Pioneer PD-F607 cd speler

Deze speler heeft dus een lader voor 25 cd´s, die worden eruit genomen door de speler die heen en weer gaat op een spindel.
Bij het afspelen in Random play speelt hij dus 1 track af per cd en neemt dus telkens een nieuwe cd.
Na afspelen cd plaatst hij deze terug en beweegt zich naar een andere positie om een nieuwe te nemen, zo werkt het normaal.
Soms haalt hij dezelfde cd er opnieuw uit en plaatst hem direct weer terug voor hij naar een andere cd gaat, maar werkt wel verder, maar soms plaats hij hem opnieuw terug en blijft hij staan, op de display staat dan een "1"
Ook bij het gewoon afspelen gebeurt dit bij het terugplaatsen dat hij dezelfde cd nog eens neemt terug plaatst en blijft staan.
Is zeer irritant even op play drukken of op random play en hij doet gewoon verder, iemand een idee wat de oorzaak kan zijn of wat ik eraan kan verhelpen?

een modeswitch die ziet waar de cd posities zijn. mechanische schakelaar oid die vuil is.

ook zit er vaker een random functie op die meer instellingen heeft, random per cd afspelen of de hele lade kan ook miss wel.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Vind wel een service manual maar is enkel van het moederbord, niet van het mechanische gedeelte en de lezer.
Lezer demonteren ziet er niet eenvoudig uit.

Voorop gesteld dat Pioneer cd spelers niet de makkelijkste zijn om te herstellen maar met de cd wissel mechanismes was vaak opgedroogd of vervuilt vet de oorzaak. De spindel kan dan niet goed bewegen en komt dan niet in de juiste positie voor de volgende cd. De motoren gaven ook vaak problemen waardoor ze in kracht afnamen en dat was wel te meten want de inwendige weerstand nam toe. Hang me er niet aan op maar 18 ohm was acceptabel en 24 ohm einde oefening. De motor is wel tijdelijk aan de gang te krijgen maar dan zal die uitgebouwd moeten worden en kortstondig met een hoger voltage van een volt of negen liefst van een negen volts batterij aangesloten moeten worden en als de inwendige weerstand weer acceptabel is terug plaatsen en als het probleem opgelost is een nieuwe motor bestellen.

De spindel gaat heel vloeiend, dus komt wel steeds op de juiste plaats terecht, dus daar zit het probleem niet.
De cd slede verwijderd, stelde vast dat bij het terugplaatsen van cd soms het motortje hoorde blijven zoemen, dus de 2 micro switchen die het begin en eindpunt moeten schakelen eens ingespoten met contactspray.
Is nu terug random aan het spelen afwachten dus.

Heeft gisteren een 8 tal uren constant gespeeld zonder problemen, moet dus de microswitches geweest zijn, deze 2 heb ik even met contactspray ingespoten, hoe eenvoudig kan het soms zijn.

Heb hier een soortgelijk probleem: de wisselaar ziet de eeerste en de laatste cd niet en telt ook verkeerd.
Hed de cd slede losgehaald, zoals fredjuh zei
Er zit een microswitch aan het begin van de as waar de slede over beweegt, maar ik kan geen (twee) switches vinden op de slede zelf.
Nog tips waar ik moet zoeken?