Miele Softcare W2203 trommelkruis vervangen

Valt op dat de slogan 'er is geen betere' niet meer op hun folders staat...

maartenbakker

Golden Member

En het triestste is misschien nog wel dat de slogan alsnog waar zou kunnen zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Als ze het robuuste kruis nog steeds hadden gebruikt, waren het top machines! Maar A klasse ( dus de EU) gooit ook roet in het eten. Alu kruizen gingen in het verleden ook erg lang mee,zolang je goed wast en niet te veel zeep. Miele doet het niet lang, maar andere merken nog slechter!!

En mechanisch valt het allemaal nog mee vind ik, zeker zoals smd aanhaalt in vergelijk met de concurrentie.
Laten we echter eens de software bekijken. Drama’s zijn dat tegenwoordig.
Op vlak van computerprogramma’s zijn ze nooit sterk geweest; dat zet zich nu door naar hun machines.

Waar we ons tot enkele jaren geleden bij Philips tv’s in ergerden is daar nu min of meer opgelost, maar zien we inmiddels bij de iet of wat geavanceerdere Miele’s. Onbegrijpbaar voor zo’n merk.

Vroeger zei men '3 maal Miele in je leven'.......

Op 7 januari 2020 09:13:22 schreef Beeldbuisje:
Op vlak van computerprogramma’s zijn ze nooit sterk geweest; dat zet zich nu door naar hun machines...Onbegrijpbaar voor zo’n merk.

Als je software gestructureerd aanpakt is alles wel goed te maken. Maar op veel plaatsen wordt nog te hobbymatig gewerkt. Niet dat die programmeurs slechte code maken. Het probleem is dat er geen duidelijke userinterface gedefinieerd is, dat er deadlocks kunnen ontstaan etc. Maar vooral dat er geen goede foutdetectie is en ongedefinieerde afhandeling van onverwachte situaties.

Bij Philips was van mijn industriele firmware vaak 70% tot 80% errordetectie, foutafhandeling en vooral dan toch in de juiste staat weer opstarten of verdergaan.

RAAF12

Golden Member

Op 7 januari 2020 09:59:42 schreef fabrice:
Vroeger zei men '3 maal Miele in je leven'.......

Daar was het gewicht ook naar, een kilootje of 80 als ik me goed herinner. Hoe ze die dingen ooit 3 hoog een trappenhuis op hebben gekregen is mij een raadsel.

Ha! Had eens medelijden met de bezorgers/ monteurs van de Jaren 70/80 met de W412 diegene met de dikke stalen kast dik emaille en jawel dubbele motor! Trouwens de W423 was ook niet licht met een dikke 100k

Onze 'moderne' Miele weegt 98KG. Teveel in ieder geval voor de heren van Wehkamp om hem boven te zetten. 'We mogen maar tillen tot 100kg.'

De verpakking (houten frame) maakte het dat de machine totaal iets over de 100 heen ging, ik meen 103. Ze konden kiezen, machine zonder verpakking naar boven of ik hielp ze mee voor die resterende 3kg. Uiteraard met z'n 3 dat ding naar boven en dat ging prima. Stukje voor stukje, de trap is vrij smal.