Alphavision programmering

Hoi,

Ik will mijn Alphavison NG programmeren maar dat lukt niet.

Ik heb Winterm 2.2 ende RS232 kabel na aansluiten op de PC en mbv bedien paneel ?7#code gebeurt er niet veel op de PC.

Ik krijg een deel van de tekt te zien (naam van de centrale) en alleen maar blokjes. Ik heb de cenrale van de spanning afgehaald maar gaf zelfde probleem alleen maar blokjes.

USB to serial geeft zelfde effect heb met WIndows en met WIndows xp gebprobeerd.

Iemand enig idee waarom het niet lukt?

Hemant

buckfast_beekeeper

Golden Member

Is de baudrate correct? Blokjes of onleesbare tekens wijst heel dikwijls op een verkeerd ingestelde RS232.

RS232 en USB is ook niet altijd een goed huwelijk. Met een FTDI chip gaat het vaak beter als met een Prolific maar dat is geen exacte wetenschap. Een FTDI zit vaker in de wat duurdere omzetters maar ook dat is geen exacte wetenschap.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Ik heb een Alphatronics gsm kiezer welke ik ook met winterm programmeer en volgens mij lukte dit toen alleen met een "echte" rs232 poort, met een usb converter lukte mij dat niet.

Hoi,

Het is inmiddels gelukt, de code die ik gebruikte had niet het juiste nivo :).

Winterm 2.2 met juiste code RS232 en USB converter op een Windows 10 systeem werkt prima voor diegene die zich afvragen of dit wel zou werken.

Settings die ik gebruik zijn rate: 4800 8N1.

Groetjes,
Hemant