Bestellingen uit China duren (momenteel) lang ?

Guess what?

Mijn postnl gevalletje heeft een vervolg.
Maandagmorgen 10 feb lag er een kaartje in de bus. Bezorger had mij gemist. Inderdaad, bleek het missende pakketje dat sinds 16 januari bij postnl lag en opgehouden werd vanwege de adressering. Samen met medewerker postnl agentschap de originele adresserings-label bekeken. Gewoon volledig en leesbaar, dus..
Pakketje was pas zondag 9 februari in behandeling genomen (gisteren).

Postnl hoeft het nu niet retour te sturen of te vernietigen. Ik hoef mijn ebay-case niet door te zeten naar paypal eb de chinees kan doorgaan met de radiostilte sind ik refund vroeg.
Iedereen blij, toch?

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Iedereen blij, toch?

Hm, klein beetje cynisch, misschien? Ik zou in alle geval helemaal niet blij zijn als mijn zending dikke drie weken onaangeroerd op het postkantoor bleef liggen. Dat heeft bpost ook nog nooit gedaan, in mijn ervaring, integendeel ze werken erg vlot en pragmatisch. Waarmee ze dus beter doen dan DHL, DPD en dergelijke meer; om van post-nl al maar helemaal te zwijgen - die rijden hier in Vlaanderen met eigen busjes rond maar bakken er niet veel van.

[Bericht gewijzigd door big_fat_mama op maandag 10 februari 2020 19:26:49 (23%)

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Tja klein beetje cynisch inderdaad. Nadat de Chinese leverancier het pakketje pas 3 dagen voor laatste leverdatum bij postnl in NL levert ligt het dus ruim 3 weken bij "douane", wat gewoon postnl is. Bij mijn laatste telefoontje met postnl klantenservice weigerde deze het nog steeds te behandelen ivm adressering. Ik had het eigenlijk al opgegeven. Het is niet van veel waarde en dan al dat gedoe.

Het kan inderdaad beter.
Een bestelling van 13 jan bij anna* ook via ebay uit china werd hier in NL door bpost geleverd en is al weken binnen.

Op 10 februari 2020 19:22:11 schreef big_fat_mama:
[...]

Hm, klein beetje cynisch, misschien? Ik zou in alle geval helemaal niet blij zijn als mijn zending dikke drie weken onaangeroerd op het postkantoor bleef liggen.

Wellicht hier al eens gemeld, recent een gevalletje met UPS gehad.
Lang verhaal kort: het heeft weken bij een ophaalpunt 50 KILOMETER verderop gelegen ipv een ophaalpunt 150 METER van mijn huis (waar het volgens hun mail zou liggen). En uiteindelijk retour gestuurd naar afzender met de mededeling dat ik het pakket geweigerd zou hebben.

5 tussentijdse telefoontjes hebben hier niets an kunnen veranderen. En de arrogantie waarmee ze hun handen wassen in onschuld, is ronduit stuitend.

Maar terug naar China,
Oudste niet afgeleverde bestelling is van 23 december. Verkoper reageert niet, dus volgende week maar weer een "dispute" openen.

mel

Golden Member

Met DHL nog nooit last gehad.Volgens de trackingcode had het afgeleverd moeten zijn, maar toevallig was ik die dag niet thuis.
En de zelfde dag kwam s,avonds, rond 2100 uur, alsnog de bezorger het pakketje brengen..Prima service, dat DHL. :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Je hebt DHL, DHL en DHL (en DHL, maar daar heb ik geen ervaring mee).

Er is DHL-express. Daar heb jij ervaring mee. Goede tent. Levert service waar dat nodig en zo. Beetje onhandig dat als je "levering in de middag" verzoekt, dan komt in de ochtend de status op de website op "on hold" te staan en veel klanten maken zich dan zorgen. De situatie is dan dat het wacht om met de middag bezorgronde mee te gaan. Werkt niet in het weekend (bezorging en klantenservice in NL, wel in china en "onderweg")

Er is DHL-parcel. Die doen goedkoop pakketjes versturen binnen NL en ook daarbuiten. Deze hebben een aantal problemen binnen hun netwerk die met "foute scans" opgelost worden. Als een bezorger het te druk heeft en het vandaag niet aankan: "U was niet thuis". Meerdere malen per dag dat mensen hierover klagen op twitter. Gisteren was er weer iets waarbij de klantenservice op twitter doodleuk zegt dat er wat anders aan de hand is dan wat de scan doet vermoeden en dat de juiste scancode niet bestaat. Heeft geen enkele aandrang om aan deze situatie ook maar iets te veranderen.

Er is DHL-globalmail. Als consument krijg jij daar waarschijnlijk niet mee te maken. Halen mijn buitenland pakketjes op en gooien het in DE in de brievenbus (voor verzending over de hele wereld!). Er zijn ook chinezen die hier zaken mee doen. Vooral de IT is hier klote. Site besluit dat ze m'n wachtwoord gaan blokkeren. Stuurt mailtjes: Je wachtwoord gaat verlopen. Klantenservice (globalmail en express) bevestigd dat dit niet noch over globalmail noch over express gaat. Toch wel. Vorige week "vastloper" bij order invoeren. Gewoon: ik kon met geen mogelijkheid de order afmaken waar ik mee bezig was.

En, volgens mij lang niet de laatste: DHL-freight. Mogelijk ga ik van de zomer zaken doen met deze gasten.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Golden Member

DHL parcel is het voormalige DFY en dat is weer het voormalige... Ik meen Selektvracht?

Een van de andere DHL's gebruikt(e?) de trackingletters VGL, 3 keer raden wat dat vroeger was.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Op 11 februari 2020 12:59:26 schreef maartenbakker:
Een van de andere DHL's gebruikt(e?) de trackingletters VGL, 3 keer raden wat dat vroeger was.

Ja, die heb ik nog bezocht op deze locatie: https://www.openstreetmap.org/#map=18/50.88503/4.16002
Ze hadden toen al een sorteerband met allemaal barcodelezers er langsheen, erg indrukwekkend toen (+/- 1990 of iets later, zou ik schatten). Ik dacht dat er een AS400 achter zat, ter aansturing. De toenmalige VG&L was een van de weinigen die toen reeds over heel BE een "overnight" pakjesdienst bedreven, ttz ophalen in de late namiddag, in de loop van de volgende dag ter bestemming aangeboden. En ik mocht de etiketten genereren op grote termotransfer printers.

[Bericht gewijzigd door big_fat_mama op dinsdag 11 februari 2020 13:27:26 (21%)

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
bprosman

Golden Member

De laatste tijd bestel ik standaard met "Aliexpress standard shipping". Voor klein grut komt het dan in de buurt soms van de waarde van de goederen (maar nog steeds maar een paar euro) en tracking en levering is eigenlijk prima. Krijg een pushbericht als het item in NL gearriveerd is, dan meestal binnen een paar dagen ligt het in de bus.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
RAAF12

Golden Member

Het gaat weer redelijk vlot, de bestelling via https://adapterswinkel.nl/
Nummer: YT*************
Pakketstatus: In transport
Land: China -> Nederland
Bestemming:

Oorsprong:
2020-07-03 10:08, AMSTERDAM - NETHERLANDS, Arrive at international airport | AMSTERDAM AIRPORT
2020-07-02 14:16, CHINA, Departure to destination country
2020-07-01 20:00, CHINA, Arrive at international airport to abroad
2020-07-01 14:44, SHENZHEN, Departed Facility In processing center
2020-07-01 08:04, SHENZHEN, Shipment has been processed in operational center
2020-06-30 21:47, SHENZHEN, Arrived at Sort Facility SHENZHEN
2020-06-30 10:20, Shipment information received
======================================
Powered by www.17track.net

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zondag 19 juli 2020 10:12:55 (10%)

Arco

Special Member

Ging toch al redelijk vlot vanuit China:

Besteld op 16-6, in Nederland gearriveerd op 22-6.
Daarna deed tante pos er nog twee en een halve week over om het pakketje vandaag af te leveren :(

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
RAAF12

Golden Member

Oeps, nou dan is het afwachten maar. Is de reden bekend waarom het zolang duurt? Tante Pos was altijd een efficient bedrijf...

Op 9 juli 2020 14:53:27 schreef RAAF12:
Het gaat weer redelijk vlot, de bestelling via h

Ik heb vandaag Drie zendingen binnen. 1 had ik 31 maart en de andere 1 maart besteld. De derde was 13 jun. Voor m'n gevoel was het recenter maar de "ingevoerd in database" kan niet liegen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

PostNL legt je pakjes gewoon 2 weken in quarantaine voor alle zekerheid.

Gewoon elke dag bestellen krijg je vanzelf weer elke dag een pakje ;-)

fatbeard

Honourable Member

Oeps, nou dan is het afwachten maar. Is de reden bekend waarom het zolang duurt? Tante Pos was altijd een effficient bedrijf...

Inderdaad: WAS. Voltooid verleden tijd.
Het hangt tegenwoordig af van de bezorger: die bij mij weet niet hoe een deurbel werkt (of waar die voor dient) en kan klaarblijkelijk niet schrijven of lezen...
Een kleine bloemlezing:

  • niet aanbellen, geen kaartje in de bus en terugbrengen naar het postkantoor
  • niet aanbellen, geen kaartje in de bus en afgeven aan mensen die vijf portieken verderop wonen (en op vakantie lijken te zijn)
  • niet aanbellen, geen kaartje in de bus en de boel gewoon in het -niet afgesloten- trappenhuis dumpen

En dat zijn dus alleen de pakketjes uit China...

Ik wacht ook al een week of vijf op een pakketje uit Canada (Canada Post zegt het op 18 juni in het vliegtuig te hebben gestopt), maar tante pos weet nog steeds van niets.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
bprosman

Golden Member

Ik kreeg deze week 2 pakjes binnen van zaken waarvan de tijd lang en breed verstreken was, in dispute geweest zijn en waar ik het geld al van terug had :-(

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Bestelling van 25/6 was 28/6 in Luik, in de nacht van 29/6 binnen een minuut van pre-advised door PostNL tot ready for shipment. Daarna een doodstille track & trace.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Donderdag een enveloppe ontvangen met een getrapt boortje erin, uit China. Ik kon me niet herinneren dat ik het had besteld. Toch maar even in de historie gezocht van eBay. Het bleek -kuch- zo'n 8 maanden geleden besteld te zijn.

Verder heb ik lineare geleider-rails besteld via Ali. Via Ali krijg ik diverse berichten dat ik het kan afhalen bij het postkantoor. Postkantoor weet van niets. Dan maar eens kijken op de site van PostNL, met de trackingcode. Fantastisch om te ontdekken dat het inmiddels ruim 8 dagen op het regionale sorteercentrum nabij het dorp waar ik woon, ligt. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij komt de postbode het kruipend brengen.

Verder heb ik diverse pakketjes verzonden via PostNL naar allerlei landen de afgelopen 3 maanden. Inmiddels staat de teller op 7 vermiste pakketjes (a 11 EUR verzendkosten).

Het positieve nieuws dat PostNL ieder jaar weer naar buiten brengt is dat ze toch maar liefst 95% van de post ruim op tijd bezorgen. Ik zal wel in zo'n gat wonen, waar nu net die resterende 5% voor geldt.
Ik krijg door deze ervaringen steeds meer het idee dat het enorm rommelt bij PostNL.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Op 10 juli 2020 04:42:14 schreef oxurane:

Het positieve nieuws dat PostNL ieder jaar weer naar buiten brengt is dat ze toch maar liefst 95% van de post ruim op tijd bezorgen. Ik zal wel in zo'n gat wonen, waar nu net die resterende 5% voor geldt.
Ik krijg door deze ervaringen steeds meer het idee dat het enorm rommelt bij PostNL.

dat zijn statistieken zoals de belgische spoorwegen ook hanteren. 96% van de treinen rijdt op tijd.
ik nam de trein smorgens op 4h27 zodat ik om 6h in leuven aankom en daar nog een uur de fiets op.
t is dus niet echt een 'spitsuurtrein'.
op jaarbasis heb ik dat eens bijgehouden:
-10dagen totaal niet op mijn werk geraakt (staking, treinstel kapot of gewoon mijn ochtend trein ge-annuleerd (eerstvolgende 1uur later).
-20dagen ben ik zonder vertraging op bestemming geraakt
-de overige 170dagen was ik minstens 1rit vertraagd waardoor ik een aansluiting miste en 30min later was. ik heb het niet echt bijgehouden hoeveel dagen ik zowel smorgens als savonds later was.
ik weet in ieder geval.... ik neem NOOIT nog de trein in belgie. 4,5jaar die ellende is genoeg geweest.

hoe rekenen ze in belgie:
1) een trein die niet vertrekt, kan niet te laat komen (zit dus niet in de statistieken van 'te laat'
2) een trein die op tijd vertrekt, en binnen de 15min vertraging op bestemming is, is niet te laat. mijn trein vertrekt in oostende en gaat naar luik met tussenstoppen in brussel. in leuven komt die aan en vertrekt pas 20min later (ideaal dus om al zijn vertraging te reduceren zodat die niet te laat in luik aan komt). ook al is die elke dag 30min te laat in brussel/leuven, dus komt pas 5-10min te laat op eindbestemming en is dus NIET vertraagd.

de post zal ook wel zo een systeem hebben waarin ze enkel met normale afmeting (die rechthoeken, A4 in 3 geplooid) briefwisseling de statistieken vullen, en bv alle andere met afwijkende maten niet meerekenen (iets langer, vierkant, dikker, zwaarder...)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 10 juli 2020 04:42:14 schreef oxurane:
Fantastisch om te ontdekken dat het inmiddels ruim 8 dagen op het regionale sorteercentrum nabij het dorp waar ik woon, ligt.

Er is een "trackingevent" van postnl wat bij Ali de "hij ligt op je postkantoor" triggert, maar dat heeft niets met de werkelijkheid te maken. Gewoon wachten, dan wordt ie afgeleverd.

Ik kreeg vanochtend ook zo'n mailtje en die staat op "Inforecieved" bij Postnl. Ze beweren dan dat ze het pakje nog niet hebben.

Het positieve nieuws dat PostNL ieder jaar weer naar buiten brengt is dat ze toch maar liefst 95% van de post ruim op tijd bezorgen.

Bij mijn weten is dat een wettelijke verplichting. Ze hebben monopolie maar dan MOETEN ze in ruil daarvoor een groot deel van de NEDERLANDSE post de volgende dag bezorgen.

Als ik het me goed kan herinneren ben ik een paar weken geleden tegen dat trotse "we leveren xx% de volgende dag!" op de postnl site aangelopen. Als ik het me goed herinner stond er 85%....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Ze betrekken waarschijnlijk ook de folders in de statistiek.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Verder heb ik diverse pakketjes verzonden via PostNL naar allerlei landen de afgelopen 3 maanden. Inmiddels staat de teller op 7 vermiste pakketjes (a 11 EUR verzendkosten).

Met PostNl naar het buitenland versturen ben ik jaren terug al vanaf gestapt. Met verkopen via Ebay ook, maar daar spelen ook andere redenen mee. Alles wat ik via MP verkoop en opgestuurd moet worden gaat met T&T , zelfs als het in een envelop past. Wil de koper dat niet betalen dan komt ie het maar halen of koopt het elders.

Deze week nog een boek van 3€ met 4€ verzendkosten.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 10 juli 2020 08:54:50 schreef Tidak Ada:
Ze betrekken waarschijnlijk ook de folders in de statistiek.

PostNL doet sinds voorjaar vorig jaar geen folderbezorging meer, uitgezonderd die geadresseerde folderpakketten (Spotta). Maar dat zijn er niet zoveel.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Vorige week bestelling geplaatst bij AliExpress. Gekozen voor levering vanuit Spanje, om het sneller te krijgen. Nu een week later nog steeds niet verzonden. Sturen ze die goederen eerst vanuit China in een groter pakket misschien?

Een laatste Ali-E bestelling bijna 4 weken onderweg en dus bijna 3 weken bij Post-NL Amsterdam (Douane) gelegen.
Ik had de moed al bijna opgegeven. Uiteindelijk goed afgeleverd maar aan deze organisatie valt nog veel te verbeteren. Het was overigens een bestelling < Eur. 22 in een kleine airpack.