Component

Arco

Special Member

Zoals gezegd: normale moderne rood/groen leds vinden zo'n enorm hoge stroom niet fijn...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 29 januari 2020 17:00:51 schreef Michel Evers:
Inmiddels antwoord gevonden.
Gewoon dezelfde weerstanden als bij de reguliere LED’s

Waar heb je dat antwoord gevonden?

fatbeard

Honourable Member

Op 29 januari 2020 17:03:32 schreef Arco:
Zoals gezegd: normale moderne rood/groen leds vinden zo'n enorm hoge stroom niet fijn...

... waarmee duidelijk is geworden dat dit geen normale moderne rode of groene LEDs zijn, en/of de spanning 5V (of nog lager) is.
Verdere conclusies kunnen uit de aangeboden gegevens niet worden getrokken.

Ik ga met @buckfast mee:

  • wat is de voedingsspanning
  • wat voor LEDs zijn het

Zonder die gegevens wordt het wel erg veel tasseografie...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
vergeten

Golden Member

Op 29 januari 2020 17:00:51 schreef Michel Evers:
Inmiddels antwoord gevonden.
Gewoon dezelfde weerstanden als bij de reguliere LED’s

Op 29 januari 2020 16:11:52 schreef Hunter:
1,9 zit niet in de E12-reeks, zal dus wel 1,8 zijn.

Het is geen weerstand maar een spoel! (hij heeft wel een klein beetje weerstand) :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Deze post niet gelezen?

Op 29 januari 2020 11:16:24 schreef Michel Evers:
Een nieuwe vraag, natuurlijk weer over een component. Bij mijn modelbouw hobby gebruik ik LED’s met weerstanden er voor van 470 en 960 ohm, afhankelijk welke intensiteit ik wil. Nu moet ik op een paar heel kleine plaatsen gebruik maken van SMD LED’s. Kan ik hier dezelfde weerstanden gebruiken of is het raadzaam weerstanden met een andere waarde te nemen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
RAAF12

Golden Member

Inderdaad een weerstand nemen die voldoende licht uit de LED laat komen. Het maakt nogal wat uit of de modelspoorbaan overdag of 's avonds wordt bekeken. Ik neem aan dat je zo natuurgetrouw mogelijk licht uit je locs en in de scenery wil hebben.

Michel Evers

Golden Member

Op 30 januari 2020 13:15:24 schreef buckfast_beekeeper:
Deze post niet gelezen?

[...]

Dank je wel. Hoef ik hem er niet op te wijzen.

Michel Evers

Golden Member

Wat mij betreft is mijn vraag meer dan voldoende beantwoord.
Allemaal bedankt daar voor.

Ik kan weer verder met het digitaliseren van modelspoor materieel.

[Bericht gewijzigd door Michel Evers op vrijdag 31 januari 2020 07:43:35 (77%)

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 31 januari 2020 07:37:11 schreef Michel Evers:
[...]

Dank je wel. Hoef ik hem er niet op te wijzen.

Graag gedaan.

[Bericht gewijzigd door buckfast_beekeeper op vrijdag 31 januari 2020 11:09:25 (21%)

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Michel Evers

Golden Member

Op 2 januari 2020 18:14:37 schreef Thevel:
https://www.dyacegoods.com/index.php?main_page=product_info&produc…
Lijkt me dezelfde.

Deze link dus gebruikt.
https://www.dyacegoods.com/m%E3%A4rklin-trix-h0-e516520-entst%E3%B6rdr…
Ik moest een aantal ontstoringsspoeltjes hebben en had geen zin om verder te zoeken. Dus bij deze webshop besteld met nog wat andere dingen. Betaald met, gelukkig, Paypal. Nadien niets meer gehoord of ontvangen.
Gelukkig met PayPal betaald en hun om een onderzoek gevraagd. Zij hebben informatie aan de verkoper gevraagd en dus ook nooit gekregen. Vandaag bericht ontvangen van PayPal dat ik van hen mijn geld terug krijg. Mooi natuurlijk, maar mijn ergernis dat er zulke oplichters zijn blijft.
Dus, een gewaarschuwd mens telt voor twee. Koop daar niet, betaal zoveel mogelijk met PayPal of een andere betaal services op het internet, omdat die bijna altijd wel een soort garantie hebben dat je je geld terug krijgt bij wanprestatie van de verkoper of kwijt geraken door de vervoerder e.d.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Michel Evers

Golden Member

Thevel, 2 januari j.l..
Maar dat kon hij niet weten en reken hem ook absoluut niets aan. Niemand kan hier iets aan doen. Zelfs PayPal wist niet met een bedrieger te maken te hebben. Als ze verstandig zijn breken ze de samenwerking af. Dat vind ik nog veel belangrijker dan dat ik mijn geld terug krijg.
Ik heb overigens de ontstorings spoeltjes al lang ergens anders kunnen vinden en vele malen goedkoper. Zoveel heb ik er niet nodig, want ze gaan eigenlijk niet stuk. Ik had ze nodig omdat bij het monteren van andere, nieuwe motoren in mijn loc’s er niet altijd van die spoeltjes bij zitten en ik ze dus op voorraad wil hebben.