Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 6

Dit topic is gesloten

adval40

Special Member

bprosman

Golden Member

Voor een oplaadbare zaklamp (handschijnwerper) op zoek naar een Gel-accu , 6V - 2.4Ah. Kan helaas niets vinden met deze afmetingen.
De meesten zijn 100mm hoog.

De adapter/lader is 12V en kan ook evt rechtstreeks in de sigaretten aansteker.

Qua ruimte krijg ik er ook wel 2 of 4x een 18650 ingefroebeld maar dan zal het laadcircuit ook aangepast moeten worden ben ik bang.

Of misschien er toch maar geen moeite in stoppen en "archiveren" .

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Je zou eens een mailtje kunnen sturen naar accuweb.nl, daar heb ik al wel eens eerder exotische accu’s gekocht.

Arco

Special Member

Ultracell heeft de UL2.0-6 met die afmetingen, je kunt ze eens een mailtje sturen...
http://www.ultracell.co.uk/products/ul-batteries/6v

[Bericht gewijzigd door Arco op maandag 30 december 2019 14:46:52 (24%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Zal ze beiden eens een mailtje sturen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Heb je hier wat aan?

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 30 december 2019 15:52:42 (44%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bprosman

Golden Member

@Tidak,

Helaas deze is te hoog (~100mm)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Hoogte is inclusief terminals !
Ik kreeg daarnet een plaatje dat een hoogte van het huis van c.a. 90mm gaf.
Gek dat dat nu niet meer op komt :(

Bel ze anders even.....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Die accu past zeker niet, is bijna 2x zo breed...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

@bprosman had het alleen over de hoogte, maar je hebt gelijk, '2× zo breed'..... 8)7

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 30 december 2019 14:21:29 schreef bprosman:
Voor een oplaadbare zaklamp (handschijnwerper) op zoek naar een Gel-accu , 6V - 2.4Ah. Kan helaas niets vinden met deze afmetingen.
De meesten zijn 100mm hoog.

De adapter/lader is 12V en kan ook evt rechtstreeks in de sigaretten aansteker.

Qua ruimte krijg ik er ook wel 2 of 4x een 18650 ingefroebeld maar dan zal het laadcircuit ook aangepast moeten worden ben ik bang.

Of misschien er toch maar geen moeite in stoppen en "archiveren" .

[bijlage]

Geinig, dit is eerder bij de hoorns gepakt:
https://www.circuitsonline.net/forum/view/130755

bprosman

Golden Member

Jammer genoeg niet wat TS destijds als oplossing heeft gekozen, zit zelf te denken het ding te archiveren, overigens zit er ook led (ring) in naast de halogeenpit.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Hi bprosman,

Ik denk inderdaad dat het verstandiger is om zo'n 10 à 20W LED-bouwlampje te kopen voor een paar tientjes. Die hebben sowieso een LiPo accu.
Je vind ze op Ham-beurzen, Aldi/Lidl acties en bij HBM en vanCraenenbroek.
Ik dacht dat ik de mijne (10W) bij de laatste heb gekocht en die gebruik ik al een paar jaar in volle tevredenheid(kostte toen zoiets als twee tientjes).

Alleen als het je om de verstraler gaat is het zinvoller om iets met een (zoom)lens aan te schaffen.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Zijn er ook zeners als de MMSZ4688T1G in SOT-23 behuizing? (ik zie ze nergens, mag ook een vervanger zijn)
Is een speciale 4.7V zener met een Izk van maar 50uA...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Voor een astronomische toepassing, een GPS tijd inserter voor het waarnemen van sterbedekkingen, zoek een verkrijgbaar breakout printje met daarop een MAX7456 video OSD inserter en randcomponenten.

Bijvoorbeeld in de vorm van een Arduino shield. Op internet / bij Ali zijn er diverse te vinden, maar allemaal niet meer verkrijgbaar of met $ 51,- wel erg aan de prijs.

Ik heb eerder een poging gedaan met een spotgoedkoop Atmega328/MAX7456 printje bedoeld voor drones. Dat werkt uiteindelijk wel, maar er zat een weird font in wat veel gedoe is om te vervangen, er zijn nogal beperkt pinnen uitgebroken en losse draadjes aan een QFN solderen wordt mij te wild. Ook het kristal (de resonator ? ) lijkt niet zo geweldig, wat ondanks de GPS tijd referentie problemen lijkt te geven.
Foto:

Natuurlijk zou ik zelf wat kunnen maken, maar in dit geval wil ik het eigenlijk niet zo zeer ontwikkelen als gebruiken ;) Iemand de gouden tip ? Ik wil er twee aanschaffen.

bprosman

Golden Member

Natuurlijk zou ik zelf wat kunnen maken, maar in dit geval wil ik het eigenlijk niet zo zeer ontwikkelen als gebruiken

Volgens mij is het ding ook zwaar obsolete, vandaar misschien de prijs ? Op de Maxim website is hij niet meer te krijgen.

https://www.eevblog.com/forum/projects/create-a-on-screen-display-alte…

Moet het per se composiet video zijn ? Kun je niets met een eenvoudige FPGA kit en VGA output ?

Of is dit misschien een alternatief ?
http://flyingfolk.com/download/MicroOSDv23.pdf

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Hallo,

Lange tijd geleden aangemeld,(en alleen een beetje rondgeloerd :) ) maar nu ben ik op zoek naar een connector, welke aan de snelheidssensor zit van een ts - 40 serie new holland.
deze kan ik niet bij een dealer kan bestellen.
ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen, ik ben opzoek naar beide delen van de connector.
hij moet de kabel verlengen, en een extra aansluiting maken (t-stuk).
ik kan er ook voor kiezen om de kabel zelf door te knippen, maar liever doe ik dit alles niet.
hierbij een link waar ik een nieuwe sensor kan bestellen, ik ben opzoek naar de blauwe connector.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in deze moeilijke tocht.
https://www.ebay.com/itm/New-Holland-40-TS-Series-Transmission-Speed-S…

Dat lijkt een beetje op een deutsch connector. Staat er helemaal niks op?

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
bprosman

Golden Member

"Vroeger" had ik een "bumper" voor mijn Fluke 73, maar is ergens ooit verloren geraakt. Weet iemand of die nog ergens te krijgen zijn ? Ik kan ze alleen vinden voor latere modellen :

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Dat zal wel zoeken op eBay of MP worden... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Hij lijkt overal obsolete maar nu heb ik in ieder geval een “onderdeel nummer” om op te zoeken op Ebay of MP.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Voor een 19" rack ben ik een master/slave stroomvoorziening aan het maken die in een 1U behuizing past. Daarin komen 4st C13 connectoren voor de slaves. Omdat er ook een stekkervoeding als slave moet worden aangesloten zoek ik een Eurostekker chassisdeel (CEE 7/16 type C):

https://www.plugsocketmuseum.nl/EU/PL_tripleEuroplug_socket.jpg

Ik zoek een enkelvoudige uitvoering van de socket.
Iemand enig idee wie dit levert? Een standaard CEE7/3 zou ook kunnen maar die zijn met 45x45mm allemaal te groot voor een 1U behuizing.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Alleszins hebben ze bestaan. Ik heb deze al gebruikt. Uiteraard fabrikantnaam en type nummer. Dan zal ik de kast moeten open schroeven vrees ik.

edit: een keer bij Schurter gekeken, toch een wat grotere fabrikant van dit soort materiaal en daar staan ze niet meer in de cataloog. Is een type F geen oplossing?

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Arco

Special Member

't Zal wel iets te maken hebben met het feit dat de 'europlug' niet los verkocht mag worden, alleen als geheel.
Er zijn wel complete 19" oplossingen: https://static.digitecgalaxus.ch/Files/6/8/8/9/4/3/5/986213039.jpg?fit=inside%7C310:330&output-format=progressive-jpeg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten