tcon board samsung UE55H8000

Ik heb een samsung UE55H8000 lcd tv waarvan de tcon board stuk is.
Klacht wel geluid en backlight licht op maar totaal geen beeld.
Naar mijn idee kom je dan al snel op het tcon board uit.
Probleem is alleen dat ik m niet kan kopen.
Misschien iemand hier op het forum ervaring mee of liever nog ergens een heeft liggen waar hij van af wil

Ik hoor het graag, want toestel is te mooi om te slopen

maartenbakker

Golden Member

Wat is het type van het paneel en het type van de TCON? Ook het volledige typenummer en versionnummer van het toestel kunnen van belang zijn bij het zoeken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

type nummer van tcon is:BN95-01113A

model tv is: UE55H8000SLXXN
versie NO:01
S/N:H10R3SAF500066N

meer info heb ik niet

maartenbakker

Golden Member

Het lijkt erop dat de TCON BN95-01311A moet zijn, dus mogelijk heb je 2 cijfertjes verwisseld. Andere zoekterm is LSF550HQ02-G, ik vermoed dat dat het paneeltype is.

Ik kwam ook nog BN97-07978A als nummer tegen. Dat zou ook op de TCON kunnen staan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

is de zekering op de tcon goed? had laatst een tcon met onderbroken zekering. kon verder geen sluiting meten dus heb die overbrugd. De tv werkt nu gewoon weer

ja de zekering heb ik nagemeten die is goed

Maarten je hebt helemaal gelijk ik heb de nummers verwisseld.
moet inderdaad BN95-01311A zijn.
Neemt niet weg dat ik 'm nergens kan vinden.

maartenbakker

Golden Member

https://www.ebay.nl/itm/332204762852

@siebo: ik hoop voor jou en je TV dat je er achteraf wel een nieuwe zekering op hebt gezet.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 24 november 2018 20:31:58 (57%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 23 november 2018 23:07:36 schreef toots:
Ik heb een samsung UE55H8000 lcd tv waarvan de tcon board stuk is.
Klacht wel geluid en backlight licht op maar totaal geen beeld.
Naar mijn idee kom je dan al snel op het tcon board uit.
Probleem is alleen dat ik m niet kan kopen.
Misschien iemand hier op het forum ervaring mee of liever nog ergens een heeft liggen waar hij van af wil

Ik hoor het graag, want toestel is te mooi om te slopen

Hallo,

Ik heb dezelde televisie en ook geen beeld meer.
Is het probleem opgelost met een nieuwe Tcon?

Dank U voor uw aantwoord.

inmiddels een donor tcon board erin uit een spelende tv.
resultaat nul.
wat verder op zoek gegaan er branden 2 ledjes op het tcon board.
zowel op het oude als het nieuwe board.
Horen 3 ledjes te zijn.
bij het uit stand-by halen licht het ledje heel even op.
voor de rest geen gegevens kunnen vinden over deze tv maar in een andere discussie op een forum in UK zou het mainboard ook de schuldige kunnen zijn.
Ik haat het om zomaar panelen te kopen op de gok, maar er werkelijk niets te vinden om een foutanalyse te kunnen maken

iemand inmiddels ervaring met dit toestel

maartenbakker

Golden Member

Wat staat er bij het donkere LEDje?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

wat doet de Tcon als het van beeldscherm zijde is afgekoppeld?? ( Of gedeeltelijk)

bij het donkere ledje staat werkelijk alleen "led3"verder niets.

ik heb de de tv laten spelel met telkens één connector los, maar bij zowel de linker als de rechter connector los geen beeld (in dit geval geen half beeld)

maartenbakker

Golden Member

Gaat het LEDje wel branden met de connectoren los?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

toots sluiting op een van de smalle bordjes naar het scherm bruine smd condensatortjes op sluiting controleren

Dat kan je meten op de zekering
Maar de zekering is nog heel
Bovendien niet laagohmig gemeten of zit ik er nu naast?

WT ik bedoel als er een sms c in sluiting zou zijn gaat de zekering van 12 volt er ui
Gemeten naar massa geeft ook aan dat er geen sluiting is

Klopt niet 12v zekering zal hierdoor niet springen,heb het 2x voor gehad dus meten is weten

ijn nu een week verder
ik heb de powerboard en de main board ook vervangen
nog steeds geen beeld
alle c'tjes op de twee printen van het scherm doorgemeten
maar nergens sluiting.
welke ribbon cable ik ook los haal led3 op tcon board blijft uit
iemand een suggestie.

ikzelf denk aan paneel zelf of donor tcon ook gewoon stuk.
volgens de man (van wie deze tv ook is) komt de tcon uit een spelende tv waarvan alleen de lcd is gebarsten

Als hij de donor TV met gebroken scherm nog heeft, misschien kan je uitzoeken wat er nog werkt?? Tcons kunnen nogal eens lastig doen..

Ik heb inmiddels alles te koop staan, maar ik kan met geen mogelijkheid een advertentie op vraag en aanbod krijgen (ligt dat aan mij?)

Doe je Marktplaats?? Is een groter publiek!! Maar waar is het??Mogelijk dat ik wel interesse heb...

[Bericht gewijzigd door smd op zaterdag 11 juli 2020 18:50:38 (38%)

SMD ik heb je een mailtje gestuurd

Is gelukt om te plaatsen op vraag & aanbod bij audio & Video