Je zult moeten gaan uitsluiten waar in de installatie de fout zit.
Begin eens met het aan de uitgaande kant los koppelen van de automaat. Dan zou hij niet uit mogen slaan.
Met de spanning eraf zou je eens de weerstand tussen fase en nul kunnen meten. Als alles daadwerkelijk is afgekoppeld zou je oneindig moeten meten, als je toch iets meet kun je hierna opzoek. Overigens als je oneindig meet kunnen er alsnog dingen mis zijn die slechts onder bepaalde omstandigheden doorslaan.
Probeer systematisch te werk te gaan. Haal kapjes van lasdozen e.d los om eens te kijken of je iets verdachts ziet. Koppel vervolgens systematisch delen van de groep af en kijk of het nog steeds voorkomt.
Recent heb ik hier ook mee te maken gehad. Toen bleek er een lasdoos met rotte lasklemmen te zijn. Door de hitte waren deze samen met de isolatie gaan verkolen waardoor er sluiting ontstond tussen fase en nul. Door de koolstof was er echter voldoende weerstand om de automaat er niet direct uit te gooien. In feite was het gewoon een kacheltje in die lasdoos. Een gevaarlijke situatie dus.