Samsung UE40D8000 - Lijnen in beeld

dutn

Golden Member

Samsung UE40D8000 met problemen.
3 maanden geleden kwam er 1 dunne streep in beeld aan de linker kant. Inmiddels is het al een balk geworden die steeds breder en donkerder aan het worden is.

De balk begint links naast de T/logo (bijlage zijn meer afbeeldingen).
Vooral bij groen, blauw en rode achtergronden is dit heel goed te zien.

Nu heb ik alle connectoren al eens opnieuw vast gezet, dit maakt geen verschil. Ook het torderen van de TV maakt geen verschil in het beeld.

Mijn vraag is nu, voor ik het hele LCD uit elkaar haal. Kan dit een probleem van het T-con print zijn of zit dit in de flexkabel naar het LCD?

Note, dit is geen vochtschade. TV is nooit met water schoon gemaakt.
Op internet kan ik geen soort gelijk probleem vinden van dit type toestel. Hoor dan ook graag wat jullie denken waar het defect kan zitten.
Alvast bedankt!

Kan zijn dat TV scherm royaal vochtig schoongemaakt is en nu de aanhechting beschadigd is door vocht.Is een gissing maar komt te veel voor... Geen Tcon probleem of mainboard probleem...

Helaas niets aan te doen, moet een ander beeldscherm in...

dutn

Golden Member

Op 12 januari 2020 18:45:18 schreef smd:
Kan zijn dat TV scherm royaal vochtig schoongemaakt is en nu de aanhechting beschadigd is door vocht.Is een gissing maar komt te veel voor...

Helaas niets aan te doen, moet een ander beeldscherm in...

Dank voor het antwoord. Ik weet behoorlijk zeker (eigen scherm) dat deze nooit met vocht schoongemaakt is. Eens in het jaar haal ik er een doekje overheen (zachte doek, zonder water/vocht).
Hoewel ik zelf ook aan de aanhechting zit te denken, kan ik met torderen of druk uitoefenen geen verschil maken.

Als dit niet door de T-con print veroorzaakt kan worden, dan zal er inderdaad weinig overblijven.

Ik ben een tijd geleden een donortoestel gaan ophalen voor mijn Loewe Individual 46 SL220 (bouwjaar +/- 2012). Ik zocht een voorzet glasplaat en tegelijk had ik daarmee een donorbinnenwerk.

Toestel in kwestie werd weg gedaan omdat er exact dezelfde lijnen inzaten zoals bij jouw toestel. De eigenaar zei me dat dit begonnen was met één lijntje wat altijd groter en duidelijker werd. Later stond heel de linkerkant van het scherm daarmee vol.
Ik kreeg nadien de kleuren niet goed afgeregeld van mijn toestel (zat een blauwige schijn in het beeld). Daardoor heb ik mijn T-Con ook eens vervangen. Mijn beeld bleef goed, de donor tv bleef lijnen houden. 100% zeker dat het scherm van de donor tv effectief defect is.

Vermits dat het ook een scherm van Samsung was vrees ik voor de jouwe.

Ik doe even het type nummer en foto van de t-con erbij. Weet je meteen of het eventueel hetzelfde scherm is, met eventueel hetzelfde euvel.