Gratis verzending conrad

Heeft iemand een gratis verzendingscode van conrad ik moet een paar goedkope dingen bestellen van 5 euro totaal maar ik wil geen 7 euro verzendkosten betalen

GJ_

Moderator

Dan ga je toch naar de winkel op de hoek?

Thevel

Golden Member

Voor sommigen is die hoek een pokke end rijden.... :)

Waarom bestel je voor zo'n klein bedrag nog bij Conrad terwijl andere webshops tegenwoordig hetzelfde aanbod hebben tegen snellere levering en lagere verzendkosten? Denk aan okaphone, elektro andijk enz.

Nee 7 euro aan verzendkosten bij een bestelling van maar 5 euro gaat zo'n winkel echt niet cadeau geven.

[Bericht gewijzigd door RazeR op maandag 10 februari 2020 19:05:18 (100%)

Zulke kleine bestellingen kunnen vaak als briefpost verstuurd worden(*). Veel goedkoper. En als je een beetje omzet draait, kan je afspraken maken met postnl of deutschepost om stukken goedkoper dan het standaard consumenten tarief te werken.

(*) Nu kan ik me voorstellen dat ze weer geen misbruik willen dat mensen iets bestellen wat niet door de brievenbus past en dat ze dan toch het hogere tarief moeten betalen. Maar dan moet je gewoon in je database gaan bijhouden: "past wel" of "past niet" door de brievenbus.

[Bericht gewijzigd door rew op maandag 10 februari 2020 19:18:45 (37%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Voor mijn werk verstuurden we regelmatig onderdelen per post waarvan de helft niet aan kwam. Mee gestopt dus. Als iemand het perse per post wil, prima. Ik verstuur het onderdeel gratis, maar met de mededeling dat als het niet aan komt ik ook geen gezeik wil.

Dus tja.. even iets om over na te denken.

RTFM, dan pas vragen...
Shiptronic

Overleden

Op 10 februari 2020 19:17:13 schreef rew:
Zulke kleine bestellingen kunnen vaak als briefpost verstuurd worden(*). Veel goedkoper. En als je een beetje omzet draait, kan je afspraken maken met postnl of deutschepost om stukken goedkoper dan het standaard consumenten tarief te werken.

(*) Nu kan ik me voorstellen dat ze weer geen misbruik willen dat mensen iets bestellen wat niet door de brievenbus past en dat ze dan toch het hogere tarief moeten betalen. Maar dan moet je gewoon in je database gaan bijhouden: "past wel" of "past niet" door de brievenbus.

Ik zie ze vaak andersom doen, je besteld 1 keer en vervolgens komen er 2 dozen en 4 envelopen, soms uit hetzelfde magazijn, soms van de ander kant van de planeet :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
maartenbakker

Golden Member

Ik heb opzich goede ervaring met verzenden per briefpost, maar dat vergt soms enige creativiteit wat betreft verpakkingen. Er zijn bepaalde beschadigingsrisico's die voor uitval van een poststuk kunnen zorgen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Shiptronic

Overleden

Op 11 februari 2020 19:48:00 schreef wielklem:
Voor mijn werk verstuurden we regelmatig onderdelen per post waarvan de helft niet aan kwam. Mee gestopt dus. Als iemand het perse per post wil, prima. Ik verstuur het onderdeel gratis, maar met de mededeling dat als het niet aan komt ik ook geen gezeik wil.

Dus tja.. even iets om over na te denken.

dat heeft met het sorteer proces te maken, de inhoud word (indien niet juist verpakt) gewoon aan de zijkant uit de envelop geslingerd, puur door de snelheid.

Notoir waren de Plastic 3,5"floppy's in een envelop, die schooten er aan de achterkant weer uit

Zie hier: https://youtu.be/9exsQMTPIbY?t=55

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Kleine doosjes raken ze bij de post kwijt, bv formaat raspberry pi doosjes. Oplossing gewoon door van 30*30*30 cm nemen deze raken zelden kwijt. Wel eens een opmerking gehad waarom de spulletjes in een megadoos zaten.

Shiptronic

Overleden

Van die doos klopt, de prijs maakt toch niet uit :) laat ze dan maar zichtbaar lucht vervoeren, milieu vriendelijk is het niet :(

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 11 februari 2020 20:53:48 schreef Shiptronic:
[...]

dat heeft met het sorteer proces te maken, de inhoud word (indien niet juist verpakt) gewoon aan de zijkant uit de envelop geslingerd, puur door de snelheid.

Notoir waren de Plastic 3,5"floppy's in een envelop, die schooten er aan de achterkant weer uit

Zie hier: https://youtu.be/9exsQMTPIbY?t=55

Ik heb het over knopjes en dopjes van minder dan een gram in een fatsoenlijke bubbel enveloppe.. die schieten er echt niet uit..

RTFM, dan pas vragen...
maartenbakker

Golden Member

Als die dopjes hard waren niet tussen karton gefixeerd zaten, was dat misschien toch je probleem.

Ik doe mijn best om elke keer weer met wat creatiefs te komen als er iets verpakt moet worden, en ik heb toch tot nu toe 100% succes. Bij verzendingen via briefpost zaten enkele boeken, enige tientallen setjes mosterd c's (tussen karton in een bubbeltjesenveloppe) en onlangs nog een rolletje wirewrapdraad.

Het grootste pakket dat ik verzond zal wel een K9 chassis geweest zijn, maar dat was geen brievenbuspost natuurlijk. De ontvanger vroeg zich af of ik het zo had ingepakt zodat het door een sprinter gekopt kon worden. Ik dacht meer aan bavianen of afstammelingen daarvan die pakketjes overgooien of achterin de wagen keilen. Je moet o.a. rekening houden met een bepaalde valhoogte die het pakket moet overleven.

Ik geef toe dat de verzendkosten het knutselwerk niet altijd dekken, maar een 100% succesratio is ook wat waard.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik zou het geweldig vinden als er nog een winkel om de hoek zit! En liefst eentje met kennis want dat is nu ook niet meer vanzelf sprekend |:(
Maar helaas, vanuit Brugge is het Gent dicht bijzijnde. Gelukkig kom ik daar wel regelmatig omdat ik veel vrienden heb in Gent maar ja, dan vraag je aan die persoon bij gotron om elco's met lage Esr en kijkt hij je aan van, waar heb je het over :'(
Ik vraag echt ik toch niet iets heel erg lastigs lijkt me. Dat je ze niet hebt, oké valt nog iets voor te zeggen. Maar dat je niet weet waarover ik het heb vindt ik toch een beetje raar. En als ik uitleg dan keek hij me nog aan van waar heb je het over. Ze worden erg veel gebruikt in allerlei schakelende voedingen dus zo obscuur is het niet.
Of hingen daar crocodillen kabeltjes met stevigere crocodillen bekjes dan ik had en niet al te duur. Vraag ik, hoeveel stroom kunnen die aan en kan hij ook geen antwoord geven, staat niet in de computer.
Ik had ook een mosfet nodig die mogelijk defect was in een voeding. Hij tikt in de computer en zegt, die ken ik niet. Ipv mee te denken en zeggen, welke specs heeft die, die evt op te zoeken en mee te denken van, misschien heb ik een vervanger. Nope, verder geen enkele actie.
Waar is de tijd dat ik nog langs een echte winkel kon voor meteen een onderdeel en kundig advies.
(In mijn begin jaren was dat ARP in Tilburg maar die bestaat helaas al lang niet meer. Ik ben jan nog steeds dankbaar voor al zijn geduld, advies en vriendelijkheid)

McAwesome

Golden Member

Op 11 februari 2020 20:51:23 schreef maartenbakker:
Ik heb opzich goede ervaring met verzenden per briefpost, maar dat vergt soms enige creativiteit wat betreft verpakkingen. Er zijn bepaalde beschadigingsrisico's die voor uitval van een poststuk kunnen zorgen.

Helaas zijn de regels rond briefpost strenger geworden vanaf 1 januari 2020. Het is niet meer toegestaan om goederen internationaal te verzenden in een envelop of doosje dat als brief gefrankeerd is. Deze zendingen moeten vanaf nu gefrankeerd worden als pakket en dit is ook het geval voor verzendingen binnen Europa als het pakket een landsgrens overschrijdt.
Meer info: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/envelop-naar-he…
Ik weet niet of er hier mensen zijn die een webshop runnen en daar last van hebben ? Ben wel benieuwd.

De topicstarter heeft zich niet meer laten horen. Maar waar ik wel benieuwd naar ben: is het überhaupt mogelijk dat Conrad gratis verstuurt als de waarde van de spullen klein is? Normaal ligt de grens bij 50 euro dacht ik.

RAAF12

Golden Member

Op 11 februari 2020 22:38:26 schreef brains:
die persoon bij gotron om elco's met lage Esr en kijkt hij je aan van, waar heb je het over :'(

Dan vraag je om 105° elco's die verkoopt ie, kijk maar
https://www.gotron.be/componenten/passief/condensatoren/radiale-elco-1…

Dat soort elco's wordt voornamelijk gebruikt in SMPS maar voor andere toepassingen zijn ze ook prima bruikbaar. 85° elco's worden nog steeds verkocht, ook bij Gotron.

maartenbakker

Golden Member

Aanzienlijke kans dat die 105 graden elco's geen low ESR zijn! Je kunt dat helaas niet nagaan zonder ze eerst te bestellen. Of misschien kan brains er een keer langs en kijken om welk merk en serie het gaat (misschien liggen die ook wel doorelkaar dus moet je het echt per bestelling bekijken).

Op 11 februari 2020 23:39:55 schreef McAwesome:
[...]

Helaas zijn de regels rond briefpost strenger geworden vanaf 1 januari 2020. Het is niet meer toegestaan om goederen internationaal te verzenden in een envelop of doosje dat als brief gefrankeerd is. Deze zendingen moeten vanaf nu gefrankeerd worden als pakket en dit is ook het geval voor verzendingen binnen Europa als het pakket een landsgrens overschrijdt.
Meer info: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/envelop-naar-he…
Ik weet niet of er hier mensen zijn die een webshop runnen en daar last van hebben ? Ben wel benieuwd.

Er is een soort van basispakket zonder tracktrace dat je altijd binnen Europa kunt verzenden, tegen tarieven die meer lijken op die van de posterijen van de ons omringende landen. Het zou alleen wel eens kunnen dat dat nu juist wordt afgeschaft.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

is het überhaupt mogelijk dat Conrad gratis verstuurt

Alleen bij speciale acties.

Boven Eur50 is verzending altijd gratis. Is onlangs verhoogd :(
De meer gangbare korting is Eur5 of 10%.

fred101

Golden Member

Op 11 februari 2020 22:38:26 schreef brains:
Ik zou het geweldig vinden als er nog een winkel om de hoek zit! En liefst eentje met kennis want dat is nu ook niet meer vanzelf sprekend |:(

We hadden in Den Bosch in de jaren 80 twee winkels. Doe mij maar internet voor de info en webshops voor de verkoop.

Als ik daar destijds met mijn schema en lijstje aankwam en dan na een uur eindelijk aan de beurt was, werden eerst de databoeken gepakt voor zoeken naar vervangers die ze wel hadden.
Dan kreeg ik alles mee maar ik wist destijds niet dat de pin bezetting van torren geen standaard was. Dat leerde ik pas later en dan liet ik ze het gelijk opschrijven.
De jongens daar waren wel erg aardig en behulpzaam.

Als ik met de auto naar de winkel moet, daar de heel erg veel duurdere onderdelen koop ben ik waarschijnlijk aan tijd, parkeren en km-kosten een meer kwijt dan het zelfde incl verzendkosten bij een webshop. Op internet kan ik alle datasheets vinden en bijna alle onderdelen wel ergens kopen.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Inderdaad. Stond ik als kind met m'n zakgeld de juiste weerstandjes te halen a ƒ0,10 per stuk voor een bouwpakketje, kom je er later thuis achter dat er een verkeerde waarde tussen zit.
Nu bestel je op internet 10 stuks per waarde van zo'n beetje een hele E12 reeks en betaal je inclusief verzending $2,-. Doe je één keer, en dan kun je wel even een paar bouwpakketjes vooruit.

En als het allemaal wat sneller moet dan vanuit China, dan heeft Farnell het de volgende dag op de deurmat liggen, en betaal je wat meer (maar nog steeds niet wat je vroeger kwijt was, EN je hebt keuze uit zo'n beetje ALLE componenten die je je maar voor kunt stellen).

Prachtig om terug te denken aan de tijd dat je aan die balie stond, maar de voordelen van online bestellen vergeten we dan maar even ten gunste van de nostalgie.
En natuurlijk zou ik het liefst hebben dat al die winkeltjes blijven bestaan voor die keren dat ik terstond wat nodig heb, maar dat is in de huidige tijd gewoon geen haalbare kaart meer.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 12 februari 2020 15:57:07 schreef Jochem:
Inderdaad. Stond ik als kind met m'n zakgeld de juiste weerstandjes te halen a ƒ0,10 per stuk voor een bouwpakketje, kom je er later thuis achter dat er een verkeerde waarde tussen zit.
Nu bestel je op internet 10 stuks per waarde van zo'n beetje een hele E12 reeks en betaal je inclusief verzending $2,-. Doe je één keer, en dan kun je wel even een paar bouwpakketjes vooruit.

En als het allemaal wat sneller moet dan vanuit China, dan heeft Farnell het de volgende dag op de deurmat liggen, en betaal je wat meer (maar nog steeds niet wat je vroeger kwijt was, EN je hebt keuze uit zo'n beetje ALLE componenten die je je maar voor kunt stellen).

Prachtig om terug te denken aan de tijd dat je aan die balie stond, maar de voordelen van online bestellen vergeten we dan maar even ten gunste van de nostalgie.
En natuurlijk zou ik het liefst hebben dat al die winkeltjes blijven bestaan voor die keren dat ik terstond wat nodig heb, maar dat is in de huidige tijd gewoon geen haalbare kaart meer.

Het is inderdaad wat offtopic want de TS vraagt iets helemaal anders, maar ik herken het bovenstaande.
Ik zag laatst een bakje waarin ik de prijzen voor een weerstand, een condensator een potentiometer had geschreven in oude Belgische Franken.
Maar die tijden zijn niet meer.
Vroeger nam ik de fiets om 10km verder aan de verkoper in de electronicawinkel te vragen naar "een schema", waarop hij dan een Elektuur opdiepte, waarvan ik dan iets verder het artikel mocht gaan kopieren. Zijn bedoeling was natuurlijk om die componenten aan mij te verkopen :-)

Ik woon nu nog niet zo ver van electronicawinkels, maar die hebben maar een beperkt aanbod (geen FPGA's enz). Enkel wat Velleman in hun catalogus heeft.
Toch ben ik soms te lui om daar naartoe te gaan en dingen te kopen.
Vaker bestel ik een hele hoop componenten in China en wacht dan wel even totdat ik ze heb.

Kan je bij Farnell als particulier bestellen? Of is er een minimumbedrag?

Nee, als particulier niet. Maar misschien kun je het via de sportclub waar je bij zit bestellen? Als je maar een KvK inschrijving (of het BE equivalent..) hebt is het al goed.

Farnell kon eerder via muxtronics, maar sinds Sinuss het officieel doet mocht muxtronics niet meer. Sinuss is echter duurder en ze hebben rare nukken (zoals dingen 'niet leverbaar' terwijl Farnell ze op voorraad heeft).

If you want to succeed, double your failure rate.