local dimming philips 47pfl7008k

Ik zag dat deze tv local dimming gebruikt volgens tweakers.net specificaties van dit toestel. Ik heb echter zelf nog geen led tv opengemaakt met local dimming leds, dit zijn als ik het goed heb individueel aangestuurde leds in een array (of matrix) en niet op een strip gemonteerd zoals bij conventionele led backlights. Of heb ik het mis ? Dit omdat ik voor een ander toestel nl een (halve ) led strip met defecte leds nodig heb.

*hier heb ik geen app voor nodig

Vermoed edge LEDs met een deel dat gedimd of uigeschakeld word?

Local dimming werkt niet met ledstrip op een strip toch, dus volgens mij zijn die leds op een soort printplaat gemonteerd en individueel aan te sturen, ook lastiger te vervangen lijkt mij...

*hier heb ik geen app voor nodig
maartenbakker

Golden Member

Je hebt meerdere soorten local dimming. Ik vermoed dat deze het beeld in een aantal verticale strips opdeelt, dus van links naar rechts een aantal groepen ledjes op de strip.

Dus geen kwadranten zoals bij luxere dimmingsystemen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Deze edge lit led toestellen hebben geen local dimming, wat ze wel hebben is dimming als er geen beeldinfo aanwezig, deze dimming is voor het hele beeldscherm en niet plaatselijk.

Ok, dat wilde ik dus even weten, de strips zijn die ook hetzelfde dan? 7 leds per strip (in 2 geklikte delen een met 4 het ander met 3 leds) en 4 strips in totaal.

*hier heb ik geen app voor nodig

Edge lit, de led strip(s) zitten aan 1 kant of 2 kanten en niet door het hele scherm.

Heb een Panasonic TV op de slaapkamer en bij donkere passages stuurt de TV de LED's in die regio uit of zwak, is een Edge LED TV en dit is ongeveer per 15CM