Nest Hello

Deze enorme leek heeft zijn nest hello werkend gekregen (zonder chime). Ik wilde deze snel even verwijderen en was zo dom niet eerst even de stekker eruit te trekken, alvorens het apparaat van de bedrading te ontdoen. Nu start hij niet meer op, en vraag ik me dus af; kan ik dat ding met zo’n lage spanning opgeblazen hebben? Of zou het probleem dan in de trafo ontstaan kunnen zijn?

Altijd beschikbaar voor stupide handelingen en daaruit voortvloeiende situaties.

Hugo Welther

Moderator

Op 14 februari 2020 16:01:05 schreef Ex-fietser:
WTF is een nest hallo????

Dat is een "slimme" deurbel, zodat een inbreker weet dat je niet thuis bent.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Oh zo'n ding. Een schema, foto's en een goede omschrijving van de problemen zou hier zo zijn nut kunnen hebben.

Anders kunnen we hier maar een advies geven. Wegbrengen naar een reparateur. Die kan namelijk zien wat het is en als je mazzel hebt ook het probleem vinden.

helaas hebben wij geen nest van deze dingen:

vergeten

Golden Member

Nou nou wat en fijne reaktie voor een vers lid vanaf 14 februari 2020 14:25.     (maar ik begrijp het wel hoor) :)

Ze lezen niet eens de FAQ meer en pleuren meteen hun vraag/probleem neer!
Wat jouw reaktie betreft:
     Foto's: kunnen dit probleem echt niet oplossen
Schema's: kunnen dit probleem echt niet oplossen (zijn er vast wel maar niet vrijgegeven)

Dus heeft de TS er niets aan.

Op 14 februari 2020 14:31:02 schreef Leeko:
Nu start hij niet meer op, en vraag ik me dus af; kan ik dat ding met zo’n lage spanning opgeblazen hebben? Of zou het probleem dan in de trafo ontstaan kunnen zijn?

Nou in de trafo zit je probleem niet maar in het ding wat niet meer wil starten.
Of je moet sluiting gemaakt hebben en er een zekeringetje uit ligt.
Heeft het ding niet ergens een reset mogelijkheid via klein gaatje met een paperclip of zo?
Mogelijk kan je een beroep doen op garantie.

Altijd beschikbaar voor stupide handelingen en daaruit voortvloeiende situaties.

Je vindt het vast niet erg als ik je aanbod vriendelijk afwijs :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
pa3gws

Golden Member

Misschien heb je hier iets aan dan kan je hem terug zetten naar de fabrieks instellingen.
https://support.google.com/googlenest/answer/9252162?hl=nl

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
rob040

Golden Member

Dat is een "slimme" deurbel, zodat een inbreker weet dat je niet thuis bent.

Hahaha, nog erger... Tis van Google, dus dan weet bijna iedereen het.

Leg eens uit Rob, hoe weet jij dat de TS niet thuis is? En hoe weet die inbreker het?

[Bericht gewijzigd door flipflop op vrijdag 14 februari 2020 19:14:24 (21%)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
rob040

Golden Member

Als ik aanbel lijkt het me niet moeilijk om in te schatten of iemand wel of niet thuis is. Hij/zij komt niet opendoen als men niet thuis is. Als ik foute bedoelingen heb, dan is dat al een eerste schifting.

Maar Google heeft als hobby het verzamelen van data en het verhandelen daarvan. Die pakken dat soort dingen met twee handen aan om er iets mee te doen. Ik wantrouw het bedrijf en deel het liefst zo min mogelijk...

Shiptronic

Overleden

En er zit vast wel weer een microfoon in :) net als de Nest Thermostaat op geen schema te vinden , maar hij zit er wel in :) En Idd. bigbrother heet tegenwoordig Google en alles met een netwerkstekker ;)

Als je eerst de bedrading hebt los gemaak en toe pas de stekker eruit, heb je kans dat je kortsluiting hebt gemaakt, met een beetje geluk is er ergens een zekering in de voedig stuk gegaan, en kan je die vervangen. maar als ergens spanning op komt te staan die er niet hoort is het moelijk te voorspellen hoe iets dan stuk gaat. Iets mee info of een link naar het apparaat of een link hoe je hem aansluit werkend maakt helpt dan al, geef ons de info die jij gebruikt hebt om het de 1e keer te maken, kunnen we ook zien waar evt. knelpunten zitten.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op vrijdag 14 februari 2020 19:36:59 (58%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Nogal wiedes dat er een microfoon in zit! Hoe anders moet je met de aanbellen praten? Een slimme deurbel dat alleen maar een ip-cam is is niet zo zinvol.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein