Miele WDA210WPM met code F51.

LLS,

Een stomkop heeft mijn moeder *geholpen" door veel te veel zeeppoeder in haar Miele te stoppen. Het gevolg was een natte bodemplaat. Code F138.
Nette man als ik ben heb ik de machine opengmaakt en de bodemplaat droog gemaakt.
Nu is de foutcode F51. Ik denk iets met de pressostaat.
Ik heb het slangetje doorgeblazen maar het blijft F51. Wat te doen? Een foutcode reset of zo?

vergeten

Golden Member

Op 9 december 2019 21:40:03 schreef Nikolai Tesla:

Nu is de foutcode F51. Ik denk iets met de pressostaat.
Ik heb het slangetje doorgeblazen maar het blijft F51. Wat te doen? Een foutcode reset of zo?

Je moet niet "denken" :) maar opzoeken wat die F51 betekent volgens Miele?
Dan gerichter die kant op zoeken.

[Bericht gewijzigd door vergeten op dinsdag 10 december 2019 21:28:23 (24%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

F51 betekent dat druksensor op electronica een foutieve waarde geeft. Waarschijnlijk is er schuim ingekomen en dus met de fohn drogen en slangetje doorblazen....

vergeten

Golden Member

Druksensor=Pressostaat en dat slangetje eraan heeft hij al doorgeblazen schrijft hij in de startpost. :)

[Bericht gewijzigd door vergeten op zondag 15 december 2019 21:51:37 (16%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Sensor droog gefohnd staat er niet...

Opgelost. Onderaan de rubber slang zit een wit tankje wat je zonder gereedschap los kan trekken.
Daarin zat een papiertje/losgeraakt halslabel.
Dat er uit gehaald, en de wasmachine was foutenvrij.
Succes, en ik sta te kijken dat de machine zo'n labeltje kan detecteren.

Nope, dat papiertje blokkeerde de luchtstroom en geeft onjuste nivo doorgifte naar electronica. Maar goed opgelost!