samsung lcd tv LE46M87BD slecht beeld bovenkant

Kun je niet wat concreter zijn foto's bijv .

Of heb je zelf al wat gemeten of zo.

Meer info dan kunnen we beter helpen .

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Ik had filmpjes geupload,blijkbaar iets mis gegaan.

Krijg de melding: Server Execution failed! kan dus video niet openen dus. Youtube upload??

Zo in het filmpje te zien lijkt het wel of er wat los zit op je scherm .

Wat doet ie als je het scherm tordeerd wordt het slechter/beter?

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Nee torderen heeft geen invloed.

Lijkt mij ook een panel probleem slechte aanhechting COF chips zijkant misschien ? Gebeurt het ook met zwarte achtergrond of alleen bij meer wit erger...zwart is nl vaak geen signaal en wit wel...

*hier heb ik geen app voor nodig

Ben terug met deze tv bezig,ik dacht dat ik deze nog kon herstellen,ik dacht gelezen te hebben bij dit model,slechte contacten,ik ga nog een duidelijker filmpje maken,van de klacht.

Sjee, een best oud model nog proberen op te hijgen, wat wil je er mee met een TV die best stroom slurpt een hittekanon is en al 15 jaren oud is??

Die oude panels hebben vaak problemen met de COF aanhechtingen op de glasplaat van het panel. Omdat het een horizontale storing is op de bovenste gedeelte van het scherm zou ik dus de links of rechtsboven aangehechte cof bandchip eens checken met voorzichtig aan te raken door voorzichtig wat druk uit te oefenen. Je moet dan wel het hele panel openmaken (heel voorzichtig als je dit nog nooit gedaan hebt met name de cof bandchips niet beschadigen!) Kijk dan of het wegtrekt. Je kan eventueel de COF weer wat proberen aan te hechten door een druk van de lijst op te zetten met bijv., een stukje rubber er tussen of zo iets. Opnieuw iets beter aanhechten met een koperblokje met siliconsenstripje erin op je soldeerbout kan soms ook helpen maar meestal maak je t probleem dan juist erger als je dit te lang en vaak probeert..... ALs dat t niet is zit t in de lijndriver cof zelf. Die kan ook los zitten op de plastic koperfilm die zit daar nl ook opgesoldeerd. HEt zijn zwarte dunne reepjes IC dus ook breekbaar! Ook drukken hier op kan effect hebben op de storing, dan moet je deze chip proberen opnieuw te hechten met ook weer het koperblokje op je soldeerbout. Erg tricky storing als je t probeert voor de eerste keer !! met t juist gereedschap niet zelf te repareren dus.

*hier heb ik geen app voor nodig

Ach Bart een leuk proefkonijn om te proberen!! Ik ben er totaal mee gestopt met die ouwe panelen te herstellen en er is totaal geen vraag meer naar deze dikke oldtimers..

[Bericht gewijzigd door smd op vrijdag 22 april 2022 18:27:06 (57%)

maartenbakker

Golden Member

Klopt, ik was laatst bij de lommerd (pandjeshuis, tweedehandswinkel, inkoop+verkoop, uitdragerij, used products, etc) om een paar werkende dikke 32" toestellen kwijt te raken die bij opruimen in de weg stonden. Hij vertelde dat hij ze vaak nog weg geeft bij aankoop van een playstation of dergelijke of dat hij ze wel op de markt verkoopt maar dat ze voor gewoon in de winkel al niet meer aantrekkelijk zijn. Hij kocht ze in voor maar liefst 10 euro per stuk inclusief afstandsbedieningen. Nou zal een dikke 46" wel wat meer opbrengen, maar als er een lastig op te lossen of terugkerende fout inzit, is het de moeite niet meer waard. Ik ga nog maar wat van dat soort spul slopen, met de huidige prijzen zit er ook wel voor een paar euro oude metalen in zo'n toestel.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De printplaten leveren bij ijzerboer nog meer op!! Tvs zijn zo goedkoop dat 15+ TVs niet meer lonen.. Een Beeldbuis TV levert daarintegen nog meer op!!

Op 21 april 2022 18:58:21 schreef smd:
Sjee, een best oud model nog proberen op te hijgen, wat wil je er mee met een TV die best stroom slurpt een hittekanon is en al 15 jaren oud is??

Ok smd,bedankt voor mij aan te herinneren,is dat zo een energieslurper,en hittekanon,was van een kameraad van mij,zal tegen hem zeggen voor een nieuwe tv te kopen,een zuinigere nieuw model,is die ook al 15 jaar oud.