Schlumberger SIR2E kWh meter

Dok

Golden Member

Hoi ik heb weer eens wat.
Heb een Schlumberger SIR2E kWh meter gekregen die ik als een soort van Wattmeter wil gebruiken.
met de drukknopjes die er opzitten zal dat vast wel mogelijk zijn.
Maar er zitten nog 8 andere aansluitingen op het ding.
Heb al lopen zoeken naar een soort van datablad/sheet maar niet kunnen vinden.
Iemand die me verder kan helpen?
Plaatje bij praatje:

(plaatje geleend van het internet)

Wie niet horen wil moet TV kijken.

Ik heb een soortgelijk ding van Enerdis (telt de kWh's die mijn 556Wp en later 7kWp solarsysteem levert). Volgens de verkoper werd dat ding gebruikt in Franse huishoudens als officiële meter. Vandaar ook dat ik alleen een Franse handleiding heb. En ook werk ik niet meer voor Schlumberger, anders had ik nog even op hun bedrijfsnetwerk kunnen zoeken ;)

Dus het enige dat ik kan bieden is de Enerdis handleiding. Hopelijk heb je er wat aan. Scherpere foto's van een deel zijn uiteraard mogelijk... had ze even snel geschoten.

Overigens heb ik ooit een teller gemaakt voor de Wh uitgang, maar nooit netjes werkend gekregen.

Op 28 februari 2020 20:45:27 schreef r-p:
Volgens de verkoper werd dat ding gebruikt in Franse huishoudens als officiële meter.

Niet alleen in Frankrijk. Ook in Nederland zijn deze meters toegelaten als verrekeningsmeter. In Zeeland zijn ze ook daadwerkelijk geplaatst.

Dok

Golden Member

@r-p met deze afbeelding kan ik wel wat, alsin hoe het ding aan te sluiten.
@KlaasZ de meter is hier een paar straten verderop in gebruik geweest, hier in de hut zat net zo'n meter.
Toen bij mij de meter vervangen werd mocht ik het ding niet houden, hoe dat met deze meter is gegaan? Geen flauw idee.
Maar als 'simpel' watt metertje zal het toch wel voldoen?

Wie niet horen wil moet TV kijken.

Ik ben al een tijdje met pensioen, dus de details ken ik niet meer. Maar volgens mij zit er op die meter een optie om het actueel vermogen te laten zien.

Bij mij geeft hij totale kWh's aan. En dit is de standaard stand waar hij steeds naar terug valt. Maar met de keuze knop kan ik inderdaad de *ooit* geleverde piekstroom laten zien (21A, zal niet hoger worden aangezien de inverter al eens op >100% heeft staan terugleveren).

En het actuele wattage toont hij inderdaad ook in één van de 10 optiestanden. De overgebleven 7 standen zijn (vooralsnog) nutteloos gebleken.

Dok

Golden Member

@KlaasZ
Ik bedoelde ook iets om het actueel vermogen te meten.
De meter heb ik gekregen, dus waarom dan ook niet..
Het zal vast als meter, goedkoper zijn dan bij welke electronica toko dan ook.
Of ik het ding echt nodig heb? Geen flauw idee, dit is meer een omdat het kan.

Wie niet horen wil moet TV kijken.

Op 29 februari 2020 10:52:41 schreef r-p:
De overgebleven 7 standen zijn (vooralsnog) nutteloos gebleken.

Volgens de beschrijving in de lijst van metercodes is het een 6-tarievenmeter. Zoveel tarieven hebben we in Nederland nooit gekend, dus zullen veel telwerken op nul staan. Bovendien moet je zo'n telwerk ook nog activeren via de ingebouwde TF module anders gaat het nooit lopen.

Blue Sky

Cableguy

Op 29 februari 2020 12:10:41 schreef KlaasZ:
Bovendien moet je zo'n telwerk ook nog activeren via de ingebouwde TF module anders gaat het nooit lopen.

Er is altijd 1 telwerk dat loopt, met de TF kun je de andere schakelen dus je hebt dat signaal in principe niet nodig.

Waar rook is, is stroom