Contact met Stedin

Kan iemand mij helpen aan een emailadres van Stedin?

Ik wil een vraag stellen aan hun klantenservice, maar ze zijn kennelijk vergeten om een adres op hun website te zetten.

Inloggen met m'n meternummer, postcode en huisnummer (zoals het hoort te gaan) werkt ook niet.

Wat werkt daar eigenlijk wel?

Vervangen DOOR.

Beste idee in dit geval: stuur gewoon een e-mail naar info [at]stedinPUNTnl . Ik ben nog geen bedrijf tegengekomen wat dat adres niet gebruikt.

Dat je geen adres kan vinden kan meerdere redenen hebben: 1. ze willen niet dat je met ze in contact komt.
2. ze willen dat je dat per Whatsapp, Facebook of Twitter doet (dat laatste verbaast me tegenwoordig niets meer...)

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Zo te zien (onderdaan op hun pagina) kun je gewoon bellen naar 088 896 39 63, maar Whatsapp kan inderdaad ook, op 06 469 639 63.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
EricP

mét CE

Heel veel openbare registers hebben nadelen. Maar soms kun je je voordeel ermee doen. Van de KvK: Blaak 8, 3011 TA Rotterdam.
Postbus 49 3000AA Rotterdam doet het ook.

2. ze willen dat je dat per Whatsapp, Facebook of Twitter doet (dat laatste verbaast me tegenwoordig niets meer...)

Dat kunnen ze wel willen, maar niet eisen.

[Bericht gewijzigd door EricP op donderdag 9 januari 2020 09:42:05 (46%)

Bedrijven MOETEN twee manieren aanbieden om ze te bereiken die min of meer "onmiddelijk" werken. Telefoon+email bijvoorbeeld. Maar twitter zal ook kunnen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
RAAF12

Golden Member

Op 9 januari 2020 01:49:25 schreef weardguy:
Beste idee in dit geval: stuur gewoon een e-mail naar info [at]stedinPUNTnl . Ik ben nog geen bedrijf tegengekomen wat dat adres niet gebruikt.

Dat zal op info@stedin.net moeten. Maar omdat ze dat adres niet vermelden is het de vraag of het wel zin heeft daar naartoe te mailen.Grote kans dat het niet wordt doorgezet naar de goede afdeling. Bellen naar 088 zou ik sowieso niet doen. Dan hang je vaak lang in de wacht bij het callcenter dat dit soort grote bedrijven inhuren.

maartenbakker

Golden Member

info werkt bij Vattenfall simpelweg niet, kwam zeker teveel spam op binnen. Hun geheime mailadres is vattenfall.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
GJ_

Moderator

Op 9 januari 2020 11:32:45 schreef rew:
Bedrijven MOETEN twee manieren aanbieden om ze te bereiken die min of meer "onmiddelijk" werken. Telefoon+email bijvoorbeeld. Maar twitter zal ook kunnen.

Volgens mij is de enige verplichting die overgebleven is de bedrijfsnaam en het KvK nummer. Dit moet op alle correspondentie zoals websites, briefpapier, e-mail enz enz.

Of er meer verplicht is hangt van de aard van het bedrijf af. Een webshop moet bijvoorbeeld een echt adres vermelden, dus ook geen postbus of zo. In dit geval is dit niet van toepassing.

Op 9 januari 2020 00:54:34 schreef Boudie:
Kan iemand mij helpen aan een emailadres van Stedin?

Ik wil een vraag stellen aan hun klantenservice, maar ze zijn kennelijk vergeten om een adres op hun website te zetten.

Inloggen met m'n meternummer, postcode en huisnummer (zoals het hoort te gaan) werkt ook niet.

Wat werkt daar eigenlijk wel?

Beste Boudie,

Ik werk zelf voor een netbeheerder, dus misschien kan ik je verder helpen als je je vraag hier wilt noemen.

Als de stroom er niet doorheen gaat, gaat het er wel omheen.

@Elektriciteitsmeneer:
De vraag die ik inmiddels via email heb gesteld aan Stedin betreft de capaciteit die mijn aansluiting heeft.

Ik betaal vastrecht voor een aansluiting omschreven als "Stedin tarief t/m 3x25 amp".
De vraag is natuurlijk of ik dan ook werkelijk 3x25 A heb. Want dat staat er niet.
Het huis is van 1990. Ik heb een oude meter met eenvoudig dag- en nachttarief.

En waarom wil ik dit weten (en jullie ook ;-) )?
Ik overweeg in de verre of nabije toekomst elektrisch te gaan rijden. EV of PHEV, dat weet ik nog niet. Ik wil echter wel weten wat op dit moment mijn mogelijkheden of noodzakelijke aanpassingen zouden zijn ten gevolge van mijn keuze.

Bij Stedin zou je moeten kunnen inloggen met de combinatie van meternummer, postcode en huisnummer. Dat werkt niet (meer dan 10x geprobeerd en gecontroleeerd), dus zocht ik andere manieren om met ze in contact te komen.
Ik doe niet aan fukwup, tutboek of twit-twit. En bellen tegen een toptarief doe ik niet.

Overigens heb ik nog geen enkele reactie op mijn mail die ik heb gestuurd naar stedin.nl en niet, zoals hierboven is aangegeven, naar stedin.net. Dat zal ik straks ook even doen.
Wie weet blijkt hun klantenservice toch klantvriendelijker dan de website...

Wordt vervolgd...

EDIT:
En een mailtje naar info@stedin.net levert meteen reactie op:
"Dit e-mail adres is niet meer in gebruik.
Heeft u een vraag, of een verzoek, dan verwijzen wij u door naar www.stedin.net/klantenservice."

En daarmee is het kringetje weer rond.
Een EV kopen gaat sneller dan een laadpunt regelen, denk ik...

Vervangen DOOR.
Sine

Moderator

Waarom twijfel je aan die informatie?

Als je drie fasen hebt zul je inderdaad 3x25A hebben, voor meer betaal je extra vast recht.
Minder dan 25A per fase, dat kwam in de jaren 70 al niet meer voor.

EricP

mét CE

Die omschrijving zegt niks over je aansluiting. Als je de moeite had genomen om te kijken bij de tarieven, dan zie je dat een 1x35A aansluiting hetzelfde kost als een 3x25A aansluiting.

De meest zekere manier is denk ik naar je meter kijken. Men zal geen 3-fasen meter ophangen als je maar 1 fase gebruikt. En omgekeerd al helemaal niet.

Of de 3-fasen tot bij jou in de meterkast liggen? Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel. Tenzij je een heeeeeel oud kabeltje hebt.

Ik doe niet aan fukwup, tutboek of twit-twit. En bellen tegen een toptarief doe ik niet.

Daarin kan ik helemaal met je mee. Maar eh... dat 088 nummer hoeft helemaal geen toptarief te zijn. Zo uit m'n hoofd is het wat je 'lokaal tarief' noemt. En anders schrijf je ze een briefje. Zullen ze vast niet leuk vinden, maar als je het netjes vraag, krijg je vast antwoord...

mvdk

Golden Member

Ik heb even de website aangeklikt, ik hoop dat de topicstarter dat ook gedaan heeft, dan kom je na een paar klikken uit bij deze:
https://www.stedin.net/aansluiting/capaciteit/ (gewoon met google chrome)
even meternummer, postcode en huisnummer invullen,en ja 1x35 en een G4 gasmeter.
Ik heb m'n eigen HAK nog nooit open gemaakt, maar denk dat die 35 wel klopt. Dat werd er in '82 ingedraaid. Heb je een wat ouder huis, dan kan het zijn, dat aansluitkast, meter en eigen installatie niet aaneen gebouwd zitten. Dan kan je wel meemaken dat er nog een 25A of zelfs wel een 20A inzit.
Wat ze eigenlijk alleen maar kunnen zien in hun database, is of het een één of driefase aansluiting is. Dat zien ze dan ook nog aan het meternummer.

RAAF12

Golden Member

Op 9 januari 2020 23:37:57 schreef Boudie:
@EDe vraag is natuurlijk of ik dan ook werkelijk 3x25 A heb.

Als er geen loodje op de kast zit zou je kunnen kijken naar de kleur van de passchroef/zekeringen.

mel

Golden Member

Deksel openschroeven van de kast, kijken hoeveel draadjes er van de meter komen.
Als het er 4 zijn, is het bijna zeker dat het 3 maal 25 is.Anders kan het 1 maal 35 zijn.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
bprosman

Golden Member

En bellen tegen een toptarief doe ik niet.

Is gewoon "lokaal" tarief hoor ;)
Een gezonde dosis paranoia is nooit verkeerd natuurlijk maar je kunt het jezelf ook onnodig ingewikkeld maken.

[Bericht gewijzigd door bprosman op vrijdag 10 januari 2020 08:58:19 (37%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ik had iets vergelijkbaars, ik kreeg wél direct reactie van Enexis maar ik kon er weer niks mee.

Op mijn factuur staat dat ik een aansluiting heb van 1 x 80 of 3 x 25 A...

Mijn vraag aan de beste medewerker was of ik 3 fasen had of niet. Het enige antwoord wat ze mij kon geven was "dat het niet uitmaakte omdat dat hetzelfde was". Ze doelde hiermee op het aantal Ampères en volgens mij had ze geen idee wat ik bedoelde.

Inmiddels kan ik met zekerheid zeggen dat ik een enkelfase aansluiting heb, omdat er laatst een enkelfase slimme meter is geïnstalleerd...

Beetje jammer, omdat ik volgend jaar ook over wil naar 3 fasen ivm kookgroep.

Wellicht een domme vraag/opmerking maar waarom ben ik eigenlijk 3 fasen nodig?

Ik heb enkelfase 80 Ampère. In theorie zou ik gewoon de 3 aansluitingen van de kookgroep kunnen doorlussen... De hoofdzekering kan het hebben.

En of de stroom nu uit 3 of 1 fase komt, dat maakt toch niet uit?
3 fasen is nog geen krachtstroom/draaistroom, dus de fasen worden sowieso tegelijk belast, nietwaar?

Mvg,

R-Tronic

EricP

mét CE

Mooi topic kaap :)
Voor het vermogen heb je inderdaad geen 3 fasen nodig. Echter, enkel fase 80A aansluitingen zijn voor zover ik weet 'zeldzaam'. Het gevolg zou kunnen zijn dat jouw kook-ding uit gaat van 3 fasen bij het vermogen wat-ie verbruikt. Het gevolg daarvan zou kunnen zijn dat men de 0 relatief dun uitgevoerd heeft. Dat kan met 3 fasen ook prima. Immers, de stroom in de 0 zal nooit groter zijn dan de grootste stroom in 1 fase (tenzij je natuurlijk de ene fase capacitief en de andere inductief gaat belasten). Als je de boel parallel zet, dan moet alle stroom door die 0. Dat moet dan wel kunnen!

Sommige platen voor een 'kookgroep' (2x 1 fase automaat) hebben de 0 ook netjes gescheiden. Feitelijk 2x een 1-fase kook-ding in 1 behuizing.
Dan is het geen punt (en moet alleen de 'voeding' dik genoeg zijn om het te kunnen).

[edit]Ik vergeet nog ff wat... Ik weet niet of het alleen een theoretisch dingetje is of ook in de praktijk voor komt... Maar het zou (in elk geval theoretisch) kunnen dat jouw kook-ding 3 fasen wil hebben omdat het op 400V werkt - die heb je tussen de fasen. Uiteraard gaat dat op 1 fase dan niet opschieten.

Op 10 januari 2020 16:58:01 schreef R-Tronic:
Ik had iets vergelijkbaars, ik kreeg wél direct reactie van Enexis maar ik kon er weer niks mee.

Op mijn factuur staat dat ik een aansluiting heb van 1 x 80 of 3 x 25 A...

Mijn vraag aan de beste medewerker was of ik 3 fasen had of niet. Het enige antwoord wat ze mij kon geven was "dat het niet uitmaakte omdat dat hetzelfde was". Ze doelde hiermee op het aantal Ampères en volgens mij had ze geen idee wat ik bedoelde.

Inmiddels kan ik met zekerheid zeggen dat ik een enkelfase aansluiting heb, omdat er laatst een enkelfase slimme meter is geïnstalleerd...

Beetje jammer, omdat ik volgend jaar ook over wil naar 3 fasen ivm kookgroep.

Wellicht een domme vraag/opmerking maar waarom ben ik eigenlijk 3 fasen nodig?

Ik heb enkelfase 80 Ampère. In theorie zou ik gewoon de 3 aansluitingen van de kookgroep kunnen doorlussen... De hoofdzekering kan het hebben.

En of de stroom nu uit 3 of 1 fase komt, dat maakt toch niet uit?
3 fasen is nog geen krachtstroom/draaistroom, dus de fasen worden sowieso tegelijk belast, nietwaar?

Mvg,

R-Tronic

Er zijn inderdaad kookplaten welke ook met een zware 1 fase aansluiting werken, naast de 2 fase fornuisgroep en 3 fase krachtgroep optie. Dit valt vrij snel op te maken uit het aansluitschema van de bewuste kookplaat.

Waarom jij 3 fase zou moeten willen? Ik denk meer dat Stedin dit graag wil i.v.m. gelijke belasting. Als heel Nederland 80 ampere uit 1 fase haalt dan wordt het 3 fase energienet ongelijk belast en dat vind men niet fijn.

De benaming krachtstroom staat weldegelijk voor een 3 fase aansluiting.
3x16 ampere of 3x250 ampere, het is in alle gevallen een krachtstroomaansluting van L1, L2, L3, ofwel Fase 1, Fase 2 en Fase 3.

Mooi topic kaap :)

Sorry, in m'n enthousiasme niet aan gedacht.

De benaming krachtstroom staat wel degelijk voor een 3 fase aansluiting.
3x16 ampere of 3x250 ampere, het is in alle gevallen een krachtstroomaansluting van L1, L2, L3, ofwel Fase 1, Fase 2 en Fase 3.

Als ik een driefasen aansluiting aanvraag, krijg ik dan automatisch ook draaistroom? Ik meen ergens gelezen te hebben dat je voor draaistroom/krachtstroom extra moet gaan betalen.

Jinny

Golden Member

Driefase/krachtstroom = draaistroom
En 3 x 25 is even duur als 1 x 35

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
mvdk

Golden Member

Vastrecht is hetzelfde. Je betaalt voor het wijzigen van de aansluiting.
90 procent van nederland wat electrisch kookt, doet dat met een 1x35. Je hebt 8kVA ter beschikking. Ik zou het eerst zo proberen.
Koop een 3P+N automaatje, die kan je ook gebruiken als dubbele éénfase kookgroep. (Ik krijg nu de puristen over me heen) Mocht je later toch naar 3x25 willen gaan, hoef je niet weer iets nieuws te kopen.

Nadeel van een 3x25 is de afnemende selectiviteit t.o.v. je eigen installatie. En dat er meestal nog een hoofdschakelaar moet worden geplaatst.

Op 9 januari 2020 23:37:57 schreef Boudie:
@Elektriciteitsmeneer:
De vraag die ik inmiddels via email heb gesteld aan Stedin betreft de capaciteit die mijn aansluiting heeft.

Ik betaal vastrecht voor een aansluiting omschreven als "Stedin tarief t/m 3x25 amp".
De vraag is natuurlijk of ik dan ook werkelijk 3x25 A heb. Want dat staat er niet.
Het huis is van 1990. Ik heb een oude meter met eenvoudig dag- en nachttarief.

En waarom wil ik dit weten (en jullie ook ;-) )?
Ik overweeg in de verre of nabije toekomst elektrisch te gaan rijden. EV of PHEV, dat weet ik nog niet. Ik wil echter wel weten wat op dit moment mijn mogelijkheden of noodzakelijke aanpassingen zouden zijn ten gevolge van mijn keuze.

Bij Stedin zou je moeten kunnen inloggen met de combinatie van meternummer, postcode en huisnummer. Dat werkt niet (meer dan 10x geprobeerd en gecontroleeerd), dus zocht ik andere manieren om met ze in contact te komen.
Ik doe niet aan fukwup, tutboek of twit-twit. En bellen tegen een toptarief doe ik niet.

Overigens heb ik nog geen enkele reactie op mijn mail die ik heb gestuurd naar stedin.nl en niet, zoals hierboven is aangegeven, naar stedin.net. Dat zal ik straks ook even doen.
Wie weet blijkt hun klantenservice toch klantvriendelijker dan de website...

Wordt vervolgd...

EDIT:
En een mailtje naar info@stedin.net levert meteen reactie op:
"Dit e-mail adres is niet meer in gebruik.
Heeft u een vraag, of een verzoek, dan verwijzen wij u door naar www.stedin.net/klantenservice."

En daarmee is het kringetje weer rond.
Een EV kopen gaat sneller dan een laadpunt regelen, denk ik...

Beste Boudie,

Ik weet niet in hoeverre u dit al gedaan heeft, maar kijk eens in uw eigen installatie naar de draden onder de hoofdschakelaar(indien aanwezig). Als hier 4 draden onderop binnenkomen is de kans groot dat u ook een 3 x 25A aansluiting heeft. Mocht er geen hoofdschakelaar aanwezig zijn, wat vaak in oudere installaties nog zo is, dan kunt u uw eigen installatie vlak na de meter loshalen om het aantal draden vanaf de meter te bekijken. Onthoud wel dat het verbreken van een zegel van de netbeheerder bij de wet strafbaar is. U zult dus van de meter zelf en de aansluitkast af moeten blijven.

Als de stroom er niet doorheen gaat, gaat het er wel omheen.

Driefase/krachtstroom = draaistroom
En 3 x 25 is even duur als 1 x 35

Dat weet ik, ik bedoelde eigenlijk wat anders. Als een kookplaat 3 fasen nodig heeft, dan is dat ook vaak 3 x 230 Volt. In dat opzicht is er geen kracht/draaistroom nodig. Pas als je kookplaat op de reeds aangegeven 400 Volt werkt, ben je kracht nodig.

Als ik dus elektrisch wil koken, moet ik even opletten welke plaat we kopen. Geen 400 Volt, dan hoef ik voorlopig nog niks te doen aan m'n aansluiting.

Ik zal stoppen met dit topic kapen.

Toch bedankt voor de reacties :)

3 fase is krachtstroom is draaistroomnet is 400 volt.

[Bericht gewijzigd door T-sec op zaterdag 11 januari 2020 12:07:37 (11%)