Marshall AMP met TDA1514A replacement

Beste CO`ers
Graag wilde ik jullie de volgende vraag voorleggen.

Ik heb op de werkbank een Marshall Amp met een defecte TDA1514A.
Dit IC is niet meer leverbaar en heb de Chinese nep variant met volle sluiting tussen de mute lijn en VE+ al ervaren. Rokende zeners. Het zou verboden moeten worden, maarja, toch de gok genomen.

Counterfight componenten. Grrrrrrrrr :-(

Afijn, wat zou nog een degelijk equivalent zijn of oplossing, of nog beter, wie heeft er nog een originele liggen en wil deze verkopen.

Alvast bedankt voor het lezen en ben benieuwd naar de reacties.

Groet Patrick

de tda 1514A zat in crt tv's en autoradio's uit de 80's nogal eens.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Probeer eens aan de NTE7118 te geraken.

Dat geval schijnt Pin-Compatible en ook nog eens electrisch equivalent te zijn.
https://staging.weisd.com/products/23685-nte7118-ic-50w-audio-power-am…

Neovo.

[Bericht gewijzigd door Neovo Geesink op woensdag 19 februari 2020 21:30:16 (16%)

Slechtziend aan linker oog, Blind aan rechter oog. Hosting van Forumbestanden: https://drive.google.com/drive/folders Meetarsenaal welke ik heb: https://drive.google.com/file/d/1vx54QxPe6YS3pJhybK_y0a380MYUFGyb/view
bprosman

Golden Member

Deze ?

Sorry voor de Parkinson foto.

[Bericht gewijzigd door bprosman op woensdag 19 februari 2020 21:41:37 (41%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

Mijn email adres staat open, neem aub even contact met me op als je interesse hebt. Hier liggen ze toch maar te verstoffen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

wel TDA 1512 en TDA 1515 op voorraad en TDA 1521q .

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

Fantastisch geholpen door BPROSMAN,
onderdelen komen mijn kant uit.
Super bedankt iedereen voor de reacties en hulp.

Groet Patrick

Reparatie geslaagd met de originele TDA1514A. :-)

bprosman

Golden Member

Zag je mail, leuk zo'n terugkoppeling :-)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Goede morgen jongens!

ik was vorig weekend mijn valvestate 8240 aan het onderhouden. Pots reinigen, printplaat ontdoen van raisin...
Nu had ik hem gisteren terug aangezet en is na 5 minuten 1 TDA1514 IC opgefikt. Veel rook en stank... Ik merkte nadien dat ik maar 1 luidspreker had aangesloten en het was net het kanaal van deze IC die niet was aangesloten. Zou het hierdoor gekund hebben dat deze zijn lading niet had kunnen afgeven en is opgebrand??
Weet iemand waar ik deze kan aankopen?
ELektronische groeten
Robert

bprosman

Golden Member

Helaas bij mij niet meer, heb mijn laatste 3 naar Nick gestuurd destijds.

//Offtopic, doet me denken aan mijn tijd in de buitendienst waar er altijd gezever was in systemen (IBM S36, S38, System 3xx) en randapparatuur als er weer eens "Preventive Maintenance" gedaan was :-(

[Bericht gewijzigd door bprosman op maandag 21 december 2020 09:55:31 (58%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Alvast bedankt voor uw reactie. Ik had u net al een mailtje gestuurd, maar daar moet u niet meer op antwoorden. Mocht er iemand iets vinden met de zelfde specs of zelfs van betere kwaliteit ben ik steeds bereid dit over te kopen. Groeten Robert

Arco

Special Member

... printplaat ontdoen van raisin...

Hoe kwamen die rozijnen dan in het apparaat?... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hahaha!!! Ik zie het net! Rosin is beter, niet?
De tda 1514a ziet er nu wel uit als een rozijn...

doe maar mailtje ik heb er misschien nog eentje liggen..

300 gram motivatie -> kop van de hamer!

Lang geleden heb ik er nog 4 originele gekocht bij Jan Oomis van ARP in Tilburg, wel bekend bij enkelen hier. Ik heb ze niet gebruikt dus moeten ze nog "ergens" liggen. Ik heb ze toch niet nodig.

Maar dat "ergens" is in een ontzettend grote partij. Toeval als ik ze net vind. Heb je haast ermee?

Dat zou geweldig zijn. ZO een haast heb ik natuurlijk ook weer niet, maar je moet altijd ergens beginnen met verzamelen van onderdelen en informatie. Mocht u het vinden, kan u mij dan even contacteren? rkrasinski@gmail.com
Alvast bedankt en hopelijk tot binnenkort!
Groeten
Robert

Ik hou het in de gaten, als ik ze vind leg ik ze opzij voor je.

Het is trouwens jij...

[Bericht gewijzigd door Hoeben op dinsdag 22 december 2020 18:54:37 (17%)

Op 21 december 2020 09:42:35 schreef ICkiller:
Goede morgen jongens!

ik was vorig weekend mijn valvestate 8240 aan het onderhouden. Pots reinigen, printplaat ontdoen van raisin...
Nu had ik hem gisteren terug aangezet en is na 5 minuten 1 TDA1514 IC opgefikt. Veel rook en stank... Ik merkte nadien dat ik maar 1 luidspreker had aangesloten en het was net het kanaal van deze IC die niet was aangesloten. Zou het hierdoor gekund hebben dat deze zijn lading niet had kunnen afgeven en is opgebrand??
Weet iemand waar ik deze kan aankopen?
ELektronische groeten
Robert

Een luidspreker die niet aangesloten is doet het ic geen kwaad, anders als vroeger bij buizenversterkers, waar de uitgangstrafo defect kon raken.
Mogelijke oorzaak een sluiting geïntroduceerd.
Heb je bedrading losgehad en /of verkeerd aangesloten?
Iets nagesoldeerd en een tinspettertje achter gelaten?
Droog stof hindert printplaten niet. Schoonmaken met perslucht is bijna zonder risico.
Met het nieuwe ic wel gecontroleerd opstarten met stroombegrenzing en testen op de goede werking. Dat kan eerst zonder luidsprekers.
Houdt er rekening mee dat dit soort ic's vaak in brugschakeling staat en dat de beide luidsprekeraansluitingen signaal voeren. Ze mogen dus nergens contact maken met massa.
Uitgangselco's hoeven in brugschakelinen ook al niet aanwezig te zijn.