Gereedschapkist open

Arco

Special Member

Ik ben nu al een tijd bezig om een van mijn gereedschapskisten open te krijgen. Een simpele taak die maar niet wil lukken :(
Er zit wat fijngereedschap en een multimeter / soldeerbout in, die op een of andere manier tijdens een val achter de laden zijn gekomen.
Zou in principe niet kunnen, want de achterkant is dicht. Waarschijnlijk gebeurd bij omvallen terwijl de bovenste lade openstond.

Heb alles wat eruit kon weruit gehaald, maar hoe ik ook schud (niet te hard want dat vindt de meter niet fijn), ik krijg het niet meer in de lades.
Die moeten er dus uit, maar ik heb al van alles geprobeerd zonder enig succes. Bij de rode pijl zie je dat een uitstulping op de lade ergens tegen de rail komt.
Ik heb geprobeerd om van voren af iets diks in de rail te steken (nam aan dat er iets al een veer in zit), maar geen succes)

Je ziet dit soort toolboxen regelmatig, heeft iemand al eens zoiets bij de hand gehad?
Ik kan wel de uitstulping op de lade wegfrezen, maar het zal toch ook wel op een niet-destructieve manier kunnen?
(daar zullen ze toch wel rekening mee hebben gehouden?)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

ik zou denken, beiden laden open, achterover rollen zodat de losse dingen boven de laden uitkomen, eenmaal op zijn kop de bovenste lade weer dichtdoen en hele ding weer goed zetten dan zou het in de bovenste laden moeten zitten.

evengoed, altijd zo denken, het is er niet in geboren, dus het kan er ook uit. doe dat ook vaker met busrek laden die in slot zijn gevallen, soms komt er een stuk gootdeksel aan te pas om de pal achter de laden te lichten door de spleet tussen de laden. die laden kun je voor oplichten zodat ze uit de geleiders komen, achterin gehaakt in de geleider. de geleiders zelf kunnen ook los geklikt worden.

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 16 februari 2020 23:59:26 (47%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Arco

Special Member

Ik heb 'm op zijn kop gezet met de bovenste laden open (zijn 3 laden)
De onderste lade kan dan dicht, en na wat schudden zit de zaak dan in de onderste lade.

Er blijft echter schijnbaar iets uitsteken, want ik kan de onderste lade nooit verder openen als die daarboven (en er dus ook niks uithalen)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Kan je /m op z'n rug leggen en alle laden opentrekken? Dan op z'n kop en van laden een voor een dicht proberen te krijgen.

heeft die koffer een merk?

dan met een meetlat oid tussen de laden spleet doorvegen zodat een opstaande meetpen oid plat gaat liggen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op maandag 17 februari 2020 00:12:40 (99%)

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
EricP

mét CE

Doorgaans zitten die geleiders op de een of andere manier gehaakt, al dan niet geborgd. Aangezien zwaartekracht doorgaans 'naar beneden' trekt, zou je de voorkant wellicht naar boven kunnen duwen met lade open. Kan zijn dat er wat geweld aan te pas komt. En dan maar hopen dat er geen borg op zit :)

In de lades ter hoogte van de pijl moet een half uit gestanste lip zitten die je terug moet buigen.
Die lip zit dan aan de zijkant, zo zit bij mijn kisten tenminste.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Bij de meeste ladekasten die ik tegen kom kan je de la eruit halen door hem zo ver mogelijk uit te trekken en dan de voorkant omhoog te tillen en daarna weer verder uit trekken.