Sharp HT-DV40

Laat zich inschakelen maar gaat gelijk in "stand-by"mode.
Kan mbv toetscombinatie toestel in "reset modus" krijgen, maar dit proces lijkt in een "lus" te komen waardoor het toestel niet "gereed" komt om te bedienen.
Helaas ook geen afstandsbediening aanwezig, maar dat zou volgens mij geen probleem moeten zijn om toch een dvd te kunnen afspelen.
Kan mbv google niets over eventuele problemen van dit systeem vinden, daarom hoop ik dat er hier iemand is die mij op weg kan helpen/tips heeft.

Er is een fout in toestel opgetreden en kan niet doorstarten daardoor. Maar even een vraag: Knippert er een LEDje??

ja er knipper een rood ledje, snel knipperend, dan langzaam knipperend, dan uit, dan aan , en dan herhaalt de cyclus zich weer (er is dan niets zichtbaar op het display)

ik kan alleen iets zichtbaar op het dichtplay krijgen als ik m op reset alle instellingen zet, maar ook dat blijkt dan in een soort lus te lopen

mvg

Inmiddels heb ik in de manual van een HT-DV30 gevonden dat de led flashing synoniem staat voor : Amplifier abnormal detection and system protection display, the unit will automatically enter to stand by mode and Timer indicator will flashing as below

Helaas staan er geen oplossing in de manual en kan ik ook werkelijk verder niets via google vinden.

Hoop dat er iemand advies kan geven.

Amplifier abnormal lijkt iets op je luidsprekers of eindtrap hiervan, dus controleer of je speakers nog wel werken en juist contact maken. Philips had dit euvel ook: Kap er af en TV deed het niet meer! Speakers zaten in de kap...

heb de sharp in de kringloop gekocht (zonder speakers en ab) en heb hem eigenlijk thuis in eerste instantie alleen willen gebruiken als dvd speler en hem daarom ook getest zonder speakers. Heb dus niet door gehad dat een "versterker" wat hij in feite dus ook is in protectie gaat als er geen speakers aangesloten zijn.

Ik heb overigens geen subwoofer speaker met een impedantie van 12 ohm. Verder wel veel speakers liggen maar niet die waarde.
Met een laag volume en 8 ohm impedantie moet het toch ook wel gaan (denk ik) en anders maar met weerstand in serie?

3x 4 ohm in serie is ook 12 ohm..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Vandaag 11 maart, 3 luidsprekers aangesloten 2 x 4 ohm en 1 x 8 ohm, helaas probleem blijft het zelfde, daarna nogmaals alles aangesloten om er absoluut zeker van te zijn: zelfde resultaat. LS'n zijn getest op ander systeem en zijn goed......

wat nu ....???

Op 10 maart 2020 20:16:07 schreef smd:
Amplifier abnormal lijkt iets op je luidsprekers of eindtrap hiervan, dus controleer of je speakers nog wel werken en juist contact maken. Philips had dit euvel ook: Kap er af en TV deed het niet meer! Speakers zaten in de kap...

kap eraf gehaald, voeding zichtbaar, maar verder lastig toegankelijk

Als dat nog steesds zo is, dan detecteert protectie circuit een DC voltage opde eindtrap en stopt ter beveiliging. Controleer alle solderingen evt

Ik gok op een defecte audio-chip.
Kijk in de datasheet en meet de spanningen op de chip .

Tja, in zijn algemeenheid zal vermoedelijk gereageerd worden met: meten is weten, en die ervaring heb ik helaas niet (zeer beperkt). Ik vind het wel opmerkelijk dat ik eigenlijk via google geen enkel reparatie kan terugvinden van een HT-DV40 of, vermoedelijk min of meer gelijke HT-DV30 en HT-DV50. Alleen de service manual van de HT-DV30 is beschikbaar.

Yep, meeste mensen donderen hem gewoon weg en kopen een nieuwe...

dan heb ik dubbel pech. Had m als "werkend"gekocht in de kringloop met garantie. Kan hem ook wel terugbrengen maar gezien de corona perikelen en mijn woonplaats Breda, als ook de afstand tot die kringloop (Dordrecht) heeft mij doen besluiten om dat niet te doen, dus ja .... blijven zoeken en hopen dat ik toch tegen iemand aanloopt die kan assisteren oid. Daarnaast ben ik so wie so niet een type weggooien maar dus .... volhouden ;-)

Meet of er een DC spanning op de audio eindtrap komt. indien wel, is de audio eindtrap zeer goed de oorzaak. En als meten vervelend is,een repair cafe misschien..

Ik neem aan dat als er een dc spanning te meten is op de ls uitgang/uitgangen dat dit heel eventjes zal zijn. En indien dit het geval is dat daarna controle op de eindtransistors moet plaats vinden?

Op zowel de linker als rechter ls uitgang komt eventjes 28v dc te staan bij inschakelen home theater (totdat de relais uitschakelen).
Op de subwoofer ls komt geen dc te staan.

maartenbakker

Golden Member

Dan is of de -28V lijn naar die eindtrappen weg of die eindtrappen of hun sturing ligt in sluiting. Kwestie van openschroeven en meten op sluiting.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 14 maart 2020 13:12:33 (20%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Met Maarten eens, dus duidelijk beveiliging die intreed..

zoals op de foto s hierboven is te zien heb ik hem al een keer open gehad, toen was echter nog het idee: ik heb garantie dus ik breng hem wel terug, maar de corona crisis heeft dat doorkruist.
Ik ga hem nu op een later moment weer open maken. Zoals waarschijnlijk op de foto te zien is het niet echt makkelijk om bij de eindtransistors te komen dus moet ik meer demonteren.
Ik heb niet veel ervaring wat mij echter wel opviel was bij het meten van de dc spanning op ls uitgang dat de plus en min aansluiting op mijn multimeter tegengesteld wordt weergegeven.

Met andere woorden: een plus luidsprekeruitgang geeft een min teken in mijn multimeter??? Misschien begrijp ik het niet, maar het is niet wat ik zou verwachten. Daarnaast begrijp ik ook niet dat de subwoofer ls helemaal geen dc spanning gaf te zien.

Ik heb de sharp gedemonteerd voor waar ik voor nu naar toe wil.
Ik heb het grijze vermoeden dat het veel te moeilijk wordt.
Rood omcirkeld heb ik het relais wat inderdaad weer heel snel wordt uitgeschakeld na inschakelen.
Als ik de stekker vanaf de voeding (geel gemarkeerd) los haal dan gebeurt dat niet maar de unit is dan ook niet meer in te schakelen dus ja..
Ik had verwacht dat er echt nog eindtransistors in zouden zitten maar het is een power amplifier ic TDA8920B dat is dus voor mij duidelijk een brug te ver.

Als je beide voedingsspanningen heb (-28 en +28V) dan is IC defect. Ja, kosten vallen mee alleen moet je welgeschikte apparatuur voor hebben om te vervangen... Afwegen dussss of retour brengen..

Ik heb inderdaad nagemeten of ik beide spanningen +28 en -28 heb, en dat is inderdaad het geval. Als ik de rood gemarkeerde stekker los haal en het apparaat onder spanning breng (ook om op de stekker de meting uit te voeren) dan blijft ook het relais wat dus nu steeds uitschakelt wel ingeschakeld staan.

Dus dan inderdaad, niet makkelijk, het ic802 TDA8920B vervangen?
(gezien op aliexpress, of .... fake exemplaar ?)

Dus beveiliging werkt, endtrap defect. Als je het wil waag het gokje! Meer kan het haast niet zijn.. Het is NLeindtrap en predriver in een

Ik heb het onderdeel besteld. Heb wel eens een smd part gesoldeerd, maar nog nooit 1 met zoveel pootjes, dus ga ik denk ik op het Nederlands Transistorforum een oproep zetten of iemand die echt de geschikte apparatuur heeft dit voor mij zou willen doen. Maar goed, het is besteld uit china, duurt dus wel eventjes en het is nu ook de tijd niet om gezellig bij elkaar op visite te gaan, dus dat wordt voorlopig maar even opzij zetten.
Wel heel erg bedankt voor al uw informatie. mvg