Is AT nou weer duurder of verbeeld ik me dat?

Dit topic is gesloten

Hubie

Special Member

Mijn oude TR-7930 zal ook geen 42 euro meer opbrengen denk ik. ;-)

Op 15 februari 2020 21:28:29 schreef pararuud:
Ik noem dat oplichting.

Oplichting en diefstal zijn het business model van de overheid. Jammer genoeg wordt de overheid ieder jaar groter en neemt de geldlust alleen maar toe.

This is the world we know best, the world of madness
Hubie

Special Member

Op 17 februari 2020 09:52:34 schreef Blackfin:
[...]

Oplichting en diefstal zijn het business model van de overheid. Jammer genoeg wordt de overheid ieder jaar groter en neemt de geldlust alleen maar toe.

Kom,kom Blackfin, niet zo negatief.
Ik zou graag 1 ton belasting willen betalen aan de overheid dan blijft er nog steeds 1 ton voor mij over.
42 euro voor een leuke hobby (11 cent per dag) is een bedrag dat zelfs deze armoedzaaier nog kan betalen.

mel

Golden Member

@Hubie: zendamateurs zijn toch per definitie armoedzaaiers? :P

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 17 februari 2020 22:08:17 schreef Hubie:
[...]

Kom,kom Blackfin, niet zo negatief.
Ik zou graag 1 ton belasting willen betalen aan de overheid dan blijft er nog steeds 1 ton voor mij over.
42 euro voor een leuke hobby (11 cent per dag) is een bedrag dat zelfs deze armoedzaaier nog kan betalen.

Het gaat mij ook niet om die 42 euro, heb het meer over de alsmaar stijgende belastingdruk in het algemeen. Kunnen we natuurlijk bagatelliseren en relativeren maar ik vind het ondertussen wel een belangrijk discussiepunt. Wat moet de overheid met al dat geld en hoeveel krijgt de burger daar nu nog daadwerkelijk voor terug? Goed deze discussie hoort hier verder niet thuis maar wou toch even reageren ;)

This is the world we know best, the world of madness

@Blackfin:
Die "alsmaar stijgende belastingdruk" in Nederland is bedoeld om hobbies van je landgenoten te bekostigen.

Ik pik er één uit: kinderbijslag. Vind ik persoonlijk prima tot en met het 2e kind. Wil men meer kinderen: prima, maar dat is dan jouw hobby en hoeven wij niet te financieren.

Vervangen DOOR.
maartenbakker

Golden Member

De economische opbrengst per kind gaat niet omlaag bij meer kinderen. As er goede mantelzorgers tussenzitten is er in de loop van de jaren zelfs voordeel te behalen voor de overheid.

En sowieso, elke latere belastingbetaler is er 1. Het sociale stelsel moet ook betaald worden.

Dus ik zou kinderen krijgen niet als hobby belasten.

Heb je andere voorbeelden van hobbies?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 18 februari 2020 16:10:43 (15%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hubie

Special Member

Op 18 februari 2020 03:48:55 schreef mel:
@Hubie: zendamateurs zijn toch per definitie armoedzaaiers? :P

Hangt een beetje af van het tijdperk Mel.
In de jaren 20-30 was dat toch een vrij dure hobby (een zender bouwen)voor mensen met een paar centen.
Een ontvanger bouwen was toen nog wel te doen voor een eenvoudige arbeider. (kristalontvanger/varadyne etc.)

Op 17 februari 2020 22:08:17 schreef Hubie:
[...]

Kom,kom Blackfin, niet zo negatief.
Ik zou graag 1 ton belasting willen betalen aan de overheid dan blijft er nog steeds 1 ton voor mij over.
42 euro voor een leuke hobby (11 cent per dag) is een bedrag dat zelfs deze armoedzaaier nog kan betalen.

En denk je ook zo als je jarenlang hebt geploeterd, zaak beroofd, afgebrand, tegenslag door regelgeving, de laatste jaren lijken de tijden te keren, nog even mag je vlammen om nog leuke dingen te kunnen doen of iets mooi na te laten voor je kleinkinderen?
Aanslag : €100.000 dank u, groetjes van familie AltijdLui.

Die €42 zijn natuurlijk ambtelijke monsters/lijken in de kast. Net als je rijbewijs, paspoort etc. De techniek kan wel naar het systeem voordelig werken (biometrie, chip in de pas, foto/aanvraag wordt gescand). Maar een systeem zodat agent of ambtenaar puur op naam of simpele code even je rijvaardigheid of identiteit kan controleren is blijkbaar niet mogelijk of toereikend. Hoeveel kosten zou het de samenleving niet besparen als we stoppen met die domme kaartjes die vervolgens ook nog erg fraudegevoelig zijn.

Hubie

Special Member

Tja,ik heb de belastingen en ID controle niet uitgevonden:don't shoot the messenger.
Dat waren de Romeinen volgens mij. ;-)

The bloody basterds. ;-)

[Bericht gewijzigd door Hubie op zaterdag 29 februari 2020 23:44:00 (17%)

Afgelopen jaar kreeg ik dezelfde verrassing in de brievenbus en heb een mailtje gestuurd naar het AT over de forse prijsstijging. Ik kreeg netjes antwoord met de volgende uitleg:

De toenemende ICT-kosten en loon- en prijsbijstelling zorgen ervoor dat de tarieven van AT in 2020 stijgen. Deze stijging is noodzakelijk om kostendekkend te werken. De toegenomen kosten zijn onvermijdelijk; het gaat om kosten die het agentschap verplicht moet betalen. Enerzijds zijn dat de ICT-kosten die DICTU in rekening brengt. DICTU is de verplichte ICT-leverancier van AT. Anderzijds gaat het om het doorvoeren van loon- en -prijsbijstelling waaronder niet-doorberekende loon- en prijsbijstelling uit de periode 2014-2017. Het agentschap is dus niet minder efficiënt gaan werken, maar belast verplichte kosten door.

Zal wel een politieke achtergrond hebben. Het AT voert alleen maar uit. Ik kan me nog herinneren dat registratie gratis was. Voor de veiligheid moet ik een Marifoon hebben, maar om die te mogen gebruiken vond kabinet Rutte dat ik daar sinds enkele jaren voor moet betalen.... Stemmen op een andere partij misschien?

Niet alles wat op internet staat is waar... Dat geldt ook voor CO.

Tsja, de regering zit er alleen maar voor de rijken, da's overduidelijk.
Ben je arm, dan word je nog armer gemaakt, en alles wat daartegen beschermt (betaalbare woningen, betaalbare zorg, betaalbare opleidingen zodat mensen zichzelf beter kunnen bedruipen) is de afgelopen 15 jaar kapot gemaakt.

En arme mensen kosten geld. Het is allemaal compleet voorspelbaar geweest, maar toch bleef men stemmem voor de steeds terugkomende zelfde regeringspartijen...

De naam is een beetje maf, maae de Piratenpartij heeft veel rationele, op wetenschap gebaseerde partijpunten, en wil ook overdreven regulering a la cda/vvd tegengaan

[Bericht gewijzigd door Ledlover op dinsdag 16 februari 2021 04:38:07 (16%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Blue Sky

Cableguy

Die opsporingsvoertuigen moeten ook betaald worden, daar zit het duurste van het duurste in dus dat moet ook ergens vandaan komen :-)

Waar rook is, is stroom

Op 18 februari 2020 16:06:56 schreef maartenbakker:
De economische opbrengst per kind gaat niet omlaag bij meer kinderen. As er goede mantelzorgers tussenzitten is er in de loop van de jaren zelfs voordeel te behalen voor de overheid.

En sowieso, elke latere belastingbetaler is er 1. Het sociale stelsel moet ook betaald worden.

Dus ik zou kinderen krijgen niet als hobby belasten.

Heb je andere voorbeelden van hobbies?

met deze instelling creëer dus een spiraal , want de kinderen van nu krijgen straks ook weer kinderen enz en die moeten ook weer kinderen krijgen om het sociale stelsel betaalbaar te houden .
je zou het ook anders kunnen zien , het sociale stelsel loopt 1 generatie achter omdat de volgende generatie telkens de kosten moet betalen .
bovendien werken we met deze instelling naar overbevolking toe niet alleen voor nederland maar ook de rest van de wereld .
ik zie kinderen krijgen ook als een hobby / keuze als je niet zelfstandig de kosten kan dragen , moet je er niet aan beginnen . maar niet je hand op houden voor kinderbijslag en alle andere toeslagen / subsidies .

eens kijken of een van de politieke partijen in de aanloop naar de verkiezingen te porren is voor een elektronicabijslag want met het kopen van spullen houden middels btw het sociale stelsel ook betaalbaar

bprosman

Golden Member

Ben je arm, dan word je nog armer gemaakt, en alles wat daartegen beschermt (betaalbare woningen, betaalbare zorg, betaalbare opleidingen zodat mensen zichzelf beter kunnen bedruipen) is de afgelopen 15 jaar kapot gemaakt.

Dat weiger ik te betwijfelen, mijn zoon (inmiddels 24) woont een soort van zelfstandig, kan niet werken, misschien nog wel een opleiding... ooit, heeft maandelijks zorgkosten rekeningen met meer dan 3 cijfers voor de komma, en als ik zie wat er via de gemeente, de zorg, de GGZ voor hem allemaal uit de kast getrokken word kan ik daar absoluut niet over klagen.

Maar het zullen inderdaad de "rijken" zijn die deze potten met geld via de belastingen vullen. En daar heb ik absoluut geen moeite mee.

[Bericht gewijzigd door bprosman op dinsdag 16 februari 2021 11:14:01 (10%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Voortplanten is een biologische basisbehoefte, net als eten en drinken en een gezond lichaam.
Je enigste basisbehoefte is overleven, maar omdat je sterfelijk bent zul je je dus moeten voortplanten om te overleven.
Op een gegeven moment ben je in staat om jezelf voor je kinderen op te offeren, bij vrouwen zie je dat vaak genoeg gebeuren.
https://germaansegeneeskunde.info

maartenbakker

Golden Member

Op 16 februari 2021 11:01:59 schreef klaasy:
[...]
met deze instelling creëer dus een spiraal , want de kinderen van nu krijgen straks ook weer kinderen enz en die moeten ook weer kinderen krijgen om het sociale stelsel betaalbaar te houden .
je zou het ook anders kunnen zien , het sociale stelsel loopt 1 generatie achter omdat de volgende generatie telkens de kosten moet betalen .
bovendien werken we met deze instelling naar overbevolking toe niet alleen voor nederland maar ook de rest van de wereld .
ik zie kinderen krijgen ook als een hobby / keuze als je niet zelfstandig de kosten kan dragen , moet je er niet aan beginnen . maar niet je hand op houden voor kinderbijslag en alle andere toeslagen / subsidies .

eens kijken of een van de politieke partijen in de aanloop naar de verkiezingen te porren is voor een elektronicabijslag want met het kopen van spullen houden middels btw het sociale stelsel ook betaalbaar

Welke overbevolking? Wij krijgen minder kinderen dan nodig is om zelfs maar de huidige bevolking te handhaven. Bill Gates bijvoorbeeld, gaat er terecht van uit dat welvaart het beste middel is om de bevolking te verkleinen.

Vroeger hadden we 6 of 7 kinderen nodig om ons op onze oude dag overeind te houden. Door ons welvaartsstelsel zijn dat er minder dan 2. We zitten nu net iets te laag, doe er iets van 0,3 kind bij en je zit prima- zonder dat je aan de overbevolking bijdraagt maar met een beetje geluk zorg je ervoor dat de vergrijzing nog opgevangen kan worden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Sine

Moderator

Juuuuist ja

Over het AT gaat het al lang niet meer ...

Dit topic is gesloten