hoe schokdempers siemens wasmachine vervangen

Als je op 40Gr wast moet de was met de huiduige watertemperatuur van 7 Graden ongeveer echt wel koud zijn na het wassen.Ik vermoed dat verwarmings relais blijft hangen en alleen via pressostaat nog uit schakelt

High met Henk

Special Member

wij wassen eigenlijk uitsluiten op 30 of 40 graden!
De siemens wordt morgen met de dure schokbrekers compleet afgevoerd: niemand blijkt interesse te hebben in een sloper...

Jammer, maar helaas... hij staat nu in de weg in de keuken...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

High met Henk Bosch en Siemens zijn wel redelijke machines. Je hebt trouwens het goedkopere type dat in Turkije gemaakt worden. Die types moet je echt niet hebben en die gaan ook snel stuk.

De beter types worden in Duitsland gemaakt en daarvan kun je wel de schokdempers van vervangen zonder ze uit te boren.

High met Henk

Special Member

Nou deze siemens weet ik niet, maar die bosch was niet echt goedkoop. De bosch was ruim 500€ das 100€ per jaar.. Dure machine dus. De siemens kwam 2e hands maar zal gezien de vorige eigenaar ook niet echt goedkoop geweest zijn..

Ik ben wel klaar met BullSHit!

Probeer nu Asko en als die het meer dan 4 jaar doet (is hij 9 jaar) overweeg ik een nieuwe asko te kopen....
Het ding weegt iig als beton... Zeker als je met de Siemens vergelijkt

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Op 6 maart 2017 22:12:49 schreef High met Henk:
Nou deze siemens weet ik niet, maar die bosch was niet echt goedkoop. De bosch was ruim 500€ das 100€ per jaar.. Dure machine dus. De siemens kwam 2e hands maar zal gezien de vorige eigenaar ook niet echt goedkoop geweest zijn..

Ik ben wel klaar met BullSHit!

Probeer nu Asko en als die het meer dan 4 jaar doet (is hij 9 jaar) overweeg ik een nieuwe asko te kopen....
Het ding weegt iig als beton... Zeker als je met de Siemens vergelijkt

Wegen als beton? Je zou is een Miele 400-serie moeten tillen, da's 120kg aan gietijzer en metaal. Dito betrouwbaarheid overigens ook!

Asko brengt als het goed is dit jaar nog nieuwe modellen uit: https://www.youtube.com/watch?v=qpQpmKKwgf0

[Bericht gewijzigd door AWDebiel op maandag 6 maart 2017 22:29:31 (10%)

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!

een oude miele doet dik 120 kilo idd, die heb ik weleens 2 trappen op gezeuld.. gelukkig kan vaak een deel van t gewicht losgehaald worden. de oude machine was een bosch, die deed geen 80 kilo.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb een Siemens WM12E460NL/01 E12.46, met een schokdemper zoals op de eerste geplaatste foto.
1 uiteinde is een eenvoudig los te maken bout. Vervolgens kan idd dat losse eind van de plastic plunjer eenvoudig ongeveer 8 cm worden uitgetrokken. Die plunjer heeft aan weerszijden een rij kleine (nu nog lege) vakjes. Volgens de metaalwarenzaak bij mij op de hoek, moet je die volsmeren met vet. Voor 6 euro kocht ik daar een 200 gram pot Consistentvet, van het merk Griffon. Waterbestendig, siliconenvrij, temperatuurbestendig tot 140C. En volgens hem vult dat / verspreidt dat zich, in de koker waar de plunjer in schuift.
Het resultaat kan ik niet meteen melden, want nu moet de wasmachine eerst naar mijn dochter, die 3hoog woont..

Vet gaat niet werken
Er zitten een soort kussentjes in.

Ik heb ze nog los liggen.

Op 18 januari 2020 15:27:52 schreef ad12345:
Vet gaat niet werken
Er zitten een soort kussentjes in.
[bijlage]
Ik heb ze nog los liggen.

Waar kun je die kopen? Ik heb ze namelijk nog niet eerder voorbij zien komen. Kom vaak tegen dat de schokdempers moeten worden uitgeboord maar dit zou echt veel schelen.

Ik heb er nog liggen en vraag er 25,- euro voor excl. verzenden

Op 18 januari 2020 15:40:36 schreef ad12345:
Ik heb er nog liggen en vraag er 25,- euro voor excl. verzenden

Ik koop graag een setje van je!
Hoe kan ik je bereiken?

Op 6 maart 2017 22:12:49 schreef High met Henk:
Nou deze siemens weet ik niet, maar die bosch was niet echt goedkoop. De bosch was ruim 500€ das 100€ per jaar..

Op zich is dat heel normaal tegenwoordig. Fabrikanten zorgen dat het in de garantieperiode niet uitvalt en daarbuiten maakt niet uit. Dat komt doordat tegenwoordig de managers de leiding hebben in plaats van de technici.

Miele hier, lang geleden, ik denk ruim onder 1000 Euro maar laten we 1000 aanhouden, geschat 20 jaren nu. Met gezin met kinderen en honden veel gewassen. Een 50 euro per jaar dus. En nog steeds werkend.

Je telefoon? 250 tot 1000 euro per 3 jaren is 83 tot 333 euro per jaar.

Gasketel? 2500 Euro per 20 jaren is 125 euro per jaar.

Warmtepomp? 8000 Euro per 10 jaar is 800 Euro per jaar.

Telefoon?? Neem genoegen met goedkoper of tweedehands, scheelt genoeg, rond de 100 a 200 euro ben ik klaar voor 3 a 5 jaar

Gasketel? Koop ik zelf en installeren scheelt me 1000 Euro. Voor onze Vaillant nu 1100 Klaar! Hopend weer op 25 jaar net zoals de vorige...

Warmtepomp: Simpel, niet kopen !!! Haal je er nooit meer uit en bespaart niks dusss.

Evarist

Golden Member

Op 18 januari 2020 18:40:21 schreef smd:

Gasketel? Koop ik zelf en installeren scheelt me 1000 Euro. Voor onze Vaillant nu 1100 Klaar! Hopend weer op 25 jaar net zoals de vorige...

In België mag dat niet of je moet installatie laten keuren door Vinçotte of zo.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Keuren is altijd nog goedkoper dan laten installeren...

High met Henk

Special Member

Kleine update tussendoor...
De Asko is er hier nog. Eigenlijk te klein, dus wordt flink mishandeld.

Hij overleeft hier al 3 jaar en is heel goed te maken (keer lekkage gehad door vuil)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 19 januari 2020 19:36:26 schreef High met Henk:
Kleine update tussendoor...
De Asko is er hier nog. Eigenlijk te klein, dus wordt flink mishandeld.

Hij overleeft hier al 3 jaar en is heel goed te maken (keer lekkage gehad door vuil)

Tja Asko zou ook beter zijn dan Miele. Heeft 4 schokdempers en zou ook geen manchet hebben. Heb nog nooit een Asko gerepareerd, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat niemand dat merk hier in de regio kent en ook dus ook niet zo'n machine aangeschaft. Miele zit in de zelfde prijs klassen en iedereen kent dat merk dus zal het eerder een miele worden dan een Asko

Asko is ook niet meer wat het geweest is, ook el cheapo voedings ICs die defect raken en hier een 6 jaar oude staan met een defecte motor stuur module... IC niet leverbaar en nieuwe print te duur ( 390 eu)....

High met Henk

Special Member

@smd: welk type heb je staan?? Heb wellicht wel interesse..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Kan niet weg, is van klant... Op oplossing aan het broeden... Maar als klant deze niet meer wil,ben je de eerste!! Of heb je stiekum een oplossing voor de stuurmodule??

Asko is op zich een goede machine, ze hebben d'r euvels maar mechanisch is het zo ongeveer vergelijkbaar met een Miele.
Als ik de keus heb tussen een Siemens of Asko, nou dat is heel snel bekeken.

"Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it." - Pope John Paul II

Vergelijkbaar met olympia (BE)?
Dit model staat op 4 schokdempers, semi professioneel model zei men zonder veel tierlantijntjes aan?

[Bericht gewijzigd door fabrice op dinsdag 21 januari 2020 19:47:24 (42%)

@SMD, check je e-mail even, je hebt een bericht :P

"Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it." - Pope John Paul II