Meerdere aardlekschakelaars achter elkaar verdeelkast

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

als ik me tidak z'n situatie herinner dan zit er op die 30mA t halve huis al, met de nodige lek dus. de 10mA heeft amper lek en de 30mA zit miss al half belast. effe testen en flap de 30 gaat door de knieen. ik zou zeker in jouw geval de scheidingstrafo met aardlek truc toepassen, want jij kunt van de trap af en van schuur naar woonhuis gaan lopen om die aardlek te resetten.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Ha Jinny,
Het is dus niet als in een ketting, dat de zwakste schakel het eerst (onder)breekt, maar de brutaalste, die wint.
Toch vreemd, want dan verhoog je de veiligheid niet, wat uiteindelijk de bedoeling is.
Bij onze oosterburen zijn die 10mA ALS-sn verplict in badkamers en verwante ruimten.

Groet, T.A.

[iMessage="2146625","quote"]Op 2 maart 2020 21:29:19 schreef Toeternietoe[/message]:
Ik pas........

Jammer....

@ TESTMAN:
Truuk ken ok niet, maar ik kan me er wat bij vooorstellen.
Wel denk ik dat een extra kabeltje leggen voordeliger zal zijn....

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 2 maart 2020 22:37:38 (30%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Jinny

Golden Member

Testman vertelt wat ik bedoelde TA, los kabeltje is beter..

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

los kabeltje is beter als het bijv voor een groep voor wasmachine oid is. de scheidingstrafo is een betere optie met testen op de werkbank, immers kun je dan de bestaande voeding gewoon laten voor wat het is, en heb je toch een eigen aardlek voor de werkbank die ook nog bij de werkbank zelf zit. zie het als een optisch gescheiden stukje van de installatie om op te testen. oude scheidings trafo en aardlek 30mA zijn genoeg.

waar rook was, werkt nu iets niet meer