Trafo wordt heet

@vergeten: waar heb jij het nou weer over? Het is een dikke ringkern, geen SMPS te bekennen.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

En kan je de 'gloeilamp' test niet effe doen? Maar dan met gloeilampen in de secundaire van de trafo. Zo kan je snel vaststellen waar er veel stroom loopt, als je geen amperemeter hebt.
Volgens mij zit het in de brugcel, het is een toch wat stevige ringkern, zo'n vermogen ga je niet verstoken in een chipje, wel in een vermogens onderdeel. En zoveel zitten er niet op, plus dat die toch ook wat zou moeten opwarmen tenzij in volle sluiting misschien.
En met dat laatste in gedachten, volle sluiting NA de gelijkrichter zou IN de gelijkrichter een warmte moeten opleveren denk ik. Toch als de trafo echt heet wordt.

Met een multimeter zou je evt ook de gelijkrichter kunnen uitmeten. Effe de trafo loskoppelen en meten over de pennen geeft je al veel informatie (diode stand)

fatbeard

Honourable Member

Rimpel kún je meten met een oscilloscoop. Hoeft niet: met een multimeter in de AC-stand gaat het ook.
Als er iets grofstoffelijk mis is (zoals een brugcel met een van de diodes in sluiting) zie je het echt wel...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Jinny

Golden Member

Yup, dan zie je zomaar wat Voltjes wisselspanning waar je gelijk verwacht..

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
vergeten

Golden Member

Op 8 januari 2020 00:03:27 schreef SparkyGSX:
@vergeten: waar heb jij het nou weer over? Het is een dikke ringkern, geen SMPS te bekennen.

Die LM2576 is toch echt een switcher, alleen hangt die niet aan de 230v AC ff gemist. 8)7
Maakt verder niet uit wat ik schrijf, op zich is het wel waar, behalve in dit topic. :)

[Bericht gewijzigd door vergeten op woensdag 8 januari 2020 22:21:19 (14%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

@vergeten: Dat zou ook niet best zijn, gezien de maximale ingangsspanning van 40V. Waar is de spoel van dat ding eigenlijk?

Wat je schrijft is zeker waar, alleen hier niet relevant.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Probleem is opgelost
Het was dus de gelijkrichter die was half kapot
Hierdoor werkte de lamp nog wel
Maar had ik sluiting in een halve cyclus

Iedereen bedankt voor het meedenken