CV ketel Vaillant

Anoniem

Een logisch instelling van het max vermogen is de som van het vermogen dat al je radiatoren samen kunnen afgeven bij een omgevingstemp van 20°C en een watertemp van 60°C.
Hier is dat 11kW. Ik laat hem dus niet naar de overbodige 29kW spurten ;)

Evarist

Golden Member

@cj.
Dat klopt. Hier is het meer, maar als ik hem bv op 19KW zet warmt het trager op. Ik zal er wat mee experimenteren.
Bedankt alleszins.

(Heeft deze instelling invloed op het sanitair warm water?)

Nihil est verum, quod non probatur primo.
Anoniem

Nee, voor sanitair heeft ie altijd maximum vermogen
Van experimenteren steek je altijd wat van op ;)

Evarist

Golden Member

Ik zoek al een 'Like' knop. #Brainwashing. :-)

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Beste anoniem015,

Onze valiant cv ketel schakeld heel snel aan-uit, radiatoren worden niet warm.
Ketel komt niet boven de 30 graden.

Tapwater is goed 60 graden.

Mijn vraag is hoe stel je de hysteresisch in.
Om een wat langere opwarmtijd te krijgen, cv installatie.

Onze beneden verdieping heeft vloerverwarming met radiatoren.
Radiatoren blijven koud, door de korte brandertijd.

Hoor graag,
fred.

[Bericht gewijzigd door Jeroen op woensdag 22 juli 2020 22:47:46 (2%)

Anoniem

Hoi, ik ga wel duidelijk zeggen dat ik helemaal geen cv technicus of installateur ben en dus niet op de hoogte ben van de huidige technieken en systemen;)
.
De radiatoren dienen om de kamertemperatuur snel te kunnen verhogen maar met 30°C lukt dat natuurlijk niet.
Hiervoor zal je keteltemp omhoog moeten.
.
Je kunt op verkenning gaan in de installatie gids bij de parameters, hoe je deze kunt uitlezen, veranderen...
.
Ik meen me te herinneren dat er een parameter is waarbij de keteltemp gaat regelen in functie van de retourtemp wat bij vloerverwarming toepasbaar zou zijn.
.
Toch zou ik je aanbevelen om je cv installateur of technieker te contacteren die je snel van dit euvel moet kunnen verlossen zonder dat wij nog meer problemen te creeren ;)

Anoniem

Heb toch nog eens onze installatiemanual doorgenomen.
.
Er is inderdaad de parameter d.17 waarmee kan omgeschakeld worden naar retourtemp regeling bij vloerverwarming
.
En wie ik nu ook tegenkom is parameter d.71 waarmee je de max cv aanvoertemp kunt instellen tussen 40°C en 85°C (default 75°C).
Misschien staat die bij jullie, gezien de vloerverwarming, wel op minimum? Zou een verklaring kunnen zijn. ;)
.
Misschien in combinatie met de vermogeninstelling parameter d.0 ?
.
Maar nogmaals, ik ken je installatie niet, weet niet of de max temp ventielen aanwezig zijn op de vloerverwarmingscircuits, .... O-)
Als er een oplossing is horen wij het graag... steken we ook nog wat van op :)