geen idee, moet daarvoor een hoop connectors gaan losmaken of een verloopkabel maken.
maar wat ik nu doe is korte pulsen tikken zodat de DC converter opgeladen raakt (rood ledje brand dan) en dan de batterij permanent in de connector drukken.
met mijn andere BMS (30A) heb ik dat probleem niet, die gaf soms problemen als ik van stilstand volgas vertrok. vandaar dat ik stroombegrenzin met een arduino ingevoerd heb.
dus of deze bms is geen 50A of die is iets te gevoelig. vermoedt dat die 3 zilveren plaatjes rechts onder (foto starttopic) voor de stroommeting zijn. dus daar een condensator over zou de piekstroom beperken.
maar het helpt nu niet als ik de batterij niet kan inpluggen want dan werkt de arduino niet.
ik wil ook zo min mogelijk onderbrekingen van de accuklemmen, want er lopen hoge stromen (+20A als ik vol vermogen ga)
UPDATE: ja, werkt met serieweerstand ertussen. heb de massedraad afgeknipt, 10ohm 10W ertussen met daarover een connector. de andere connector heb ik kortgesloten.dus met inpluggen van die 2de connector overbrug ik de weerstand. geen gevonk en alles werkt. 10x geprobeerd na elkaar.
dan 2keer met de kortgesloten weerstand aangesloten en de BMS slaat af
Op 15 december 2019 00:05:55 schreef Evarist:
Zet je ook diodes over ieder accupack? Als er eentje uitschakelt kan daar een negatieve spanning opkomen, en ik denk dat dit niet gezond is.
hoe komt daar negatieve spanning op?
als 1 packet uitschakelt zakt de spanning van 36V naar 18,5V en slaat de DC converter ook af (minder dan 32V is uitgeschakelt).
ook de motor controller schakelt uit bij lage accu spanning (<29V dacht ik)
zowieso zal ik het bekijken, diode in de aansluitkabel misschien.
ik wil de 36V (10S) accu op splitsen naar 2x 5S omdat ik dan de accu's kan verdelen in de fiets (gewicht, 1 aan het linker voorwiel, 1 aan het rechter), EN ik kan een 5S lader gebruiken. ook kan ik de packs afzonderlijk balanceren aan mijn balance charger (max 6S).
10S accu's geven te weinig keuze, miserie met connectors, laders, balancers die moeilijk te vinden zijn
[Bericht gewijzigd door
fcapri
op zondag 15 december 2019 10:53:15
(28%)