Bestellingen uit China duren (momenteel) lang ?

Nee, het is 22 euro waarde-van-de-goederen (*). Als het boven de 22 is, dan betaal je BTW over waarde+verzendkosten. Kennelijk heb je een controle tegen het lijf gelopen. Gebeurt niet vaak.

(*) bron! (doet het nu niet).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 10 december 2019 17:26:41 schreef Ledlover:
<<>>Tsja, dan sta je dus alweer 5 minuten voor één pakketje te rommelen. Toch even platmaken proberen. Past écht niet. Aanbellen. Wachten, en nét effe dat minuutje extra omdat het een ouderenflat is en die mensen soms wat meer tijd nodig hebben om naar de deur te komen. Niet thuis. Buren proberen? Hmm, toch maar niet, want dan ben ik weer 5 minuten kwijt aan het wachten tot ze beneden zijn (als ze al thuis zijn), beter naar het pakketpunt zodat ik nog wat marge heb voor de rest van de pakketjes en brieven...<<>>

Ja, ik zie aan alle kanten dat de bezorgers van pakketpost onder druk staan! Steeds meer haast, helemaal rond deze tijd. Er is al wel een tijdje een ander beleid want eerder hadden we hier vaak de gang vol staan met pakjes uit de halve straat omdat hier overdag vaak wel iemand thuis is, maar dat is nu veel minder. Appartementen lijken me vooral lastig voor jullie omdat dan de bel beneden zit en je met de lift moet en dat duurt allemaal lang.

Van mij mag alles eerst twee dagen op een service punt liggen om op te halen en dat jullie er dan nog eens een rondje mee gaan rijden voor de mensen die er niet kunnen komen.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Ik denk er al even over na om iets in deze zin te bouwen. Standaard worden pakjes, van ieder formaat, hier eerst aan de deur aangeboden. Makkelijk voor ons en voor de bezorger.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/2119853#2119853

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)

Net telefoontje gehad van de PostNL klachten afdeling. En bij de track en trace van het vermiste pakketje zien hun nog een trackingstatus van na de aflevering waardoor het lijkt of het pakketje retour zou gaan (wat ik vreemd vind omdat een pakket wat niet afgeleverd kon worden bij afhaalpunt zou moeten komen en daar dan maximaal een week blijft).
Echter zie ik die laatste trackingstatus niet terug in de PostNL app en ook niet op de www.internationalparceltracking.com en 17track.net.
Terwijl de medewerker aangeeft dat die onder dezelfde trackingcode staan.

Vandaag: Grote verrassing.

Ik ben een paar keer beduveld door figuren die beweren het nogmaals te sturen, en dat komt dan "toevallig" ook niet aan... Het is me te vaak gebeurd om in toeval te geloven. Laatst 0.58" 7segment displays gekocht. Sturen ze de 0.37"... Toen gezwicht en opnieuw laten sturen. En zowaar, dat is vandaag binnengekomen! Dit keer wel de juiste maat!

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Eindelijk beweging in het vermiste pakketje. En nog snel ook, nu weer sneller dan verwacht. Gelukkig was het nog niet retour gegaan wat ze bij PostNL wel dachten. Gisteren later op de dag deden ze nog een afleverpoging, ik helaas niet thuis. Maar kan het vandaag dan eindelijk ophalen op het ophaalpunt. _/-\o_

Nu een andere bestelling op Alie waarvan de verzending geannuleerd is. Verkoper reageert (nog) niet, dus weet niet of het nu wel verzonden is of dat ik het maar bij een van zijn concullega's moet bestellen.

flash2b

Special Member

Als de status shipment cancelled is meteen een dispute aanmaken en zonder tussen komst van verkoper storten ze het bedrag terug. Gaat heel snel.

bprosman

Golden Member

Kwam dit zojuist tegen in een Elektuur uit 1972 :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Taalkundig ook weer lekker consequent... NOT.
Titel: "Aksie", laatste zin: "aktie."
Begintijd van de nieuwe spelling of zo? 8)7

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
bprosman

Golden Member

Op 13 december 2019 14:07:33 schreef MNM(tm):
Taalkundig ook weer lekker consequent... NOT.
Titel: "Aksie", laatste zin: "aktie."
Begintijd van de nieuwe spelling of zo? 8)7

Ja Elektuur heeft een tijdje zo'n oprisping gehad.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Mijn bestelling van 2 december jl. is per 19 januari over tijd. Naast een claim bij ebay heb ik de moeite genomen eea uit te zoeken.
Ik heb alleen een xxxxCN tracking code.
Volgens mijn lokale postnl agentschap ligt het pakketje bij douane. Bellen met douane leert dat postnl zelf de douane handelingen doet. postnl gechat die een case voor me hebben aangemaakt. Ondanks alle mogelijke opgegeven contactgegevens een week niets gehoord.
Zelf maar weer gebeld naar postnl klantenservice. Na veel ontwijkende antwoorden en heel lang aandringen krijg ik als antwoord dat er iets mis is met de adressering. Dat moet iemand uit china gaan oplossen.
Ondanks de case die ik heb laten aanmaken en de bewijzen die ik heb van bestelling en betaling weigert postnl mij als klant te zien.
Nou ja.

Ondanks de case die ik heb laten aanmaken en de bewijzen die ik heb van bestelling en betaling weigert postnl mij als klant te zien.
Nou ja.

Erg spijtig voor jou natuurlijk dat jij je pakketje nog niet hebt.
Maar jij hebt geen opdracht gegeven aan PostNL en hebt ze ook niets betaald, je hebt dus geen zakelijke relatie met ze.
Ze hebben gelijk om te zeggen dat jij geen klant bent.

maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ja en nee klopt.

Ze bewijzen de betalende klant een slechte dienst met deze houding. En heeft postnl ook niet wettelijk een inspannings-verplichting?

Het is ook niet de eerste keer hier. Het lijkt er op dat elke aanleiding om niet te bezorgen meteen gebruikt wordt.

RAAF12

Golden Member

Op 13 december 2019 14:07:33 schreef MNM(tm):
Taalkundig ook weer lekker consequent... NOT.
Titel: "Aksie", laatste zin: "aktie."
Begintijd van de nieuwe spelling of zo? 8)7

Je hebt de sixties niet meegemaakt ;-) er werden veel woorden verhaspelt of aangepast. Ook een mooie: 'Ik ga naar de platelaar.' Een winkel (handelaar) waar ze grammofoonplaten verkopen.

FF zoeke:

kwoot:

Een groepje Tilburgse rechtenstudenten besloot − op de golven van de maatschappelijke veranderingen eind jaren zestig – dat het tijd was voor actie (in die dagen geschreven als aksie).

maartenbakker

Golden Member

@markce: zoiets bedoelde ik inderdaad met mijn korte reactie.

Hoewel je als bestemmeling niet de klant bent van PotsNL, is de bestemmeling wel degene die het makkelijkst actie kan ondernemen en daar meestal het meest genegen toe is met bestellingen die van ver komen.

Je kunt dus stellen dat het misbruik van de regels is om alleen klachten van de verzender te accepteren.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Je kunt het ook omdraaien:
Eigenlijk is bij bestellingen uiteindelijk de ontvanger de opdrachtgever (èn de betaler!). De verzender is slechts tussenpersoon.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
bprosman

Golden Member

Die inspanningsverplichting hebben ze wel maar zelfs me de gewone (Nederlandse) post met een ruime marge. Als het op Zaterdag slecht weer is word mijn post steevast op Maandag afgeleverd. De wereld vergaat hier niet van maar niet handig als je iets besteld wat je in het weekend wil gebruiken. Als je wil klagen bij PostNL is het standaard antwoord: “Als het alsnog binnen 2 werkdagen afgeleverd word, doen we er niets aan”.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Tidak je hebt helemaal gelijk, maar postnl weet dus dat de helft van de verzenders nooit klaagt dus dat ze minder klachten krijgen als ze handelen zoals nu...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

@bprosman:
Ik dacht dat de postbestelling op maandag was afgeschaft, of geldt dat alleen voor brieven?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
Bapaktus

Special Member

Mijn vrouw had een klein voorwerp in China besteld.
Kreeg bericht van PostNL via een Post-App dat het brievenbus pakje de 28e januari bezorgd zou worden.
Met een foto van het pakje met duidelijk het adres/telefoonnummer en een klein wit strookje met daarop een streepjes code.
Maar dat pakje is nu nog steeds niet binnen.
Afgelopen woensdag een klacht via de telefoon gemeld.
PostNL medewerker vertelde dat wij in China bij de afzender dat maar moesten melden.
Verteld dat wij een foto hadden ontvangen via de App van hen.
Moesten toch maar nog een week geduld hebben :(
Kreeg een mailtje van PostNL of wij een beoordeling over het gevoerde gesprek met de PostNL medewerker wilde geven.
Hebben wij dus gedaan. :( :(
Niets meer gehoord.
ruud

Maandag is geen reguliere bezorgdag meer voor brievenbuspost, maar in overleg met je leidinggevende mag overgebleven post van zaterdag alsnog op maandag worden bezorgd.

Post kan overblijven doordat alles voor 17.00 klaar moet zijn (tenzij in overleg). Maar als je op een zaterdag voor 5 uur staat ingepland, de post om 11.30 op het depot is, dan heb je net een half uurtje speelruimte. Is het 5 uur lopen in harde wind, regen en gladheid, dan kan je makkelijk 1 a 2 uur extra kwijt zijn. Heb je een half uurtje extra werk, dan bezorg je het bijna altijd gewoon.
Heb je nog een hele zak of meer over, dan gaat het vaak terug naar depot.

Dat is in het kort, waarom sommige wijken pas op maandag hun zaterdagpost krijgen. In theorie kan je alles op zaterdag bezorgen, maar de praktijk en de theorie liggen vér van elkaar verwijderd :+

@ Brainbox hieronder: het is ook gewoon de bedoeling dat als het mogelijk is, dat het op zaterdag netjes bezorgd wordt.
Het hangt er maar net van af, hoeveel post er in je wijk is, en hoeveel wijken jouw postbode heeft. Ik heb zaterdag vaak +- 3 uur werk, dus mijn stadsdeel zal alleen in heel uitzonderlijke gevallen post op maandag krijgen. Maar ik heb ook een collega die standaard 5 uur werkt, dus voor zijn wijken zal het vaker voor komen.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op zaterdag 8 februari 2020 18:09:14 (21%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Ik heb nog nooit post op maandag gehad, wel op zaterdag.
(aangetekende stukken en rouwpost uitgezonderd).
Verschilt dus kennelijk per bestelkantoor.

Op 11 december 2019 19:06:45 schreef rew:
Nee, het is 22 euro waarde-van-de-goederen (*). Als het boven de 22 is, dan betaal je BTW over waarde+verzendkosten. Kennelijk heb je een controle tegen het lijf gelopen. Gebeurt niet vaak.

(*) bron! (doet het nu niet).

Ik was hier graag met je over in discussie gegaan want ik geloof er geen snars van en ik focus me niet voor niets al jaren op 22euro INCL verzending.

Maar je link van de officiële belastingdienst bevestigd je bewering... 8)7

Op 11 december 2019 19:06:45 schreef rew:
bron! (doet het nu niet).

Dat doet-het-nu-niet blijkt te liggen aan dat zij op de een of andere manier een upgrade gedaan hebben waarbij oude cookies er voor zorgen dat ik ge-redirect werd naar een niet-werkende site. Ik heb iets van anderhalve maand af-en-aan tegen het probleem aangelopen dat "belastingdienst.nl" het niet deed. Na "cookies wissen" werkt het wel. En ze reageren lakoniek: het werkt nu toch gewoon wel? Stelletje chinezen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/