PoE injector op 1 Gigabit

bprosman

Golden Member

Ben al aan het Googlen geweest maar kom er niet helemaal uit.
Hoe werkt een PoE injector op 1 Gigabit ?
Ik kom diverse 100Mbit schema’s tegen waarbij de niet gebruikte aders gebruikt worden voor PoE maar voor 1 Gigabit waarbij alle aders gebruikt worden is het me nog niet helemaal duidelijk.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

De transformatortjes aan begin en einde van de transmissielijnen hebben een middenaftakking voor de DC.

bprosman

Golden Member

Ah ok dus niet meer iets wat achteraf zelf te maken is behalve een losse PoE injector kopen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
joopv

Golden Member

Mooi overzicht met schema's:

https://www.calix.com/content/calix/en/site-prod/library-html/systems-…

Ik heb nog wel ergens een power injector liggen. En ook nog wat switches met PoE maar die moeten wel centjes opbrengen.

bprosman

Golden Member

Mooi overzicht , maakt het duidelijk.

Ik heb voor nu 2 van deze gekocht :
https://www.levix.nl/tp-link-tl-poe150s-poe-injector-1-output-connecto…

Heb nu een paar HP MSM422's en was bang dat de gangbare switches met PoE optie te weinig stroom konden leveren.

Ben er overigens nog steeds niet achter wanneer de T568A Color Coding of de T568B Color Coding , gebruikt word. Als beide kanten het zelfde zijn niet zo spannend natuurlijk.

[Bericht gewijzigd door bprosman op vrijdag 14 februari 2020 12:41:33 (25%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

In de praktijk zijn alle verbindingen die ik tegenkom volgens 568B getermineerd.

De paren in een 100mbit kabel zijn dan 1 en 2 in plaats van 1 en 3, maar of dat de reden is betwijfel ik.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 14 februari 2020 14:10:35 (41%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
dutn

Golden Member

Op 14 februari 2020 12:11:14 schreef bprosman:
Ben er overigens nog steeds niet achter wanneer de T568A Color Coding of de T568B Color Coding , gebruikt word. Als beide kanten het zelfde zijn niet zo spannend natuurlijk.

Over het algemeen is het T568B. Je ziet T568A bij crosskabels (T568B aan 1 kant, T568A andere kant). Tegenwoordig kunnen ethernet poorten dit standaard detecteren, en zie je crosskables niet zo heel vaak meer omdat 2x T568B daarom ook werkt.

Op 14 februari 2020 12:11:14 schreef bprosman:
Ik heb voor nu 2 van deze gekocht :
https://www.levix.nl/tp-link-tl-poe150s-poe-injector-1-output-connecto…

Deze doen 802.3af (PoE). De nieuwere standaard 802.3at (PoE+) kan meer power leveren (en is backward compatible).

If you want to succeed, double your failure rate.

heb zo'n gigabit poe switch onlangs nog ontleed gehad, ding was pas 6 maand oud, maar had een ongepland bad gekregen, helaas was de 48VDC niet fijn voor de rest op de print, diverse sporen weggerot dus ding startte niet meer door.

waar rook was, werkt nu iets niet meer