Is mijn CDI stuk ?

Geachte forum leden
Ik heb bij een motor met een CDI ontsteking geen vonk bij alle 4 de bougies
Als ik bij de losse CDI de weerstand meet tussen de aansluitingen van de + en de - voeding van de accu dan geeft deze totaal niets aan, er gebeurd niets Ook als ik de meetpennen andersom meet dan gebeurd er niets Dan denk ik dat deze is overleden Heeft iemand een idee ??
e de waele

RAAF12

Golden Member

Misschien zit er een zekering of een safety diode in de plusleiding die naar de eeuwige jachtvelden is? Het merk, type en evt een foto vermelden is een mooi beginpunt om een storing te zoeken.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op dinsdag 21 januari 2020 14:13:18 (31%)

Ja zeker hier de foto van de CDI van Suzuki GSF 400
Zou je deze open kunnen maken ??
e de waele

Op 21 januari 2020 14:06:36 schreef ericc:
Geachte forum leden
Ik heb bij een motor met een CDI ontsteking geen vonk bij alle 4 de bougies
Als ik bij de losse CDI de weerstand meet tussen de aansluitingen van de + en de - voeding van de accu dan geeft deze totaal niets aan, er gebeurd niets Ook als ik de meetpennen andersom meet dan gebeurd er niets Dan denk ik dat deze is overleden Heeft iemand een idee ??
e de waele

misschien in de diode stand meten (hogere meetspanning)

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

haha, ik dacht dat het hier om ging: https://nl.wikipedia.org/wiki/Cd-i
verbaasde me al dat iemand dat nog gebruikte

Ik heb de meetwaarden van deze CDI opgevraagd en er blijkt er maar 1 goed te zijn Maar als er op de aansluit pennen van de + en de - totaal geen beweging in de meter zit, Hij doet gewoon niets dan vrees ik het ergste
Ook omdat de andere waarden er niet zijn of geheel anders Maar ik vind de + en de - altijd het eerste waar ik naar kijk ER moet een flinke onderbreking in de CDI zitten Zouden in deze CDI zekeringen kunnen zitten ???
Mijn meter werkt overigens goed ook op zware weerstanden Maar met de diodestand heb ik nog niet gemeten
e de waele

stijnos grapjas help mij dat zou beter zijn

Hensz

Golden Member

Op 21 januari 2020 16:24:14 schreef ericc:
stijnos grapjas help mij dat zou beter zijn

Mijn eerste associatie was ook de CDI van Philips. Heeft ie het errug goed volgehouden dacht ik nog.

Enne... pas op dat je tenen niet te lang worden! :P

Don't Panic!

ericc,
Dingen zitten vaak ingegoten en daardoor moeilijk te repareren.
Zou op zoek gaan naar een gebruikte of een vervangend type.
Zoals hier:
https://www.devmoto.com/devmoto-solutions-electriques/materiel-electri…

Kijk ook je bobines na of deze nog binnen de specs liggen.