krk rokit 6 alleen tweeter kraakt

hoi,

na reparatie hebben ze het een tijdje goed gedaan, maar nu, als er geen muziek speeld, heb ik nu een lichte kraak in de tweeter.
ook zonder aangesloten input. dit komt echt alleen uit de tweeter.
de woofer heeft dit niet. ik heb alle (hf gedeelte)weerstanden al gemeten, ook wat condensators, maar geen gekke dingen gemeten. diode kan slecht zijn, maar dat kan ik zo niet meten. ch 105+ ch 106 zijn geen gewone condensators, dus deze heb ik ook niet goed kunnen meten.
kan het de eindtrap zelf zijn die niet helemaal goed meer is?

wie heeft een zetje in de goede richting.
ook een stukje schema van het hf gedeelte

gr

rob

Anoniem

Neem CH100 eruit en overbrug RH100
Kraakt het nog dat zit het achter CH100
Is het kraken gestopt dan zit het in CH100 of ervoor :)

hoi,

ik heb ch100 eruit gehaald en rh100 doorverbonden, dan is het kraken weg.
eerst maar een nieuwe condensator proberen maar toch.

mvg

rob

Na vervangen van ch100 geen gekraak meer, ondanks dat de oude na meten goed leek.

Bedankt,

Mvg

Rob

nou, dacht dat het opgelost was, het ruisen is alleen de eerste minuut.
bij een koude start.
het lijkt op een condensatorprobleem, maar welke.
ik heb ze in het HF gedeelte allemaal gemeten, maar ik heb hier al vaker gelezen, dat als je de goede waarde afleest, de condensator toch nog slecht kan zijn.
het kan natuurlijk ook nog wat anders zijn, verlopen weerstanden. maar zijn ze dan warmte gevoelig?

iemand nog een ideetje.

mvg

rob

hoi,

zou dit aan DH100 kunnen liggen. en deze diode zit aan de mute . is er een manier om dit te testen, of gewoon een andere diode proberen ?
mvg

hoi,

in de bijlage een geluidsfragment, de woofer is stil, alleen de tweeter doet dit. na 1 a 2 minuten is het weer weg en is alles normaal.

iemand nog een idee,

mvg

rob