allpcb afwijkende buitenvorm.

trix

Golden Member

hallo,

ik gebruik sprint lay-out om de PCB's te tekenen. en die laat ik maken bij allpcb.
nu is dat altijd een rechthoek geweest, maar ik wil nu eigenlijk een rechthoek met 2x een halfronde "hap" eruit (voor de bevestiging).
gaat dat wel, zowel het tekenen en het maken ?

eigenwijs = ook wijs
Sine

Moderator

Maken kunnen ze zo ongeveer alles.

De co voedingsprint zag er zo uit:

Dus grillige vormen zijn geen probleem. Vraag me alleen even niet hoe je dat in sprint doet ;)

Arco

Special Member

Ze maken gewoon alle vormen die jij bedenken kunt...
In Ultiboard is het gewoon een kwestie van de juiste outline / board shape tekenen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
buckfast_beekeeper

Golden Member

Kan je in sprint een contour importeren als bmp? Dan kan je eerst tekenen in bijvoorbeeld paint. Anders zal je zelf de contour layer moeten aanpassen in sprint zelf.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Arco

Special Member

Het hangt ook wat van de vorm af. Voor printen met ronde uitsparingen maak ik gewoon een wat groter soldeereilandje zonder koper aan. (in dit geval 28mm... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
rob040

Golden Member

Je kunt in Sprint layout de outline tekenen zoals je zelf wilt. Als voorbeeld mijn printje met rondingen:

Outline is bij mij rood, standaard is dat wit. Ik heb rechtsonder een deel van de cirkel geselecteerd om duidelijk te maken dat mijn outline uit diverse delen bestaat.
Het resultaat was precies zoals ik verwachtte.

trix

Golden Member

het is in dus in ieder geval mogelijk. ik ga er eens mee stoeien, bedankt.

eigenwijs = ook wijs
trix

Golden Member

weer even geleden dat ik dit topic starte, maar ik ben er nu mee aan de slag. ik kan in sprint layout nergens een optie vinden om de buitenlijnen aan te passen.
kan iemand zeggen waar ik die kan vinden ?
tnx

eigenwijs = ook wijs
rob040

Golden Member

Je kunt standaard rechthoek of rond kiezen en die binnen hun beperkingen aanpassen.
Maar als je bijvoorbeeld rond en recht wilt combineren, dan moet je de outline zelf tekenen uit losse stukjes.

marcob

Golden Member

De buitenlijnen teken je in layer 0, dus daar kun je elk figuur in tekenen.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
trix

Golden Member

waar zitten die teken functies dan, dus b.v. een lijn tekenen of eenn cirkel ?

ik zou graag dit willen tekenen:

eigenwijs = ook wijs
rob040

Golden Member

Aan de linkerkant heb je toch een overzicht van diverse mogelijkheden?
Er is niets aparts aan een outline, het is gewoon een track (spoortje) tekenen op laag 0.

Zie:

Bij mij is de outline rood, standaard izzie wit.
Spoor is voor de duidelijkheid 0,5mm, maar ik teken altijd met dikte 0.

In mijn voorbeeld heb ik 1 lijn getekend en een halve cirkel.

trix

Golden Member

gekruisd met rob40

je tekent dus gewoon met de track optie, die halve cirkel lukt nog wel, maar dan moet ik de rechte lijn onderbreken, en dat lukt niet.
of moet ik de volledige omtrek v/d pcb met track opnieuw tekenen, en de oude
weggooien (die is rechthoekig).

eigenwijs = ook wijs
rob040

Golden Member

Inderdaad, nieuwe track tekenen en de oude weggooien.

trix

Golden Member

het is gelukt, ben benieuwd hoet het bij ALLPCB gaat.
bedankt voor de uitleg _/-\o_

eigenwijs = ook wijs