Karcher te weinig druk

Met de drukregelaar op minimum, en openschroeven is heel moeilijk,
ik zet de motor altijd even uit, dan is het een makkie

Guus@Sint-Michielsgestel

paar keer in de lans knijpen achtereen, wil de druk ook weleens doen terugkomen. motor draait, maar bouwt als de lans dichtstaat geen druk op, daat zit er een klep voor in, of de motor stopt. als die klep hapert met een warme motor zal er vuil inzitten.

vaak was het na de winter raak, opslag in schuur zonder verwarming, blok kapot gevroren door restwater in de kop. ook al gehad dat de drukschakelaar uit de schroefdraad was geduwd door ijsvorming.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Anoniem

Klopt, de motor draait altijd, ik weet niet hoe dat werkt.

Met de lans dicht gaat drukregelaar de pomp bypassen zodat druk niet hoger wordt dan ingesteld.
Pomp niet te lang met lans dicht laten lopen om heet lopen v/d pomp te voorkomen
Met lans open gaat drukregelaar minder bypassen zodat werkdruk constant blijft zolang het debiet 15l/min niet overschrijdt.
.
Dus als uw drukregelaar niet goed werkt heb je ook geen/te weinig druk.

Anoniem

De rood omcirkelde klep is op beide foto's dezelfde klep
In tegenstelling tot de 2 andere kleppen ziet deze zwart
Is dat gezichtsbedrog of is deze klep verbrand doordat ze lekt?

die ene klep is overal zwarter idd, dat kan op warmlopen duiden. dat deze nu soepel loopt zegt niks, als het blok warm is kan deze gaan blokkeren..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb de drukregelaar weer gangbaar gemaakt met WD40,
nu kan ik de druk veranderen zonder de motor uit te zetten.
Geen verbetering gevonden.

Guus@Sint-Michielsgestel

Ik vermoed een defecte dichtingen van 1 van de plunjers.

Zit er direct achter de gardena aansluiting geen membraam die net als een wisa membraam in een stortbak van een wc als deze lek is niet open gaat en de wc heel langzaam vol loopt? Als de persslang is vervangen door een langere of dikkere treed ook een behoorlijke verlenging op bij het op druk komen, ook na het even los laten van de lans greep.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

Inmiddels heb ik een opengewerkte tekening,
Kan iemand aangeven wat er loos is ?

Guus@Sint-Michielsgestel

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat je zo heel veel verder gaat komen. Het blijft toch gissen wat het zou kunnen zijn, ook met die exploded view tekening.

Als ik je foto's van die pomp zo zie is die niet meer in nieuwstaat. Persoonlijk zou ik hem helemaal demonteren en alles goed schoonmaken en controleren, eventueel O-ringen vervangen. Ook al ben je niet zeker dat het probleem in de pomp zit, denk ik wel dat die actie sowieso nuttig is.

Anoniem

Begin met de kleppen 16 (het zijn er dan toch 6 geworden)
Daarna 12/13 van de drukregelaar?
En dan de pompset 60
.

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat je zo heel veel verder gaat komen. Het blijft toch gissen wat het zou kunnen zijn, ook met die exploded view tekening.

+1

Shiptronic

Overleden

Ik zag dat je schreef dat de zeep ingang niet lekt? Hoe heb je dat getest en hoe moet ik dat opvatten ? Lekken in de vorm van: er komt een druppel water uit , gaat het niet worden. Hij zuigt daar juist heel langzaam "valse"-lucht aan, dat zie je niet , maar zorgt er wel voor dat er geen druk op gebouwd kan worden. Leg deze aansluiting ALTIJD in een bak met water!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik heb de zeepaansluiting in een emmer water gelegd, geen verbetering

Guus@Sint-Michielsgestel