verdeelblok "beveiliging"

Ter info, zie foto.
Zo heb ik er al 2.
De gebruiker duwt de "beveiliging" naar binnen en het veertje komt tussen de F en aarde.
Ja, dit was op een niet met differentiaal schakelaar beveiligde groep.

Die kinderbeveiligingen zijn goedbedoeld, maar meestal uiterst gammel uitgevoerd. Als ik de kans krijg sloop ik ze er meteen uit.

zo te zien is alles zelfdovend, alles binnen de behuizing geblezen

geen brand, geen doden, goed genoeg

kunt ook niet teveel verwachten van een paar euro plastic

ik haal die gammele dingen die niet willen schuiven er ook meteen uit, groene ding en veertje eruit, zwarte ding laten zitten, dan werkt het wel. bij voorkeur gebruik je die gammele blokken beter helemaal niet, ijzer strips die verguld zijn, nada veerkracht, kachel erop en je hebt in no time een rotte verbinding.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bijna geen elkel stekkerblok is tegenwoordig nog open te maken dus die dingen eruit mikken werkt dan ook niet.

Er zitten van de hardstalen perspinnen in. Dat is het enige waar ze niet op bezuinigd hebben.

[Bericht gewijzigd door henri62 op zaterdag 25 januari 2020 20:33:47 (31%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Ik koop bij voorkeur van die stekkerblokken zonder snoer, dat mag je er zelf nog aan zetten. En daarom zijn ze ook makkelijk te openen.
Maar ook de blokken die dicht zitten met ééntoerschroeven krijg ik open. Beetje creatief vanaf de andere kant denken. ;-)

die stalen pinnen heb je er ook zo uit, die alleen vast schroeven ook, kunstof is zacht, flink drukken en je draait ze er zo uit. fysiek eruit halen hoeft niet eens, boortje van 6 en keer doorboren werkt ook..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 25 januari 2020 20:46:25 schreef testman:
die stalen pinnen heb je er ook zo uit, die alleen vast schroeven ook, kunstof is zacht, flink drukken en je draait ze er zo uit. fysiek eruit halen hoeft niet eens, boortje van 6 en keer doorboren werkt ook..

Nou vergeet het maar, die ik geprobeerd heb waren van keihard materiaal en koploos.

Dezelfde ramp als sommige wegwerp koffiezetters.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

In het plastic vanaf de andere kant een gaatje boren tot je de punt van de schroef tegenkomt en dan met een doorslag de schroef er uit slaan.

Op 25 januari 2020 20:46:25 schreef testman:
...boortje van 6 en keer doorboren werkt ook..

Standaard procedure bij mij als ik me ook maar 1 keer erger aan een kinderbeveiliging dan gaat boortje 6 door alle beveiligingen in desbetreffende stekkerdoos/ haspel.

Dat was destijds nog leuk op het werk, dan mocht ik de boormachine op de haspel insteken omdat mijn collega na 30s prullen nog niet de stekker erin kreeg.
Boortje 6 er door heen en kort erna kreeg ik te horen dat het werk nu een stuk sneller af komt omdat niemand meer hoeft te prullen met de kinderbeveiliging :+

Fijn te horen dat ik niet de enige ben met problemen met deze kinderbeveiligingen...

[offtopic]
Veel verpakkingen openen bij mij ook niet bij de kartel-scheur-lijntjes. En vanmiddag kreeg ik de trekstrip van een pick-wick doosje ook niet te pakken en ben ik 'm maar met een groot mes te lijf gegaan. [/offtopic]

Op 25 januari 2020 20:54:31 schreef henri62:
[...] Nou vergeet het maar, die ik geprobeerd heb waren van keihard materiaal en koploos.

Dezelfde ramp als sommige wegwerp koffiezetters.

daar haal ik met de dremel even een dun slijpschijfje doorheen, dat zijn die bolkopjes zonder sleuf of whatever erin.

Standaard procedure bij mij als ik me ook maar 1 keer erger aan een kinderbeveiliging dan gaat boortje 6 door alle beveiligingen in desbetreffende stekkerdoos/ haspel.

Dat was destijds nog leuk op het werk, dan mocht ik de boormachine op de haspel insteken omdat mijn collega na 30s prullen nog niet de stekker erin kreeg.
Boortje 6 er door heen en kort erna kreeg ik te horen dat het werk nu een stuk sneller af komt omdat niemand meer hoeft te prullen met de kinderbeveiliging :+

precies, die haspels uit de B reeks van gilze onder andere, die beveiligingen schuiven voor geen hout weg, of dat is snel over bij bouwhaspels. voornamelijk dikke stekkerpinnen krijg je er niet in, een eurostekker weer een stuk beter. alleen bij merk wcd's werken die dingen fatsoenlijk, maar dat is doorgaans een heel ander systeem.

nu is de standaard clickson van 56 graden in die haspels ook een ellende ding, die fikken mee uit met een inductieve last erop als deze afschakelt. ligt de haspel in de zon triggert zo'n ding ook veel te snel al..

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 26 januari 2020 01:02:23 (60%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 26 januari 2020 00:56:44 schreef testman:
[...]
daar haal ik met de dremel even een dun slijpschijfje doorheen, dat zijn die bolkopjes zonder sleuf of whatever erin.
[...]

Dan slijp je het hele stekkerblok of de koffiezetter naar zijn grootje. Die dingen zitten allemaal verzonken.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.