Ring deurbel installatie - moet opladen - originele deurbel verwijderen

All,

Ik heb al wat rondgekeken op het forum maar geen antwoord gezien op mijn situatie.

Ik ga een ring deurbel aansluiten. Deze moet zich kunnen opladen via de beltrafo. De originele deurbel verwijder ik omdat ik een Ring Chime heb.

Vraag is nu hoe dit aan te sluiten. Bij de Ring is een diode geleverd. Volgens de instructie moet ik die tussen de rode en de blauwe draad zetten.
Klopt dat?

De originele deurbel heb ik verwijderd. Moet ik daar nog iets verbinden en hoe of heeft dit deel geen invloed op de voeding van de Ring deurbel (dus als ik de boel gewoon netjes wegwerk)

Groet

Als ik het goed heb dan moet je de draden die eerst aan de bel zaten nu doorverbinden en de diode NIET plaatsen.

Groeten, Ron.

Op 8 januari 2020 13:04:47 schreef Rontronix:
Als ik het goed heb dan moet je de draden die eerst aan de bel zaten nu doorverbinden en de diode NIET plaatsen.

Groeten, Ron.

Hoi Ron,

Helaas.

Ik weet dat ik op mijn oude adres het alleen aan de praat kreeg als ik de diode plaatste aan de kant van de Ring. Daar zat de deurbel nog wel aangesloten. Ben niet echt thuis in de electro. Dat was toen obv trial and error ;-)

Vandaar besloten om het nu maar te posten ipv zomaar wat te doen :-)

Groet

Diode geplaatst en hij laadt op.

Op Coolblue staat ook een dergelijke instructie

https://www.coolblue.nl/advies/ring-deurbel-installeren.html

Enkel de logica ontbreekt voor mij

Op 8 januari 2020 13:54:33 schreef Banaantje:
Diode geplaatst en hij laadt op.

Op Coolblue staat ook een dergelijke instructie

https://www.coolblue.nl/advies/ring-deurbel-installeren.html

Enkel de logica ontbreekt voor mij

Zonder deurbel en doorverbinden levert issues op. Begint te stinken in mn meterkast :-(

Dus toch nog graag een oplossing

Sine

Moderator

Die diode parallel er over is een heel vreemde oplossing, je bent dan de helft van de tijd de beltrafo aan het korstluiten.
Ofwel: Dat kan niet de bedoeling zijn.

Als ik het zo lees is er verwarring tussen 'deurbel' en 'bel drukknop'.
De bel (de dingdong of tring) kun je weghalen. De draden die dan overblijven moeten worden doorverbonden.
De Ring komt op de plek van de drukknop. Op die draden staat dan de spanning die uit de beltransformator komt.
Een diode mag in dat geval niet geplaatst worden.

Groeten, Ron.

Op 8 januari 2020 15:09:51 schreef Rontronix:
Als ik het zo lees is er verwarring tussen 'deurbel' en 'bel drukknop'.
De bel (de dingdong of tring) kun je weghalen. De draden die dan overblijven moeten worden doorverbonden.
De Ring komt op de plek van de drukknop. Op die draden staat dan de spanning die uit de beltransformator komt.
Een diode mag in dat geval niet geplaatst worden.

Groeten, Ron.

Dank. Als ik het zo plaats wordt de Ring niet opgeladen.
Op zich geen probleem want de accu gaat wel een tijdje mee.

Mocht iemand nog een idee hebben wat te doen om dat voor elkaar te krijgen dan hoor ik het graag.

Dank zo ver!

EricP

mét CE

dutn

Golden Member

Een beltransformator is wisselspanning. Moet die diode niet in serie met de ring? (ipv over de terminals). Dus draad --> diode -->term1 ring --> term2 ring --> draad. Dan krijg je een (slechte) gelijkspanning.

Edit: de originele instructievideo zegt inderdaad de diode over de terminals. Hiermee krijg je (zoals Sine al zegt) dus een kortsluiting de helft van de tijd. Lijkt me wat vreemd.

[Bericht gewijzigd door dutn op donderdag 9 januari 2020 12:16:12 (30%)

Frederick E. Terman

Honourable Member

Een beltrafo mag je wel onbeperkt kortsluiten, maar het blijft een beetje gek dat expres te doen, al is het maar de helft van de tijd.
Laat ze dat er dan in ieder geval even bij uitleggen, want de meesten zullen zich dit wel afvragen.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Peter_dtn

Golden Member

Als je geen bel aansluit maar alleen 16...24V voor het laden van de batterij dan moet je er voor zorgen dat in de Ring app. (op je telefoon) zeker niet een mechanische of digitale bel is aangevinkt. Wanneer je dat wel doet zal telkens als er iemand belt tussen de 300mS en 10S (afhankelijk van keuze in app) de beltrafo belast worden met > 1A.

Daar zal de beltrafo niet enthousiast van worden.

Op 10 januari 2020 20:08:24 schreef Peter_dtn:
Als je geen bel aansluit maar alleen 16...24V voor het laden van de batterij dan moet je er voor zorgen dat in de Ring app. (op je telefoon) zeker niet een mechanische of digitale bel is aangevinkt. Wanneer je dat wel doet zal telkens als er iemand belt tussen de 300mS en 10S (afhankelijk van keuze in app) de beltrafo belast worden met > 1A.

Daar zal de beltrafo niet enthousiast van worden.

Ik heb mn oude situatie hersteld en de bel uit mn oude huis aangesloten.
Weer pouur trial and error.... Omdat dit wel werkte in mn oude huis.
Ga de boel zo weer aanzetten en kijken of het wel/niet gaat stinken ;-)

Wat betreft de setting in de Ring app. Waar kan ik dat vinkje vinden?

Voor de duidelijkheid.

Oude situatie is -> diode + mechanische bel.

Die was wel stuk gegaan in het vorige huis. Waarschijnlijk door deze manier van aansluiten. Maar het is de enige manier waarop ik de Ring kan laten opladen.

Zonder diode werkt niet of ik nou doorverbind of een bel plaats

Heeft de fabrikant iets gemist?

De RING deurbel (drukknop +video) heeft een dermate laag stroomverbruik, dat die een jaar werkt op de ingebouwde accu. Om van het jaarlijks opladen gevrijwaard te blijven kun je de accu constant bijladen, met gebruik van de bestaande bedrading van de oude beldrukker.
Sluit de twee aders van de oude beldrukker aan aan op de nieuwe videobel. Dat zou voldoende moeten zijn volgens mij. Op de contacten van de oude beldrukker stond altijd de trafospanning. De stroom loopt daarbij door de spoeltjes van de oude mechanische bel. Die bel kun je weghalen, maar dan moet je de twee draadjes daarvan doorverbinden.
Een nieuwe draad vanaf de beltrafo kan natuurlijk ook.
Als het goed is, dan is het laadcircuit voorzien van een diodebrugje als ingang. Het maakt dan niet uit of je een wisselspanning, gelijkspanning of zelfs batterij voeding hebt.
Voor een digitale beldrukker, wat dat ook mag zijn, zou je daarvoor in plaats van de oude beldrukker ook nog een diode moeten zetten parallel over de kontakten van de nieuwe videobeldrukker. Dat ontgaat me volkomen. Wat staat er op de twee draadjes bij een digitale beldrukker ?

Shiptronic

Overleden

das de stroom die normaal door je lampje loopt en de deurbel verlicht.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 12 januari 2020 19:48:05 schreef Shiptronic:
das de stroom die normaal door je lampje loopt en de deurbel verlicht.

Het ging over een digitale beldrukker . Wat is dat of wat is de werking en wat gaat de diode doen in de nieuwe situatie?

Dank allen. Ik ga morgen weer eens bij de basis beginnen en kijken of ik het aan de praat krijg zonder diode!

Peter_dtn

Golden Member

het vinkje zit onder "general settings" => "internal doorbell settings" => "doorbell chime type"

schakel het vinkje uit met de schakelaar "Ring my in-home doorbell"

De ringpro deurbel die ik heb heeft slechts een "gangreserve" van een krappe minuut, de ring-2 heeft een accupack in de bel en kan heel veel langer zonder externe voeding.

Als je het vinkje voor mechanische bell hebt aangezet zal wanneer er gebeld wordt voor zo'n 300mS een stroom gaan lopen va ca 1A. Dit wordt door de Ring doorbell geregeld die heeft daar een stroombron functie voor aan boord.

Een aangesloten deurbel zal de stroom verder beperken door de interne impedantie van deze bel, als je echter geen externe bel hebt moet je het beter uitschakelen.

Voor een degelijk werking van de Ring deurbel moet je zorgen dat er tenminste 16V op de aansluitingen staat anders wordt de werking onbetrouwbaar.

Bij mij werkt het naar tevredenheid zoals beschreven in een ander topic hier op het forum.

https://www.circuitsonline.net/forum/view/132293/last

Succes !

vergeten

Golden Member

Op 8 januari 2020 14:50:31 schreef Sine:
Die diode parallel er over is een heel vreemde oplossing, je bent dan de helft van de tijd de beltrafo aan het korstluiten.
Ofwel: Dat kan niet de bedoeling zijn.

Ze gaan er waarschijnlijk vanuit dat de "eigen akoestische deurbel" elektrisch blijft zitten dan wordt er niets kortgesloten, maar loopt de (lage)laadstroom door de spoel daarvan. Die stroom zal niet genoeg zijn op de bel lawaai te laten maken! :)

Als je dan schakel het vinkje met de schakelaar "Ring my in-home doorbell" op AAN zet, geeft je eigen akoestische bel ook nog geluid.
(handig voor diegenen waar overdag ook nog vaak iemand thuis is.)
Anders moet je altijd je smartphone in de nabijheid hebben, ook als je zelf thuis bent!

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 13 januari 2020 12:36:14 schreef Peter_dtn:
het vinkje zit onder "general settings" => "internal doorbell settings" => "doorbell chime type"

Succes !

Zit er bij mij niet in. Ik heb de goedkoopste Ring dus mogelijk dat dit geen optie is.

Overigens krijg ik het in geen enkele setup nu meer voor elkaar. Ik denk dat de beltrafo het begeven heeft.

Op 15 januari 2020 14:55:54 schreef Banaantje:
[...]
Ik denk dat de beltrafo het begeven heeft.

Is een 8v trafo misschien wat aan de lage kant?

Ja, dat is veel te laag. Ik meen dat je minstens 16V nodig hebt. Bij de ring zit toch een eigen trafo, 16-24V?

joopv

Golden Member

Op 15 januari 2020 14:55:54 schreef Banaantje:
[...]Overigens krijg ik het in geen enkele setup nu meer voor elkaar. Ik denk dat de beltrafo het begeven heeft.

Een beltrafo is volgens mij altijd kortsluitvast, maar het feit dat ie bij jou begon te stinken klopt daar niet mee. Misschien kun je een foto plaatsen van dat ding?

Edit: dat lijkt me gewoon een kortsluitvast type.

Op 15 januari 2020 16:08:15 schreef joopv:
[...]
Misschien kun je een foto plaatsen van dat ding?

Foto staat een paar posts terug