Philips 42 inch televisie LED knippert 3x verder niets

Op 1 augustus 2019 14:38:34 schreef william1967:
[...]

Als je de voeding los maakt van het mainboard zal de 12V nooit aanwezig kunnen zijn daar het power_on signaal vanuit het mainboard niet aanwezig is, dit kun je doorverbinden door de 3,3V stand by lijn met een weerstand van 100 ohm aan de power_on lijn te verbinden, dan zou de voeding op moeten starten. Let op, er zal dan geen backlight zijn omdat dat weer een andere voedingslijn is.
Zoals Rontronix al aangeeft, zeer moeilijke toestellen als je leek bent, zelfs ervaren herstellers hebben er moeite mee. Het beste laat je er dan naar kijken door iemand die weet wat te doen.

Ik zou de voeding graag gebruiken voor een ander (universeel) mainboard. Echter gaat de voeding inderdaad niet aan. Ik denk dus dat ik die pinnen moer doorverbinden zoals jij voorstelt. Echter; welke nu precies? Pin 9 heeft 3v3 en pin 10 staat STB bij. Moet ik die met een 100ohm weerstand verbinden? En die kunnen dus gewoon verbonden blijven?

Het mainboard heb ik verder goed aangesloten volgens mij, alleen krijg ik nu dus geen 12v uit het powerboard.

Ja die moet je iDD zo verbinden, evt met een schakelaartje of optie van de nieuwe mainboard als die er is. Zou het niet continu zo laten zitten, verbruikt TV een hoop energie op standby.

Bedankt voor je reactie. Ik had het inmiddels al geprobeerd, maar ik krijg nog steeds geen 12v op de eerder genoemde pinnen. Ik gebruik 25/26 voor 12v en 27/28 naar GND.

Zie ik nog iets anders over het hoofd?

Zo jammer, voor mijn gevoel ben ik er bijna, maar kennelijk mis ik nog 1 dingetje.

Zal eens in doc gaan neuzen voor je...

Dat zou geweldig zijn!

Nou las ik in het berichtje van William dat de 24v backlight een andere voedingslijn is. Volgens mij zijn de twee connectors boven bedoeld voor de backlight (zie foto). Maar dan is dus de vraag hoe ik deze ook onder spanning krijg. Is dit ook een kwestie van pinnen doorverbinden?

FF juiste doc zoeken, print komt niet overeen zag ik net...

Heb je nog iets kunnen vinden @smd?

BL_ON op dezelfde manier met een weerstand aan de 3V3 stand by lijn en de backlight zal gaan werken.

@William1967 Dus pin 9 verbinden met pin 17? Kan ik dan pin 9 met zowel 17 als 10 verbinden, en 'ontwaakt' de tv dan?

Ja,zou IDD moeten wezen... Was me totaal ontschoten...

Op 1 mei 2020 15:47:28 schreef rolandow:
@William1967 Dus pin 9 verbinden met pin 17? Kan ik dan pin 9 met zowel 17 als 10 verbinden, en 'ontwaakt' de tv dan?

Nee de tv "ontwaakt" niet , de backlight voeding en de mainpower starten dan op, om de tv te laten "ontwaken" zul je een goed werkend mainboard moeten hebben.

Ronald45

Golden Member

Ik weet niet of de weerstanden een must zijn, maar ik zou ze voor de zekerheid wel gebruiken en niet pinnen rechtstreeks met elkaar verbinden.