Atag KA220LUU/A01 Amerikaanse koelkast doet niets meer. Mogelijk een LG GR-P207ER

Op 16 december 2019 21:10:09 schreef Marcel Ruijters:
[...]

Zou je ook contact met mij op willen nemen? Ik heb hetzelfde probleem.

Groeten Marcel

Welke regio?? enkel belgie kan voor mij

Ik heb met Marcel contact opgenomen

[Bericht gewijzigd door Nikolai Tesla op dinsdag 17 december 2019 19:45:11 (75%)

Ik ben super snel geholpen door Nikolai Tesla. Een vriendelijke behulpzame man. Ik kan hem van harte aanbevelen.

Op 16 december 2019 21:10:09 schreef Marcel Ruijters:
[...]

Zou je ook contact met mij op willen nemen? Ik heb hetzelfde probleem.

Groeten Marcel

Marcel, als je nog wat wilt voor de kerst vraag ik je snel te reageren, ik heb niets meer van je gehoord. Misschien ben je elders geholpen, maar zeg het dan gewoon even.

27/12 niets meer gehoord. Ik verwacht niets meer.

Hi Nikolai,

Zou je contact met mij willen opnemen via avirish@gmail.com. Ik heb het zelfde probleem zoals vele andere en bespreek graag met jou de mogelijkheden.

Gr,
Avirish

Dit filmpje van Mr. Carlsons lab kon ook wel eens nuttig zijn voor dit topic!
Het ziet er exact dezelfde printplaat uit!

https://www.youtube.com/watch?v=ABK-BndqGz8

Hij hersteld ook zo een printplaat met alle details.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Ik vind het ontwerp van deze printplaat vreemd. Nergens is een diode aan de spoelkant van het relais opgenomen voor het EMK tegen te gaan, en secundair ontbreekt ook een vonkblusser. De door ons besproken printplaat heeft dat allemaal wel. Ik begrijp ook niet dat die Amerikaan het niet even aanbrengt.

Voor die grote relais zit er wel een blusdiode op de print zo te zien.
Voor die kleinere relais gebruiken ze de ingebouwde blusdiodes in dat kleine ic op de achterkant.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Hallo Nikolai Tesla,

Ik heb een ATAG KA220 koelkast met gelijkwaardige klachten. Alleen vriesdeel doet het nog deels. Koelkast werkte goed totdat ik deze 20 m verplaatst heb. Zou je contact willen opnemen op johan.bazuin@outlook.com

Hartelijk dank,
Johan

Beste allen,

Ik zie, dat deze topic al enige tijd geleden is, maar wil hier alsnog mijn probleem neerleggen betreft mijn koel/vries kast, in de hoop dat.......

Mijn Atag koel/vries kast (KA211GUU/A01), met ijs/water dispenser, heeft het aardig op zijn heupen.
Het geval is, dat de temperatuur van de vries gedeelte vanzelf veranderd, met momenten dat hij het achtereen blijft doen met die nodige (irritante) pieptoon.
Ook wil het ook wel eens voorkomen, dat de knop bediening van de waterpomp blijft hangen, waarbij de stekker eruit gehaald moet worden om deze te stoppen.

Heeft iemand een oplossing voor dit (oude) beestje ?

Graag verneem ik (voordat ik gek word)

Vast mijn dank.

Kan jij de bovenplaat verwijderen, daaronder zit een printplaat, en kan jij daar een foto van maken?

Beste Nikolai,

Ik heb je een mail gestuurd.
Hoop dat deze is aangekomen.

Beste Nikolai,

Is mijn mail nog bij je binnen gekomen ?

Op 31 januari 2023 21:26:14 schreef Nikolai Tesla:
Kan jij de bovenplaat verwijderen, daaronder zit een printplaat, en kan jij daar een foto van maken?

Tegenwoordig verkoopt Fixpart dat IC ook: https://fixpart.nl/nl/product/view/0090065403
En ASWO heeft hem ook op voorraad.

Ik heb de heer Deenik geantwoord overigens.

Op 2 februari 2023 22:00:22 schreef Nikolai Tesla:
Ik heb de heer Deenik geantwoord overigens.

Ik welke vorm Nikolai ?
Ik kan namelijk nergens iets vinden.
Graag verneem ik van je.

Beste Nikolai,

Graag wil ik met je in contact komen.

Ik heb jou geschreven dat ik je printplaat wil repareren maar dat ik niets beloof qua resultaat. Jouw klachten zijn "nieuw."

En ik antwoordde jou op 1 feb om 19.54 en 31 jan om 21.50. check je spambox.

Bijzonder om dit forum te lezen; laatst kregen we deze koel/diepvries van onze buren na een kort transport. Het licht en de functie van het koelgedeelte was na dit transport gestopt. De diepvries doet het wel. Volgens de gelezen berichten zou het aan vocht in de printplaat kunnen liggen (het lampje van het bedieningspaneel is uit).
Ik zou de printplaat willen zien maar weet niet hoe ik erbij kan komen....
Alvast dank voor jullie reactie