Draadloos touchscreen (Wifi en voeding / accu)

Beste CO-ers,

Voor een maat van mij heb ik software voor een mobiele freesbalk geschreven (2 servoregelaars icm touchscreen).
Dit werkt mooi, echter zit het touchscreen in de kast, die altijd een eindje van de freesbalk vandaan staat.

Nu heb ik een 2de touchscreen (werkt tegelijkertijd met de andere). Deze wil ik een mobiele afstandsbediening neerzetten.

De servoregelaars / 1e touchscreen zijn al verbonden met een VPN router (IXON, wifi / 4g). Hierdoor is het mogelijk om op afstand mee te kijken. Met je computer kun je ook draadloos op de wifi inloggen.

Het touchscreen heeft alleen een RJ45 ethernetpoort. Zijn er omvormers beschikbaar van RJ45 naar wifi (en dan bedoel ik geen accespoint, maar om een apparaat draadloos te verbinden met een wifi netwerk)?

En wat voor accu kan ik het beste gebruiken? Het scherm accepteert een voedingsspanning tussen de 20 en 32 VDC en gebruikt 5 W. Het mooiste zal zijn als het dag mee kan gaan (8 uur).

Alvast bedankt.

Shiptronic

Overleden

Die RJ45 is dat echt een ethernet port, of gewoon een handige stekker voor serieelbv. RS232?

Merk, type , DS, van de monitor?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Het is echt ethernet, je stelt namelijk de op adressen ook in. Communicatie protocol is modbus TCP.
Het is een ESA SC107a0111, draait op Windows CE. USB muis / toetsenbord werkt ook.

https://www.conrad.com/p/plc-touch-panel-with-built-in-control-esa-aut…

Shiptronic

Overleden

Ja die zijn er, bv. : https://nl.aliexpress.com/item/33041449411.html?spm=a2g0z.search0302.3…

heb er zelf ook een maar dan met een 12V voeding , werkt prima!

[edit] maar windows CE, kan daar niet gewoon een simpele USB wifi dongel in?

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op maandag 27 januari 2020 21:25:24 (10%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Die USB is alleen voor de voeding?

En hoe stel je in met welk netwerk hij verbonden moet worden?

Shiptronic

Overleden

USB is idd voor de voeding (5V) er zit een manual bij, meestal draait dat op een standaard IP-adres (192.168.0.xxx) even je kaart een adres in dezelfde range geven en inloggen , dan je settings doen (fixed IP/DHCP) zoals je zelf wil en weer uit loggen en een reboot. nu kan je naar je ingestelde adres. Wellicht dat het ding standaard met DHCP aan word geleverd dan is het nog makkelijker, even met IP-scanner je IP opzoeken, en aan de slag.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

ik heb goede ervaring met deze:
https://www.ebay.com/itm/3G-4G-WiFi-Wlan-Hotspot-AP-Client-150Mbps-RJ4…?

is erg compact (aansteker) en zuinig (200mA op 5v ofzo)

er zit geen 3G in, maar hij kan via de usb poort een dongel aansturen.

ik gebruik hem om een audio streamer met RJ45 via een hotspot te verbinden:

hotspot -> WIFI -> ROUTER -> RJ45 -> Streamer.

qua accu kun je 5W+1W maal 8h = 48Wh.

op 12v is dat 4Ah, zeg maar scooter accu. lithium 3 cellen in serie kan je met 6 cellen af. (steeds 2 parallel)

(edit, +8Wh voor de router)

GMT+1