Beurskalender

Tidak Ada

Golden Member

Ik merk dat er weer redelijk wat geharrewar is over beursdata, ondanks dat ik al meerdere keren op de site van ON4LEA (BE) heb gewezen.
Het blijkt nu dat deze site gekopieerd mag worden, mits onder bronvermelding.
De kalender verwijst naar de meeste, zo niet alle, elektronicamarkten in Europa.
Een duidelijk zichtbare link lijkt mij de meest praktische oplossing, omdat de pagina regelmatig wordt bijgewerkt.

Het zou een goede aanvulling van ons forum zijn om die pagina in het navigatie deel van het forum te verwerken, of anderszins duidelijk te vermelden.
Mocht een en ander al ergens staan, dan is het momenteel onvindbaar.

Misschien als geste een gratis toegang tot Rosmalen voor de eigenaar ?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Shiptronic

Overleden

Onder Navigatie een onderdeel agenda zou leuk zijn

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Beste Leden,

betreft de link naar >>> www.on4lea.be

Op dit moment zijn er grote problemen met mijn domein >>> www.on4lea.be (Kan geen updates maken)

Er zijn nog 2 domeinen >>> http://www.on4lea.net/termine.htm
en >>> http://users.skynet.be/fa366051/termine.htm
daar zijn de datums actuell.

Ik vraag u in de toekomst de actuele agenda onder >>> http://www.on4lea.net/termine.htm
of >>> http://users.skynet.be/fa366051/termine.htm te bekijken en als het mogelijk is,
de link naar http://www.on4lea.net te wijzigen.

Zodra het probleem is opgelost, zal ik de updates maken voor >>> www.on4lea.be.

Ik vraag u deze e-mail door te sturen naar uw bekende radioamateurs of webmasters.

73 de Rolf ON4LEA www.on4lea.net

If you want to succeed, double your failure rate.
Hensz

Golden Member

Toch best leuk zo'n oldskool website uit de vorige eeuw? :D

Don't Panic!

Mist alleen nog een bewegende sterrenhemel als achtergrond en een rij balletjes die m'n muispijl volgen.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 20 februari 2020 21:47:38 schreef Jochem:
[...]Het doet zeer aan de ogen...

Ik zie geen <blink>, dus wat is het probleem :)

Tidak Ada

Golden Member

't Is ook mijn stijl niet, maar het valt allemaal wel mee.Het is i.i.g. duidelijker dan Win-10...

Vervelend is dat je geen cut/paste kan doen, maar dat vind de eigenaar zijn bescherming

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 21 februari 2020 15:05:01 (11%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
bprosman

Golden Member

Op 21 februari 2020 15:03:54 schreef Tidak Ada:
't Is ook mijn stijl niet, maar het valt allemaal wel mee.Het is i.i.g. duidelijker dan Win-10...

Vervelend is dat je geen cut/paste kan doen, maar dat vind de eigenaar zijn bescherming

Een website (lay-out) met een OS vergelijken dat zijn nog eens appels-peren :)

Vervelend is dat je geen cut/paste kan doen, maar dat vind de eigenaar zijn bescherming

Je kunt altijd <View Source> doen in je browser.

[Bericht gewijzigd door bprosman op vrijdag 21 februari 2020 15:21:33 (17%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 20 februari 2020 21:47:38 schreef Jochem:
[...]Het doet zeer aan de ogen...

Wat is jou probleem? Ik vind het perfect zo. Alle info die ik wil staat daar heel duidelijk. Het contrast , met kleurtjes , zijn heel goed leesbaar. Een pluim voor on4lea dat hij daar zijn tijd en werk in steekt. Over layout heb ik helemaal geen klagen. Wat me wel heel erg stoort zijn de "mooie" webpagina's waar ze het mooi vinden om bvb een lichtgrijs lettertype op een witte achtergrond te gebruiken.Misschien mooi voor de ontwerper maar voor velen bijna onleesbaar, net zoals een invulvak voor je paswoord waar je moet gaan zoeken waar het is omdat het mooier is om wit op wit te tonen.

GJ_

Moderator

Het is inderdaad lekker 1996 zo. Ik mis de gewone ouderwetse pure HTML websites af en toe een beetje.

Het kan ook echt slecht: http://www.arngren.net/
En dit mis ik af en toe: http://travelassist.com/mag/mag_home.html
en dit: http://www.rdrop.com/
helder en snel.

Tidak Ada

Golden Member

Op 21 februari 2020 15:18:03 schreef bprosman:
[...]
Een website (lay-out) met een OS vergelijken dat zijn nog eens appels-peren :)
[...]
Je kunt altijd mView Source> doen in je browser.

@bprosman:
Vind je dan die wit op blauw icoontjes een verbetering? Twee kleuren vertegenwoordigen minder informatie dan meer dan twee.....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
bprosman

Golden Member

Vind je dan die wit op blauw icoontjes een verbetering?

Die achtergrond stel je toch zelf in ?
Ik gebruik donkerblauw met "Fences".

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Heu, Win 10 heeft toch alleen van die blauwe tegeltjes met witte "opdruk"?
Ik moet overigens erkennen dat ik nog even op Win7 werk. Ik zit met wat hard- en software problemen en die moeten eerst opgelost.

Ik vind bovendien W-10 niet leuk alles zit ergens anders; ik krijg er het habbie-wabbie van :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
Shiptronic

Overleden

W10=Windows, er zit allen een xtra "dummy" schilletje om heen, ik vind het heerlijk werken, alle oude instellingen zijn er nog, voor sommige is het even zoeken hoe je erkomt, maar ondehuids is er weinig veranded, e.e.a. is afhangkelijk p welke manier je er mee werkt, Bureaublad of Tablet.

Maar ik ben voor een permanente agenda, daar kan meer instaan dan alleen de beurzen.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Shiptronic

Overleden

https://hamnieuws.nl/events/radiomarkt-t-harde/ deze stat niet op de voorgenoemde kalender.

Onze eigen beurs in maart ook niet dus maar even doorgegeven.

Edit] reactie gehad, er zijn drie sites, en niet allemaal in sync

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op donderdag 27 februari 2020 18:52:53 (18%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

@Tidak Ada : je vermeld hier "Ik vind bovendien W-10 niet leuk alles zit ergens anders, ik krijg er het habbie-wabbie van :(" .

Nou misschien een magere troost maar je bent niet de enige hoor. Ik lees zeer veel gelijkgezinde meningen in computertijdschriften. Ikzelf heb enkele weken geleden een nieuwe WIN 10 PC geinstalleerd en ben al zekers er een 3 tal weken mee bezig om hem zo goed mogelijk de "look" van windows 7 te geven. Ondertussen lekker verder bezig met mijn vertrouwde win 7 :) .

Op 22 februari 2020 00:21:40 schreef Tidak Ada:
Ik vind bovendien W-10 niet leuk alles zit ergens anders; ik krijg er het habbie-wabbie van :(

Da's de leeftijd :P

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Tidak Ada

Golden Member

Op 29 februari 2020 13:37:35 schreef flipflop:
[...]
Da's de leeftijd :P

Mede :(
Moet je voorstellen dat je een nieuwe auto koopt en dat dan ineens het stuur rechts zit, het rem pedaal in het midden, de koppeling rechts en het gas aan het stuur, ruitenwissers met voetbediening....
Kan je je rijexamen opnieuw doen !

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
bprosman

Golden Member

Moet je voorstellen dat je een nieuwe auto koopt en dat dan ineens het stuur rechts zit, het rem pedaal in het midden, de koppeling rechts en het gas aan het stuur, ruitenwissers met voetbediening....
Kan je je rijexamen opnieuw doen !

De basisfuncties blijven wel gelijk maar mijn vader (80 jaar) was naar een nieuwe Toyota gaan kijken en was snel weg want met de huidige boordcomputer etc. kan hij (ook) niet meer uit de weg.
Het is dus een 2e handsje van een jaar of 10 oud geworden.

Kan je je rijexamen opnieuw doen !

Vraag me af of wij nog voor een rijexamen zouden slagen (zonder te leren).

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Het gaat ook niet alleen om de basis functies, maar om de --al-dan-niet verborgen-- instellingen in het bijzonder.

Maar laten we dit off-topic laten rusten of voortzetten in de koffiehoek.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zaterdag 29 februari 2020 17:13:52 (25%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
Shiptronic

Overleden

Op 29 februari 2020 13:25:49 schreef Danny G:
Ikzelf heb enkele weken geleden een nieuwe WIN 10 PC geinstalleerd en ben al zekers er een 3 tal weken mee bezig om hem zo goed mogelijk de "look" van windows 7 te geven. Ondertussen lekker verder bezig met mijn vertrouwde win 7 :) .

Daar word ik dan weer moe van, en ondertussen ben je erachter na die 3 weken , dat W10 ook prima zonder die W7 fratsen werkt :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 29 februari 2020 17:10:12 schreef Tidak Ada:
Het gaat ook niet alleen om de basis functies, maar om de --al-dan-niet verborgen-- instellingen in het bijzonder.

Maar het zijn precies de basisfuncties die je noemt bij de auto. Die zijn in de auto niet veranderd, en in Windows ook niet. Die zijn zelfs in Linux hetzelfde. En ja, instellingen zijn in auto's ook compleet anders anno nu. Geldt ook voor de TV, receiver, telefoon, e-fiets. Dus... Aanpassen is beter dan ontkennen.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Tidak Ada

Golden Member

Hoe dan ook, het blijft tijdverspilling.wel
Het zou prettiger zijn als je upgrades van de modules kon kopen, zonder de bugs.
Bugs, zij het andere komen bij iedere versie opnieuw on de hoek kijken. Commercieel misschien interessant voor MS, maar ze verknallen ook hun naam er mee. Hoewel, ze doen het al jaren met de nick 'Microsof', hoewel 'Macrosof' misschien beter zou passen.

Goed, ik heb nu eenmaal die haat-liefde relatie.... ;( 8)7

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
Shiptronic

Overleden

Op 29 februari 2020 17:55:31 schreef Tidak Ada:
Hoe dan ook, het blijft tijdverspilling

niet mee eens, je moet even doorzien hoe het nu werkt, en dat is exact zoals het was , met een Beetje extra gemak en overzichtelijkheid, maar ik mensen ommeheen er meer tegen te vechten, dan te leren, dat start niet meer een bureaublad vol met snelkopelingenis, maar een degelijk overzicht, inklc de info die ik wil , wat je zelf simpel kan bouwen, vind ik heerlijk.

Maar heb het pas ook bij een jouw zeer bekende Techneut ook geprobeerd, maar het is een en al paniek om niets, 10x gevraagd wat hij nu wil , tja : bureaublad met linkjes. En wat wil je daar mee? maar zolang hij dat niet zag, kon hij er niks mee :(

Binnenkort moet hij wel, want dat zal een deel van de bediening in zijn nieuwe dashbord zijn :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.