Topic voorbereiden in afgeschermde modus

Arco

Special Member

Nee, 2 x 24", da's wat handiger... ;)
(mmakt trouwens weinig uit voor de breedte van het edit window...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Ook de spatie tussen het edit- en antwoord icoontje zou groter kunnen. Nu tik je vaak het verkeerde icoontje aan op telefoon, tablet of touch-screen.

Overigens zou een scratch-aera zeker wel praktisch zijn. De lay-out in het edit-venster is totaal anders en sommige lay-out fouten, zie je pas later. Met een scratch optie met uiteindelijke lay-out zou je dat wat gemakkelijker kunnen beoordelen, zeker tijdens edits. Het scrollen van de tekst in het edit-venster is op een telefoon een ramp en leidt tot ergernis en fouten. Er zijn maar 2 à 3 regels tekst zichtbaar, de rest is overdekt door het 'toetsenbord'.

Wat Bram zegt kan ik goed begrijpen. Jammer genoeg heeft Word niet de mogelijkheid om een tekst in bewerking om de zoveel tijd automatisch in een .bak-file op te slaan, zoals bijvorbeeld CorelDraw dat doet en ik dacht WordPerfect ook. Word doet dat alleen zolang je de tekst niet opslaat en wist de file zodra je het programma opslaat of Word afsluit.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hensz

Golden Member

Voor een ander edit-window kun je ook een Mac gebruiken, daar kun je het naar believen aanpassen. Hieronder heb ik het laag en breed gemaakt.

Maar onhandig smal kan ev. ook. ;-)

Don't Panic!
Arco

Special Member

Voor een ander edit-window kun je ook een Mac gebruiken

Ik ben geen masochist... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bij mij onder linux in chromium heb ik ook dat resize ding voor het antwoordvenster.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Verrek... in Firefox (onder Windows in dit geval) heb ik dat ding ook.
Er is blijkbaar een CSS-property resize die je aan een textbox kunt hangen (en dat heeft Jeroen gedaan).
Nooit geweten!

If you want to succeed, double your failure rate.
Arco

Special Member

Ik zie het nu ook (een heel lichtgrijs driehoekje)... ;)
Is zo te zien jammer genoeg niet 'persistent'; je moet 't iedere keer opnieuw 'op maat rekken'...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
blackdog

Golden Member

Hi

FORUM GODEN!

Ik heb volgens mij nog steeds geen antwoord gehad om mijn vraag...

En dan dit nog...
Ondertussen is dit topic al weer goed de verkeerde kant aan het op gaan.
Heren Dames ook, zoveel blahblah terwijl ik in het begin al iets heb aangegeven wat trouwens volledig genegeert wordt.

Binnen een paar post is het al volledig ontspoort, dan kan alleen maar als je niet leest of het niet tot jezelf laat doordringen wat ik geschreven heb.

Binnen de kortste keren als ik een post van jullie sample uit dit topic, weet ik al niet meer wat de TS zijn vraag was, dat ben ik dus.
Volgens mij kan dat veel beter! |:(

Gegroet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
benleentje

Golden Member

Op 24 november 2019 20:42:20 schreef K7Jz:
Ik juich deze functie zeker toe, maar ik vrees dat het teveel gevraagd is.

Waarom is dat te veel gevraagd. Jij hoeft die aanpassingen toch niet te maken dat is aan de forum beheerder

Persoonlijk lijkt me voor een forum niet te ingewikkelde functie. In principe maak je een gewone topic aan zoals je normaal doet enkel is deze alleen leesbaar voor een beperkte groep mensen waaronder de TS en de moderators. Het is in mijn ogen niet veel anders als de koffie corner die ook voor een beperkte groep zichtbaar is.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Sine

Moderator

Op 9 december 2019 17:24:31 schreef blackdog:
Hi

FORUM GODEN!

Ik heb volgens mij nog steeds geen antwoord gehad om mijn vraag...

I am only the piano player janitor. Maar zoals ik al eens schreef:

Op 24 november 2019 14:34:39 schreef Sine:
Notepad is meer dan genoeg inderdaad, de editor hier doet ook niet aan parsing.

Of dat ooit een forum fuctie gaat worden? Toegegeven, het kan handig zijn. Ik krabbel lange dingen inderdaad meestal in notepad, dat is een ctrl-c-v verwijderd van een posting.

Ofwel, misschien ooit wellicht. Maar zeker niet volgende week.
Tot dan: gebruik je favoriete platte text editor.

Jeroen

Moderator

Op 9 december 2019 17:24:31 schreef blackdog:
Hi

FORUM GODEN!

Ik heb volgens mij nog steeds geen antwoord gehad om mijn vraag...

Ik voel mij niet direct aangesproken, maar zal toch even reageren. Een functie waarbij je een nieuw topic of post als concept opslaat kan inderdaad handig zijn. Eventueel gecombineerd met een auto-save functie. Ik zal het op de todo zetten, maar kan helaas niet garanderen wanneer het opgepakt wordt :).

blackdog

Golden Member

Sine, Jeroen.

Daar ben ik dan vast tevreden mee _/-\o_

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Tidak Ada

Golden Member

Op 9 december 2019 20:34:17 schreef Sine:
[...]
Ofwel, misschien ooit wellicht. Maar zeker niet volgende week.
Tot dan: gebruik je favoriete platte text editor.

Ik denk dat het probleem eerder ligt bij het opslaan mét opmaak en figuren/foto's, dat lukt niet met een flat editor. Een Word document met graphics en opmaak kun je niet in het edit-venster van CO proppen. Die CO-editor verstaat de codes van Office en gelijken niet. Dát is het dilemma....

Maar anderzijds zie ik het probleem voor de servers van CO: Het gaat gigantisch veel opslagruimte kosten. Een EOL toepassen voor de opzet van een topic lijkt me moeilijk te bepalen, maar zou de opslagruimte kunnen beperken.

Anderszins zou ik zelf sowieso een eigen kopie van zo'n arbeidsintensieve topic ook op mijn eigen schijf opslaan als back-up....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Lambiek

Special Member

Op 10 december 2019 23:58:33 schreef Tidak Ada:
Ik denk dat het probleem eerder ligt bij het opslaan mét opmaak en figuren/foto's, dat lukt niet met een flat editor. Een Word document met graphics en opmaak kun je niet in het edit-venster van CO proppen.

Ik denk dat je daar een heel goed punt hebt, de tekst kun je van te voren allemaal klaar zetten en plaatsen. Behalve als daar plaatjes, foto's, enz. bijstaan, dan wordt het hommeles. En ik denk dat blackdog dat ook bedoelt.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 10 december 2019 23:58:33 schreef Tidak Ada:
[...] Ik denk dat het probleem eerder ligt bij het opslaan mét opmaak en figuren/foto's, dat lukt niet met een flat editor.

Forum posts zijn "platte text". Er zijn codes voor plaatjes en zo. Een stukje code gaat met een [ code ] tag enz. Het enige is dat je op het forum op "preview" kan drukken. Dat kan door vanuit notepad copy-paste naar een "nieuwe posting" tab, en dan op preview en niet op "posten" drukken.

Het enige is dat het wat meer werk is om voor een preview je attachments goed te krijgen. Als je het "thuis voorbereid" moet je in een nieuwe map de posting en voor de plaatjes "attachment1.jpg" gebruiken. Als je dan gaat posten copy-paste je de text en attachment<n>.jpg als attachments uploaden.

Maar goed.... met wat zelfbeheersing en procedures kan je de huidige situatie werkbaar maken, maar het had iets makkelijker gekund. Zo is het nu eenmaal.

Jeroen: Is er een fundamenteel bezwaar tegen het editen van de topictitel? Zonee, dan zou je bij edit-posting

code:

   
   if posting == topicstartpost 

of

code:

   
   if poster == topicstarter

een invulveldje vooraf ingevuld met de topictitel kunnen maken, die dan ook weer als topictitel wordt opgeslagen. Dan zouden we afzijn van de "oops, de naam van de chip staat verkeerd in de topictitel kan een mod dat effe veranderen?".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Hi rew,

Dat klinkt logisch, maar maakt het toch ingewikkeld en foutgevoelig. Foto's of figuren vergeten, op de verkeerde plaats zetten, opmaak problemen en nog wat zaken die nu niet bij me opkomen.
Sowieso is er geen correcte visuele controle over de opmaak mogelijk als je een en ander voorbereid in een tekstverwerker.
Van geen enkel belang bij eek korte vraag of antwoord, maar bij epistels als van Bram en sommige anderen (ook de jouwe) is het een hele klus, of moet je steeds weer opnieuw gaan editen en als dat, om wat voor een reden dan ook, lang duurt staat je post snel achteraan in de rij en worden de edits niet meer gezien.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
High met Henk

Special Member

@rew: aanpassen van topictitel zou ik maar zeer beperkt toe staan

.1 je hebt mensen die hun posts vervangen door "." na ruzie/oplossing
.2 je hebt mensen die de complete titel aanpassen, waarne je een topic waarin je gereageert hebt of zelfs wilt volgens niet meer terug vindt.

die typo lees ik dan wel overheen.
Maar iets terug vinden onder compleet andere naam.

Als alternatief zou ik aanbieden om het binnen 24 of 48 uur nog aan te passen. Daarna is het vast.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ja. Had ik overnagedacht. Ik zou de eerste topictitel in een "oude topictitel" kolom in de database bewaren en dan bij de topic lijst "Nieuwe titel (Was: foutetitel)" tonen...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/