Type stekkertje en verkrijgbaarheid

Goedemiddag,

Ik vroeg me af of iemand weet:
- wat het type is van het stekkertje in de plaatjes (hij is echt heel klein: ongeveer 4 mm breed). Hij is van een mini speakertje naar het moederbord.
- of ik ergens zo'n stekkertje met de draadjes er al in, kan kopen.

Alvast bedankt!

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Foto van de andere zijde van de connector?

Het lijkt namelijk op de SH series connector van JST.

[Bericht gewijzigd door MNM(tm) op dinsdag 21 januari 2020 14:15:34 (54%)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Op 21 januari 2020 14:09:57 schreef MNM(tm):
Foto van de andere zijde van de connector?

Het lijkt namelijk op de SH series connector van JST.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 21 januari 2020 14:27:38 schreef Arco:
JST ACH: http://www.jst-mfg.com/product/detail_e.php?series=9

Nee, die steek je vanaf de brede zijkant in de socket. De vorm van de connector behuizing is ook heel anders (vooral de smalle zijkant).

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Op zich is het stekkertje an sich nog goed, alleen het snoertje is veel te kort. Het lijkt me alleen vrij lastig om hier knap een stukje snoer aan te maken. Het moet daarna aan dit mini speakertje worden bevestigd (10 bij 20 mm), waar bijna geen bevestiging is (alleen een metalen puntje waar het oorspronkelijke snoertje van af is gegaan. Is dat nog te doen?

Op 21 januari 2020 15:17:58 schreef Frankert:
Het lijkt me alleen vrij lastig om hier knap een stukje snoer aan te maken.

Als je het stekkertje ergens aan kunt komen is dat net zo'n toer: Je moet een speciale krimptang hebben om die priegel contactjes aan het draadje vast te zetten. Ik denk eerlijk dat het kansrijker is de draadjes te verlengen en een stukje krimpkous erover te doen dan een nieuw stekkertje.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.