Subwoofer bouw

Hallo allemaal,

Waarschijnlijk al heel veel over geschreven op het forum maar toch heb ik nog wat vragen. Ik heb 2 zelfbouw speakers die heel leuk klinken alleen zou ik er graag nog een subwoofer bij bouwen. Nu is enkel de versterker het probleem, voor mijn zelfbouw speakers heb ik een versterker waarop een pre-out zit voor de sub. Echter zal de sub zelf over een versterker moeten beschikken.

Kan iemand een mono-versterker aanraden waar een goed geluid uitkomt? Ik zat zelf te denken aan een 100watt versterker voor de subwoofer (hoeft geen RMS te zijn). Zou dit genoeg zijn in combinatie met 2x40 watt speakers?

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een kit, of volledige printplaat voor een subwoofer met een goed geluid. Mocht iemand nog wat op de plank hebben liggen heb ik ook interesse ik woon in omgeving Arnhem!

Op 4 december 2019 18:37:18 schreef NarwhalLeo:
Kan iemand een mono-versterker aanraden waar een goed geluid uitkomt? Ik zat zelf te denken aan een 100watt versterker voor de subwoofer (hoeft geen RMS te zijn). Zou dit genoeg zijn in combinatie met 2x40 watt speakers?

Geen RMS, wat dan wel?

En 40w zegt helemaal niets dus we kunnen niet oordelen. Lees je anders even in over rendement van speakers.

Heb wel een schema van een bmm electronice amp (4005).
gebruik deze zelf ook voor mijn actieve sub .
heb jammer genoeg geen lay out van de print.
vermogen is 120 watt 8 ohm en 130 watt 4 ohm bij 2x 30v voeding