Heras Motor Drive (HMD) functioneert niet

Eigenlijk hetzelfde wat LauPro heeft/had.

DL8 Led veiligheid sluiten blijft branden. Hierdoor sluit de poort niet meer.

Ik heb alle "veiligheden" afgekoppeld in een brug tussen gezet. Spanning van de print gehaald en er weer opgezet.

DL8 blijft helaas branden.

De poort is geschakeld zodat deze na 1 minuut weer dichtloopt. Maar zodra DL8 blijft branden gaat deze echt niet meer dicht. Zelfs niet als je de rode knop indrukt.

Het vreemde is dat de poort toch op een gegeven moment weer gaat functioneren. Vanmorgen om 05:30 is deze open gebeld en is tot zeker 17:30 uit zichzelf open blijven staan en ging ergens tussen 17:30 en 18:00 uit zichzelf weer dicht..... Dit kunnen overigens hele andere tijden zijn ook....

Op een of andere manier denk de print dat er een beveiliging in werking is getreden. Maar als alle beveiligingen los zijn denk de print dat nog.....

blijven er dan geen leds op de print branden? het kan dat de voeding intussen instabiel is geworden, spul haalt de 15 jaar makkelijk. je kunt eens de fohn test proberen, als het warm wordt of de boel dan wel dichtloopt.

als de poort wat luxer is heb je ook nog detectie lussen erop zitten. die willen ook weleens ellende geven. heb dat ook gehad, zat nog een extra kastje bij met relais erin en die lusdetectie modulen, 1 van die lusdetectoren was gaar dus..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Zodra de poort weer dichtloopt is DL8 uit.

Er zit inderdaad detectie op. Rubber flappen op de koplijst en op de portalen. Ook een fotocel detectie is aanwezig.

De rubber flappen komen samen in het gele heras ASO ISK kastje. Vanuit dit kastje gaan er 4 draden naar de print. 2 Voor dichtlopen/gaan en 2 voor openlopen/gaan.

De fotocellen zitten op een andere aansluiting voor het beveiligen van dichtlopen.

Maar zoals ik al zei heb ik deze allemaal losgekoppeld en een "brug" tussen gezet op de print. (stukje draad tussen de 2 aansluitingen op de print).

Dus technisch gezien zou de poort onbeveiligd altijd bediend kunnen worden. Maar zelfs dan blijft DL8 branden.

Totdat deze uit zichzelf ineens weer gaat werken.... En dat maakt het zo vreemd.

Zekeringen zijn overigens allemaal heel.

Aangezien mij bedrijven terrein langs een N weg ligt is het van belang dat de poort dicht is als er niemand aanwezig is. Zodoende ben ik op zoek gegaan naar een andere print om de motor aan te sturen.

Ik moet alleen zeker weten dat ik alle "losse" componenten kan overzetten zoals nu op de M96. (gsm module, afstandsbediening, detectie enz enz

doorgaans zit die gsm module parallel aan de drukknop, en ab ontvanger. het zijn allemaal puls uitgangen of een x tijd gesloten contacten.

als je alles hebt doorverbonden moet die fout wel op de print zelf zitten idd.

heb je ook al de besturing van de bediening losgehad? dus gsm module, knop, ab ontvanger? kan zijn dat van 1 ervan t contact blijft hangen en zo de poort open blijft.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Heb ik inderdaad ook aan gedacht.

Maar toen kwam bij mij het idee om de "rem" van de motor los te gooien. en het hek handmatig dicht te doen. Wou toch me terrein afsluiten. Dus spanning eraf, rem los, hek dicht, rem vast, spanning erop.
Mocht iets het hek aan willen sturen om open te gaan dan zou die dus weer open moeten lopen.
Dat gebeurd dus niet.

Wel blijft die vervelende DL8 dan branden.....

Ik kan dan wel op dat moment het hek openen door middel van, bellen, ab, of de groene knop indrukken.....

Echt wel een beetje vreemd

met de hand dichtdoen en ketting erom werkt dan ook nog. maar niet met de voeding er nog op, dan stook je de motor op bij opensturen, zeker als de pkz niet goed staat..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 18 juli 2019 21:10:36 schreef Lakes:
Eigenlijk hetzelfde wat LauPro heeft/had.

[...]

Het vreemde is dat de poort toch op een gegeven moment weer gaat functioneren. Vanmorgen om 05:30 is deze open gebeld en is tot zeker 17:30 uit zichzelf open blijven staan en ging ergens tussen 17:30 en 18:00 uit zichzelf weer dicht..... Dit kunnen overigens hele andere tijden zijn ook....

Dit heb ik ook gehad. Het hek ging op 'random' tijden open. Dit heb ik met de bewakingscamera's met motion detection kunnen vastleggen. Om 4.00u 's nachts bijv.. Het lijkt op een slecht contact op de print of een gare timer die door blijft lopen.

De handzender was afgekoppeld en de enige koppeling die ik had was een relaismodule vanaf een rpi. Die was ook niet geschakeld.

Mijn eindconclusie was: de print is afgeschreven. Ik ben er al bijna meer dan een dag mee bezig geweest, plus alle telefoontjes in de avond/weekend dat het 'hek' niet werkt was dermate vervelend dat ik ermee ben gestopt. Een nieuwe drive kost € 5.000,- incl montage, en dat is mij de rust meer dan waard!

Eventueel kan je mijn drivers / prints overnemen mocht je die willen hebben, ik ga het eind dit jaar vervangen.

Hoi

Ik ben opzoek naar een schema van een Heras m96 printplaat kan iemand mij daar aan helpen.

Gr Willian

Heb ik voor je Willian.
Wat is je mailadres?

Beter haal je je email-adres hier weg ivm spambots...

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 9 februari 2020 12:24:04 schreef Willian:
Hoi

Ik ben opzoek naar een schema van een Heras m96 printplaat kan iemand mij daar aan helpen.

Gr Willian

Ik ben opzoek naar heras M96 schema wie kan mij hier aan helpen
gr wuister

Shiptronic

Overleden

Op 24 juli 2019 10:14:54 schreef LauPro:
[...]Dit heb ik ook gehad. Het hek ging op 'random' tijden open. Dit heb ik met de bewakingscamera's met motion detection kunnen vastleggen. Om 4.00u 's nachts bijv.. Het lijkt op een slecht contact op de print of een gare timer die door blijft lopen.

De handzender was afgekoppeld en de enige koppeling die ik had was een relaismodule vanaf een rpi. Die was ook niet geschakeld.

Mijn eindconclusie was: de print is afgeschreven. Ik ben er al bijna meer dan een dag mee bezig geweest, plus alle telefoontjes in de avond/weekend dat het 'hek' niet werkt was dermate vervelend dat ik ermee ben gestopt. Een nieuwe drive kost € 5.000,- incl montage, en dat is mij de rust meer dan waard!

Eventueel kan je mijn drivers / prints overnemen mocht je die willen hebben, ik ga het eind dit jaar vervangen.

Ik snap dat je er klaar mee bent, maar was wel benieuwd naar de voeding, een beetje te veel rimpel door een gare Elco ??

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 17 maart 2020 17:35:27 schreef wuister:
[...]

Ik ben opzoek naar heras M96 schema wie kan mij hier aan helpen
gr wuister

Heb ik wel voor je.

Ik weet niet of je persoonlijke berichten kan sturen op dit forum?

[Bericht gewijzigd door Lakes op dinsdag 17 maart 2020 18:11:32 (15%)

Shiptronic

Overleden

Nee perssonijke berichten gaat niet, de ander zal zijn mail adres op zichtbaar moeten zetten, of je eigen mail zichtbaar maken!

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op dinsdag 17 maart 2020 18:36:02 (16%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 17 maart 2020 18:34:46 schreef Shiptronic:
Nee perssonijke berichten gaat niet, de ander zal zijn mail adres op zichtbaar moeten zetten, of je eigen mail zichtbaar maken!

Dat laat ik aan de ander over ?

Op 17 maart 2020 18:10:53 schreef Lakes:
[...]

Heb ik wel voor je.

Ik weet niet of je persoonlijke berichten kan sturen op dit forum?

nee ik kan dat niet vinden, miss mail contact uitwisselen?

gr

Op 18 maart 2020 16:45:12 schreef wuister:
[...]

nee ik kan dat niet vinden, miss mail contact uitwisselen?

gr

Dat kan. Maar ik ga me mail adres hier niet posten....

Shiptronic

Overleden

Wuister kan zijn e mail (tijdelijk) op openbaar zetten het staat daar spam veilig, je e-mail in hte forum delen niet. ,

klik op je eigen naam en kijk tussen de opties : gegevens wijzigen, vervolgens kruisje zetten bij :
Toon e-mailadres aan ingelogde gebruikers

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op woensdag 18 maart 2020 18:51:08 (24%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 17 maart 2020 18:34:46 schreef Shiptronic:
Nee perssonijke berichten gaat niet, de ander zal zijn mail adres op zichtbaar moeten zetten, of je eigen mail zichtbaar maken!

peter.wuister@pdkgroep.nl

Shiptronic

Overleden

@Wuister , dat is niet handig, nu heb je een spamvanger gemaakt !! snel hier je mail adres weghalen !!

In het forum is er een functie voor, zie hierboven.

[edit] meer info : https://www.circuitsonline.net/forum/faq#email

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op vrijdag 20 maart 2020 16:20:56 (18%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

@Lakes kan u mij het m96 schema ook bezorgen?

waar moet kan ik dit naartoe mailen.