mobiele regelbare voeding

Jinny

Golden Member

Wie kent dit ding?
Geschakeld, dus licht...
Heel erg mobiel..

Ingangsspanning: 90 tot 256V AC, 43 tot 65Hz ± 2 Hz
Uitgangsspanning: 0-30V DC traploos instelbaar
Stroomsterkte: 0-3.75A max. traploos, max. 50W
Instelnauwkeurigheid: CV ≤ 0,01% + 3mV, CC ≤ 0,01% + 3 mA
Regeling van de belasting: CV ≤ 0,02% + 3mV, CC ≤ 0,02% + 3 mA
Nauwkeurigheid weergave: 10mV / 1mA
Nauwkeurigheid: CV ≤ 0,05% + 5mV, CC ≤ 0,05% + 5 mA
Rimpel: CV ≤ 10mV (rms), 100mVp-p, CC ≤ 10mA (rms), 100mAp-p

https://www.electronicanl.nl/a-52843621/regelbare-voedingen/mobiele-re…

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Zelf heb ik geen ervaringen met het product maar hier staan wat linkjes naar reviews van hetzelfde product:
https://www.eevblog.com/forum/testgear/tekpower-tp3016m-handheld-power…
Ik denk zelf dat voor die prijs ik liever een MDP-XP zou willen die lijkt mij beter ontworpen en hogere kwaliteit onderdelen dan Chong condensatoren.

Jeever

Golden Member

Op 10 februari 2020 15:12:35 schreef Titatommeke:
Ik denk zelf dat voor die prijs ik liever een MDP-XP zou willen die lijkt mij beter ontworpen en hogere kwaliteit onderdelen dan Chong condensatoren.

De MDP-XP is absoluut niet vergelijkbaar met wat Jinny bedoelt. De MDP-XP wordt namelijk niet gevoed uit de netspanning, maar uit een ongestabiliseerde DC-voeding. Die moet u dan ook overal mee naar toe slepen, onhandig voor mobiel gebruik.
Wat Jinny bedoelt is hetzelfde apparaat als de VELLEMAN LABPSHH01.

Bezoek mijn elektronica-hobby blog https://verstraten-elektronica.blogspot.com/
Henk H.

Golden Member

Ik weet niet precies wat jouw afweging is tussen vermogen en draagbaarheid, maar dit leek mij wel wat voor "in het veld" https://www.eevblog.com/2019/12/02/eevblog-1265-53-360w-lab-bench-psu/ . Minder klein, maar wel krachtig genoeg om wat besturingstechniek aan te hangen. Is een behuizing voor te krijgen, moet nog wel een schakelende voeding bij (kan in dezelfde behuizing).

[Bericht gewijzigd door Henk H. op maandag 10 februari 2020 20:38:27 (16%)

Shiptronic

Overleden

Lijkt me een verrekte handig ding zeker voor die prijs! en mooi compact net een multimeter.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Jinny

Golden Member

Laten we wel zijn, als het alleen op die twee elco's aankomt, die zijn vervangbaar.
Review gelezen, niet direct negatief.
Ik dacht, handig gevalletje om in mijn locatiekoffer te mikken.
Licht en zo, altijd een pre als je met het vliegtuig moet. (en dat moet ik)
Dat de stroombegrenzing eea afschakelt ipv laten doorsudderen, soit.
Om ergens steady 4,005 mA doorheen te duwen heb ik wel andere spullen voor mee.
Ging mij meer om eventuele gebruikservaringen en onverwachte zaken als spikes of zo.
230V Heb ik meestal wel bij de hand, en aan 50 Watt heb ik meer dan genoeg in de regel..

Wie schiet er gaten in het ding?

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Jinny

Golden Member

Op 10 februari 2020 20:37:40 schreef Henk H.:
Ik weet niet precies wat jouw afweging is tussen vermogen en draagbaarheid, maar dit leek mij wel wat voor "in het veld" https://www.eevblog.com/2019/12/02/eevblog-1265-53-360w-lab-bench-psu/ . Minder klein, maar wel krachtig genoeg om wat besturingstechniek aan te hangen. Is een behuizing voor te krijgen, moet nog wel een schakelende voeding bij (kan in dezelfde behuizing).

Henk, het moet in een koffer mee het vliegtuig in.
Draagbaarheid is een absolute pre..
50W is zat.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

De ripple van deze zou wat beter kunnen zijn. Ik heb het nog niet nagemeten, maar vind hem wel compact. Een autoaccu laden deed hij prima.
https://www.aliexpress.com/item/33046199265.html
Size(width* height* depth):120*50*180mm
Net Weight:0.8KG

Henk H.

Golden Member

De Gophert had ik ook al eens gezien, de reviews waren gemengd. Levensduur was niet erg goed. Maar misschien is inmiddels opgelost (ik hoop het!).

Jinny

Golden Member

Uiteindelijk is het het voedinkje uit de link geworden.
Klein licht apparaat en wordt niet overmatig warm.
Formaat Fluke DMM
Bijgevoegd een kort testje.
Volt of 5 en ongeveer 1 Ampère..
Ik had geen goede belasting om op bv 24V er een Ampère uit te trekken..
Maar ik denk dat het wel klopt zo een beetje..
Ik denk dat ik tevreden ben.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Deze spec roept wel wat vragen op

Ingangsspanning: 90 tot 256V AC, 43 tot 65Hz ± 2 Hz

Jinny

Golden Member

Ja, lekker belangrijk :+ , er deugen wel meer zaken niet in de specs/gebruiksaanwijzing. (Af en toe een soort van drie soorten voeding door elkaar in een gebruiksaanwijzing)

Ding doet wat ie moet doen, en aangezien op de plek waar het gebruikt gaat worden de netfrequentie varieert vind ik dat niet spannend.
Uitgegeven spanning klopt ongeveer, uitgegeven stroom ook.
Bij sluiting schakelt het ding de uitgang af.

Het is niet ideaal, maar voor mijn doel, ff een spanning om iets aan de 24V te testen, is het goed genoeg.
Klein en licht genoeg om in mijn meetkoffer te wonen..

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen