Antieke stukken gezocht

Beste,

Bij de ontwikkeling van een escape room zoek ik enkele oude componenten, zie bijlages.

Ik zoek oa:
-Lichtschakelaar met ingebouwde antieke led
-Mes schakelaar (graag een groot model)
-Diaz zekeringen + houder /schroefzekering

Ik dacht dat bovenstaande items nog makkelijk te vinden zouden zijn, maar de realiteit is anders helaas. Daarom had ik graag gevraagd of iemand weet waar ik bovenstaande items nog zou kunnen vinden?

pS/ Op de site 'etsy' heb ik mes schakelaars gevonden, maar ik had toch graag een iets betaalbare prijs betaald.

Iemand die een idee heeft waar ik de items zou kunnen vinden?

maartenbakker

Golden Member

Da's trouwens geen LED maar een signaallamp. In de behuizing zit een gloeilampje of een neonlampje.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
McAwesome

Golden Member

Zoek eens op eBay op "knife switch" en "vintage porcelain fuse holder" met de optie wereldwijd zoeken. Er zitten volgens mij toch betaalbare tussen, zo vanaf een 23 euro en meer. Het moet dan wel uit de VS komen.

Ook winkels met retro schakelmateriaal kunnen een uitkomst zijn, zie o.a. https://www.bakeliet.nl en https://www.deoudeschakelaar.nl voor wat ideeën.

Tidak Ada

Golden Member

DIAZ zekeringen zijn/waren kortgeleden bij Conrad verkrijgbaar.

Bezoek op 21 maart de beurs in Rosmalen. Zie andere topics daarover.
Loop ook kleinere beurzen af.

Kijk ook op de site van de NVHR (Nederlandse Vereniging voor Historie van de Radio.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

U heeft er nu niets aan, maar de techno nostalgica beurs in Emmen lag er vol mee.

McAwesome

Golden Member

Ik heb nog een Acec DTh 10 liggen. Deze heb ik meer dan 10 jaar geleden uit de kelder verwijderd tijdens een vernieuwing van de elektricititeitsinstallatie. Ik weet niet precies wat het is, het lijkt op een thermische motorbeveiliging of iets dergelijk. Er is in elk geval niks van terug te vinden. Het ding werd eigenlijk als aan/uitschakelaar voor de verwarmingsketel gebruikt en was niet alleen verouderd maar ook overbodig bij een moderne CV-ketel.

Het ding heeft een retro-look en je kan er eventueel rode leds in monteren voor een meer dramatisch effect.

Wat mij betreft mag je het hebben voor de verzend- en verpakkingskosten. Indien interesse stuur maar een mailtje.

ik heb ook nog diverse meuk zo in de garage hangen. wil wel eens fotos maken als je interesse hebt. heb het meeste wel al weggegooid

http://www.fordcapri.be/waregem/elec/

[Bericht gewijzigd door fcapri op dinsdag 25 februari 2020 21:23:28 (13%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Anoniem

@Fordcapri
Je mag ook wel eens je elektrische installatie wat opfrissen en de spinnewebben wat weghalen.. Lijkt wel een scenario voor een antieke griezelfilm uit 1932.
Misschien kan je beter meteen je hele garage verhuren aan de TS als
escape-room. :-)

Shiptronic

Overleden

Ik zie geen woonplaats ingevuld, maar https://www.circuitsonline.net/forum/view/148622 en binnenkort Rosmalen zijn uitstekende plekken om dit soort moois te scoren.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 24 februari 2020 16:50:12 schreef McAwesome:
Zoek eens op eBay op "knife switch" en "vintage porcelain fuse holder" met de optie wereldwijd zoeken. Er zitten volgens mij toch betaalbare tussen, zo vanaf een 23 euro en meer. Het moet dan wel uit de VS komen.

Ook winkels met retro schakelmateriaal kunnen een uitkomst zijn, zie o.a. https://www.bakeliet.nl en https://www.deoudeschakelaar.nl voor wat ideeën.

De winkels met retro materiaal had ik al eens gevonden, maar specifiek wat ik zoch heb ik nog niet gevonden.

Zal inderdaad Ebay eens bekijken

Op 24 februari 2020 23:17:30 schreef Tidak Ada:
DIAZ zekeringen zijn/waren kortgeleden bij Conrad verkrijgbaar.

Bezoek op 21 maart de beurs in Rosmalen. Zie andere topics daarover.
Loop ook kleinere beurzen af.

Kijk ook op de site van de NVHR (Nederlandse Vereniging voor Historie van de Radio.

Rosmalen is nog te doen qua afstand. Ik zet het zeker in mijn agenda!

Op 25 februari 2020 21:14:52 schreef McAwesome:
Ik heb nog een Acec DTh 10 liggen. Deze heb ik meer dan 10 jaar geleden uit de kelder verwijderd tijdens een vernieuwing van de elektricititeitsinstallatie. Ik weet niet precies wat het is, het lijkt op een thermische motorbeveiliging of iets dergelijk. Er is in elk geval niks van terug te vinden. Het ding werd eigenlijk als aan/uitschakelaar voor de verwarmingsketel gebruikt en was niet alleen verouderd maar ook overbodig bij een moderne CV-ketel.

Het ding heeft een retro-look en je kan er eventueel rode leds in monteren voor een meer dramatisch effect.

Wat mij betreft mag je het hebben voor de verzend- en verpakkingskosten. Indien interesse stuur maar een mailtje.

[bijlage]
[bijlage]
[bijlage]

Helaas niet bepaald wat ik zoek, maar toch bedankt!

Op 25 februari 2020 21:22:17 schreef fcapri:
ik heb ook nog diverse meuk zo in de garage hangen. wil wel eens fotos maken als je interesse hebt. heb het meeste wel al weggegooid

http://www.fordcapri.be/waregem/elec/

Die diaz zekeringen, en ook de houders zijn interessant. (eigenlijk die gehele kast dus) - heb je die nog?

Op 28 februari 2020 19:05:38 schreef Shiptronic:
Ik zie geen woonplaats ingevuld, maar https://www.circuitsonline.net/forum/view/148622 en binnenkort Rosmalen zijn uitstekende plekken om dit soort moois te scoren.

Rosmalen staat in de agenda - thnx voor de tip!

@allen bedankt, hier kan ik wat mee!

dat oude gietijzer spul is tegenwoordig in als decoratieve aankleding. weet een restaurant waar een 500A gietijzer verdeelkast in de ruimte staat als aankleding, beslaat een flink stuk muur ook.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 28 februari 2020 19:03:21 schreef grotedikken:
@Fordcapri
Je mag ook wel eens je elektrische installatie wat opfrissen en de spinnewebben wat weghalen.. Lijkt wel een scenario voor een antieke griezelfilm uit 1932.
Misschien kan je beter meteen je hele garage verhuren aan de TS als
escape-room. :-)

dat was de installatie voor ik alles afbrak. de 4de laatste foto zie je de lader tegen een lege muur staan, alles is eruit.

Op 1 maart 2020 15:02:55 schreef Rubberen:

Die diaz zekeringen, en ook de houders zijn interessant. (eigenlijk die gehele kast dus) - heb je die nog?

@allen bedankt, hier kan ik wat mee!

helaas, maandje te laat. die kast lag nog intakt achteraan, maar ben al een maand oud ijzer aan het afvoeren. en waar de kast lag... is nu een lege plaats. die is in de oud ijzer bak gegaan, nadat ze hier 10jaar in de weg lag

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

nog wat meuk gevonden. dat marmer blad is gebroken en stuk heb ik niet meer. maar voor de show is het wel over te zetten op een houten plank.
gaat anders in de oud ijzer bak

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Shiptronic

Overleden

Rosmalen gaat het niet worden :(

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
GJ_

Moderator

Op 1 maart 2020 16:03:55 schreef testman:
dat oude gietijzer spul is tegenwoordig in als decoratieve aankleding. weet een restaurant waar een 500A gietijzer verdeelkast in de ruimte staat als aankleding, beslaat een flink stuk muur ook.

Op Strijp S zeker? Die hebben ze gewoon laten hangen :-)

High met Henk

Special Member

Ik heb mijn schoonmoeder in de aanbieding :+

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Tidak Ada

Golden Member

Wil je soms van 'R' af? >:) (NEE, ik niet....! Ik ben al voorzien :+ :P )

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 18 maart 2020 19:18:02 schreef GJ_:
[...]Op Strijp S zeker? Die hebben ze gewoon laten hangen :-)

nee, dit was meer in het centrum. in veghel hebben ze het oude chv pand omgebouwd tot uitgaans gebied. daar hangen de oude hazemeijer kasten nog gewoon langs de looppaden in de oude fabriek. nu ook met het oude campina terrein aan de rondweg, daar zitten ook allerhande kleine bedrijfjes in, die hebben het oude spul ook laten hangen. ook het nolte terrein aan de daalakkersweg, daar zitten ook een 180 bedrijfjes verspreid nu.

waar rook was, werkt nu iets niet meer