Bauknecht Bitron stuurunit defect

Ok, nogmaals bedankt voor jouw moeite.
Voor alle duidelijkheid, nadat ik de condensatoren vervangen heb is de machine niet meer in storing gegaan, niet dat dat zekerheid geeft naar de toekomst natuurlijk... Mijn 5.2V is ook gemeten na deze vervanging.
Wat kan ik controleren aan de kabel naar het frontpaneel? Deze zit alleszins goed op zijn plaats. De kabel zelf lijkt mij onbeschadigd. Welke schakelaar dien ik na te kijken? De draaiknop? Op wat moet ik letten? Slechte solderingen?

De kabel gaat nogal eens los in solderingen zitten en daarbij de draaiknop ook

We zijn nu meer dan een maand verder, machine doet het nog steeds super. Ik durf dus te zeggen dat de herstelling gelukt is... Bedankt iedereen!

Toch de elco's?? Het is natuurlijk na zo'n leeftijd niet onwaarschijnlijk dat ze versleten zijn... Er zijn niet zoveel van deze machines meer in omloop..

Idd, wss de elco's. Iets anders heb ik niet vervangen.
De machine heeft idd al wat leeftijd maar is voor mij nog perfect.
Hopelijk kan ze nog een tijdje mee. Ik heb nog een setje lagers liggen voor deze machine, nog een waterpomp, reserveriem en een motor liggen. Dus met een beetje geluk zit het kwa spareparts wel snor.

Heb je ook een v afdichting en trommelkruis? Dat waren de kritische punten van deze machine! of heet wassen en weinig zeep

trommelkruis heb ik idd ook, v dichting niet.... die heb ik reeds gebruikt.
Ik vermoed, of beter hoop, dat dit nog leverbaar is? Wat kan er fout lopen met het trommelkruis? Is toch maar een lomp stuk gietijzer?

damn, na twee jaar sinds vorige herstelling is de machine weer in storing gegaan. Weer dezelfde fout: FF, na de machine uitgezet te hebben heb ik geen leven meer in display.

Toevoeging: toestel doet het intussentijd weer zonder eigenlijk iets gedaan te hebben. Het toestel zit wel op dezelfde fase waar een aan-uit warmtepomp op aangesloten zit voor verwarming, mogelijks zorgt dit voor storingen op de 220V lijn waardoor de machine in de war raakt.

[Bericht gewijzigd door staafken op woensdag 1 december 2021 17:05:11 (44%)

Koolstof aanslag op de print? (Zwarte waas)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Eric, ik heb tegelijkertijd met jouw post mijn post aangepast. Zwarte waas vermoed ik niet aangezien ik deze print twee jaar geleden heb uitgebouwd en gereinigd toen. (foto staat in eerste post)

Ik ook eens vrremde klachten gehad uit defect netfilter, controleer deze of die nog werkt! elco's nagelopen op de print? solderingen??

De elco's zijn 2 jaar oud, ik hoop dat die nog ok zijn? Solderingen zouden ook ok moeten zijn. Mijn soldeerkunsten zijn normaal gezien ok.
Hoe controleer je een netfilter?

Deze middag ook nog problemen gehad met 'toevoer water', toen heb ik de detectie hiervan vervangen (het dingetje met de schoepen), hierna nog dezelfde fout. Filter eens uitgekuist van het waterslot, maar zag hier ook niets mis. Hierna wel ok blijkbaar.
De kans bestaat, of is zelfs reeel dat dit allemaal samenhangt.

Staat tss netsnoer en print achteraan toestel. Gewoon even tussenuit halen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Eric,
Ik wist hem zitten, dat was het probleem niet. Vroeg me eerder af hoe je hem test. Deze er van tussen halen is idd niet moeilijk :)

Ik dacht eerder in de richting van: de netfilter werkt niet dus je ontvangt storingen op de wasmachine, dit terwijl het eerder andersom is.

Nu is de machine voor de derde keer vandaag aan het draaien, weer zonder problemen. Bizar.

[Bericht gewijzigd door staafken op woensdag 1 december 2021 20:18:55 (14%)

Testen: eliminatie. Er tussenuit en verschil vaststellen.
Netstoringen kan maar is zeldzamer. Zonnepanelen? Industriezone?
Bizar geval. FF is dan ook een moeilijk geval. Al een 95gr programma gedraaid? Ter test of temperatuur invloed heeft. Of net dat hij koud (winter zijnde, allez herfst) problemen geeft. Deze liggen regelmatig op de vuilhoop. Mss dat je ergens 1 kan recuperen?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Eerst eens aanzien of de problemen weer optreden (wss wel),
Dan mogelijks eens opwarmen met fohn, en zien wat dat geeft.
Temperatuur zou mogelijks wel een rol kunnen spelen, echter was de machine maar aan het draaien op een 30° programma.
Morgen test ik eens een 95° programma.

voorfront nog geheel netjes en zonder lekkage vlekken?? Wat doet je netspanning?? Is er geen onder of overspanning?? ( Multimeter met min/max functie op stopcontact er bij zetten en kijkt hoe groot netspannings schommelingen zijn. Tussen 210 en 240V moet kunnen.. daaronder/ boven kan problemen veroorzaken..

Laatst nog een (bouwgelijk) WA3773 hersteld met V afdichting en lagers en trommelkruis was nog goed. Nog 1 met hybride timer en draait nog steeds! uit 1999 dus ook een ouwetje!!

Kan je een foto van je voorfront hier plaatsten?? Miss herken ik die nog of ik daar nog een print van heb..

[Bericht gewijzigd door smd op donderdag 2 december 2021 18:45:51 (32%)

Toestel doet het nog steeds zonder storingen.

In bijlage zitten de foto's van de machine.

[Bericht gewijzigd door staafken op woensdag 8 december 2021 16:25:07 (36%)