technics sl1200

Ze staan nu niet bij me. Maar ga erachteraan.
Ik herinner me wel op het oog geen bijzonderheden te hebben gezien toen, en ze deden het dus bij mij. Ik blijft het raar vinden dat ze het beide doen.
Hoe zien die voedings elko s eruit?

De oude type elko zijn Axiaal dus een liggend worstje maar dat hebben ze lang vol gehouden.

Daarvoor zat een rechthoekige gelijkrichter die op pootjes stond.

Daarvoor zat er een andere rubberen base onder die uit 1 stuk bestond zonder een kunststof inleg.

Of het aan de elko ligt is nog maar de vraag. Heb daar nog nooit iets mee opgelost, maar nu moet je alles bekijken met dit probleem.

Maar alles na de trafo wordt gefilterd met een 470uF elko, de latere PCBs hebben meerdere condensatoren over de diodes. Er zijn ook mods uitgevoerd met condensatoren tegen rommel op de voedingspanning.

Maar laten we eerst eens bekijken wat het type PCB is van deze probleem SL's
Voordat we allemaal conclusies kunnen trekken.

pa3gws

Golden Member

En vooral eerst eens kijken of ze bij je thuis ook op hol slaan.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 17 januari 2020 09:14:24 schreef pa3gws:
En vooral eerst eens kijken of ze bij je thuis ook op hol slaan.

Dat heeft hij al gedaan en daar werkt het dus prima.

pa3gws

Golden Member

Ok ik dacht dat hij dat na het doorsolderen had getest en nu nog niet.
Mede omdat hij zegt "ze staan nu niet bij me"

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

sorry voor mijn late reactie.
Ze staan dus niet bij mij. Het op hol slaan gebeurde ook bij mij thuis voor de reparatie. Nu kreeg ik net dit filmpje van de dj. Ik heb afgesproken de pick ups weer te halen en na te gaan kijken. Ik denk te beginnen met dezelfde procedure als de eerste keer. Wellicht heb ik gewoon een fout gemaakt en de boel niet goed doorgesoldeerd. Ook zie ik dat bij het ronddraaien het rode lampje niet meteen aangaat.

Video (1).mov

Op 14 januari 2020 20:39:42 schreef nijhuisr:
[...]

Dat zou fantastisch zijn, want dit vast leggen is wel nieuw.

Ik heb een paar dingen mee gemaakt, bij het aanzetten gaat de platter
meteen draaien maar op juiste snelheid.

En ik heb mee gemaakt dat de platter op hol gaat tussen de -6 en -8 % pitch.

En ik heb mee gemaakt dat de platter op hol gaat na het bedienen van de start knop.

Wat jij beschrijft is nieuw dus voor mij, alle andere situaties waren enkele draaitafels, dus nooit 2 die dat hadden.

Maar na beide te hebben "doorgesoldeerd" heeft het even gewerkt?

Hmm bijzonder.

Het lijkt wel of het control IC AN6680 niet op wil starten.

Doet hij dat elke keer als je hem aanzet? En blijft hij ook goed werken als hij het eenmaal doet?

Ik kan niet beoordelen of het door het harde tikken op de startknop komt of door een aantal keer contact maken met de startknop.

Nu wordt het toch wel tijd om te gaan meten. Is er 9VDC of doet het kristal het wel als de strobe verlichting uitblijft.

Ik hen nogmaals de soldeerpunten doorgesoldeerd en nu werkt het weer naar behoren.
Bedankt voor de tips.

Op 15 december 2020 20:59:37 schreef Jochgem:
Ik hen nogmaals de soldeerpunten doorgesoldeerd en nu werkt het weer naar behoren.
Bedankt voor de tips.

De transistor voor de 9VDC is de enige transistor die los kan komen te zitten door de warmte is mijn ervaring.

Goed dat het weer werkt op deze manier.