Is AT nou weer duurder of verbeeld ik me dat?

Dit topic is gesloten

mel

Golden Member

Van de week weer een liefdesbrief van Agentschap Telecom gekregen.
Of ik ff 43 Euri wilde overmaken.. Is dat duurder dan vorig jaar , of ligt dat aan mij?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Jinny

Golden Member

Zou kunnen, ik meen dat ik vorig jaar iets van 78 euro moest overmaken..

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Heb je niet zo'n handige bankieren app? Ik had 'm in 2 minuten:
feb. 2018: 34,-
aug. 2019: 38,-

78,- kan natuurlijk nooit alleen voor amateur zijn.

[Bericht gewijzigd door flipflop op zaterdag 15 februari 2020 10:31:01 (25%)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Jinny

Golden Member

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Arco

Special Member

Ze gaan schijnbaar uit van het Apple principe... ;)   ( (gewenste jaaropbrengst / aantal klanten) * inflatie )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

In mijn factuur precies 42 euro.
Vreemd dat Agentschap Telecom verschillende bedragen heeft .

Blijkbaar krijgt iedereen de factuur ook op een ander moment in het jaar.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
bprosman

Golden Member

Blijkbaar krijgt iedereen de factuur ook op een ander moment in het jaar.

Hangt misschien vast aan de datum van slagen ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Hubie

Special Member

Gisteren binnen gekregen,idd 42 euro.
Dat is 11 cent per dag. ;-)

Het schrikkeljaar haalt gelukkig het daggemiddelde iets omlaag.

Hubie

Special Member

Op 15 februari 2020 13:28:12 schreef tin.soldier:
Het schrikkeljaar haalt gelukkig het daggemiddelde iets omlaag.

Achter de komma niet hoor wel ja. ;-)

Wat zeuren de cent amateurs weer.
Wij moeten als LPAM amateurs 400 Euri betalen, om op maar 1 frequentie te mogen uitzenden, en dan ook maar met 100 W PEP.

Vroeger had ik "grotere" frequenties, daar moesten 10 duizenden voor worden afgerekend. Het tarief is ca 500 Euro per kW.
De NPO betaalde voor Radio 5 op 747 zo'n slordige ton per jaar.
Toezichtkosten om de frequenties zgn schoon te houden (wat ze niet doen).
Op FM wordt met dat geld de piraten bestreden, maar de boetes gaan naar de minister van financien. Oftewel de vergunninghouders betalen voor de opbrengst van de staat. Ik noem dat oplichting.

Frederick E. Terman

Honourable Member

Alles wat niet gelijk in je eigen zak verdwijnt is oplichting? ;)

Ik zie hierboven trouwens verder niemand klagen.
En een amateur (= liefhebber) kun je niet vergelijken met steeds dezelfde MP3-loop met ouwe muziek op repeat.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Hubie

Special Member

Op 15 februari 2020 21:28:29 schreef pararuud:
Wat zeuren de cent amateurs weer.
Wij moeten als LPAM amateurs 400 Euri betalen, om op maar 1 frequentie te mogen uitzenden, en dan ook maar met 100 W PEP.

Vroeger had ik "grotere" frequenties, daar moesten 10 duizenden voor worden afgerekend. Het tarief is ca 500 Euro per kW.
De NPO betaalde voor Radio 5 op 747 zo'n slordige ton per jaar.
Toezichtkosten om de frequenties zgn schoon te houden (wat ze niet doen).
Op FM wordt met dat geld de piraten bestreden, maar de boetes gaan naar de minister van financien. Oftewel de vergunninghouders betalen voor de opbrengst van de staat. Ik noem dat oplichting.

Nou pararuud,ik lees hier geen gezeur hoor.
Wel verbazing want vroeger moesten we als zendamateur betalen,daarna weer niet,daarna weer wel.
Een beetje een 'zwabberbeleid' van AT Agentschap Telecom.

mel

Golden Member

Op 15 februari 2020 21:40:42 schreef Hubie:
[...]

Nou pararuud,ik lees hier geen gezeur hoor.
Wel verbazing want vroeger moesten we als zendamateur betalen,daarna weer niet,daarna weer wel.
Een beetje een 'zwabberbeleid' van AT Telecom Agentschap.

Toen viel AT nog onder ministerie van waterstaat.Nu van Economische Zaken..Geen wonder dat je nu weer betalen moet...

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Dat je in die ene periode niet hoefde te betalen was ook best wel lachwekkend. Dat was meer een kadootje. Je wist eigenlijk al dat het niet voor altijd zou zijn. Nou hoeft het ook weer niet heel duur te zijn natuurlijk... (<- dit is geen klagen, hi).

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Nog geen factuur mogen ontvangen.
Ik(PE1POZ)vraag mij altijd af hoe ze op dit bedrag komen?.

KGE

Golden Member

Hier ook 42 Euro.. Vond het ook best wel veel geld om een vermelding in een database aan de gang te houden :P

Op 16 februari 2020 10:44:20 schreef Etherfreak:
..vraag mij altijd af hoe ze op dit bedrag komen?.

Hoe komt het ziekenhuis aan de prijs die je betaald bij een verblijf?
Hoe komt Netflix aan z'n abonnementsprijs?
Hoe komt Apple aan de prijs voor z'n Iphones?

Iets van rekenen of zo.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Denk dat het meer iets is van een vinger in de lucht steken en roep een een bedrag,dan een een berekening erop los laten.

Evarist

Golden Member

Info vanuit België.

Je betaalt 25.31€ voor een bedieningscertificaat dat 5 jaar geldig is.
Je betaalt jaarlijks 50.62€ als stationsvergunning.

Het gaat om een Harecvergunning.

Als je geen toestel hebt en alleen bij een OM of met het clubstation werkt, volstaat die 25.31€.

[Bericht gewijzigd door Evarist op zondag 16 februari 2020 15:02:04 (30%)

Nihil est verum, quod non probatur primo.
mel

Golden Member

Dus Belgie is duurder.
Wij betalen voor het frequentiegebruik.
Gelukkig hebben we nog een van de goedkoopste machtigingen...
Je wil niet weten wat een GSM provider of de NOS moet betalen..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
mel

Golden Member

Op 15 februari 2020 12:26:49 schreef bert!ne:
In mijn factuur precies 42 euro.
Vreemd dat Agentschap Telecom verschillende bedragen heeft .

Was een typo, ik moest ook 42 Euro betalen..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Hugo Welther

Moderator

Je kunt een WOB verzoek doen naar de specificatie van die €42,-. Een jaarlijkse stijging van ±12% is wat veel. Het CBS indexcijfer is wat lager.

Persoonlijk vindt ik het een non-discussie. We hebben altijd betaald, toen werd het nul en nu betalen we weer een bedragje. Lever je roepletters in en je hoeft niet meer te betalen.
Als de gemiddelde amateur geld overheeft heeft voor een IC7300 of FT9000dx kan die €42,-- er ook wel van af?

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
KGE

Golden Member

Op 16 februari 2020 16:22:23 schreef Hugo Welther:
Als de gemiddelde amateur geld overheeft heeft voor een IC7300 of FT9000dx kan die €42,-- er ook wel van af?

Ik heb mijn oude TR2300 en een BaoFeng... :P ongeveer hetzelfde waard bij elkaar denk ik...

Dit topic is gesloten