100 jaar Radio

Ik las dat Idzerda eerst weggestuurd werd door de duitsers toen hij aan het kijken was wat er lag.
Vervolgens kwam hij op een ander moment terug, en werd hij (volgens sommige bronnen met raket-onderdelen in z'n zakken) wederom staande gehouden.

Tsja... Niet zo handig om terug te komen als je al eens door gewapende nazi's bent weggestuurd. Toen gebeurde natuurlijk het onvermijdelijke.
Ik vraag me af wat ie met de onderdelen wilde. Of het voor z'n eigen interesse was, of dat hij een nobele daad wilde verrichten en de onderdelen wilde overhandigen aan de geallieerden.

En wat Raaf12 zegt klopt wel een beetje, in ieder geval voor wat ik van m'n opa heb gehoord. Die woonde in Friesland. Daar slenterden wat verveelde duitse jongens rond die helemáál geen zin hadden om daar op het friese platteland te zijn. M'n opa had er weinig over te vertellen, omdat er gewoon heel weinig gebeurde daar. Er waren een paar soldaten en dat was het dan ook wel. De boerderijen draaiden rustig door.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!