Moederbord speakertjes werken niet op printplaat

Geachte dames/heren,

Op ons alarm zit een mini speakertje op de printplaat. Deze piept 10 seconden tussen het openen van de deuren en het afgaan van het alarm.
Het leek mij eenzelfde speakertje als op een moederbord van een computer, zowel qua vorm als qua klank.
Omdat het niet goed is te horen bij de voordeur, heb ik een los speakertje voor een moederbord gekocht. Als ik deze echter aansluit op de achterkant van de printplaat, dan tikt het nieuwe speakertje alleen maar. Er komt geen piep uit. Ook heb ik daar al een keer kleine, actieve pc-speakers op aangesloten; hetzelfde verhaal. Kan iemand misschien uitleggen wat hier aan de hand zou kunnen zijn en hoe ik het zou kunnen oplossen?

Alvast hartelijk dank!

Het speakertje op de printplaat:

De "aansluitingen" op de achterkant van de printplaat:

Het nieuwe, extra speakertje:

De originele pieper is een type met ingebouwde piep.

Lucky Luke

Golden Member

Die piepertjes bestaan in een paar varianten, die er vanbuiten hetzelfde uitzien.
Een van die varianten gaat piepen als je er spanning op zet. Een andere variant is gewoon een piezo-element zonder verdere poespas. En nog een variant is een speakertje-met-een-spoeltje (Dus laagohmiger). Wellicht zijn er meer.

Ik denk dat je de variant die gaat piepen als je er spanning op zet nodig hebt. Een actieve buzzer.
Die op moederborden zijn dat niet, dat zijn speakertjes (al dan niet piezo).

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Bedankt voor uw antwoorden.

Is zoiets los te koop denkt u? Het liefst eentje zonder voeding als dat mogelijk is. Waar zou ik aan kunnen denken?

Edit: zou dat zoiets kunnen zijn? https://www.reichelt.nl/pi-zo-zoemer-summer-cpm-121-p35924.html?&t…

Hartelijk dank!

[Bericht gewijzigd door Frankert op vrijdag 21 februari 2020 14:22:07 (27%)

Dat zou goed kunnen. Let bij het aansluiten op de polariteit.

Als u nog andere suggesties heeft i.p.v. bovengenoemde, dan hoor ik dat graag.

Vriendelijk bedankt!