Oude electriciteitsmeter amperage van hoofdzekering

De auto lader is aangesloten op 3 fasen.

Op 15 maart 2020 11:00:00 schreef wmns:
De auto lader is aangesloten op 3 fasen.

Enkel uit nieuwsgierigheid , is die installatie ooit gekeurd?

mvdk

Golden Member

Op 15 maart 2020 11:00:00 schreef wmns:
De auto lader is aangesloten op 3 fasen.

Nou, dan is het toch simpel, de contractwaarde van de aansluiting is te laag voor alles aan. Geen vaatwasser, wasmachine of kooktoestel tegelijk met de lader aanzetten...

Op 15 maart 2020 12:18:53 schreef mvdk:
[...]Nou, dan is het toch simpel, de contractwaarde van de aansluiting is te laag voor alles aan. Geen vaatwasser, wasmachine of kooktoestel tegelijk met de lader aanzetten...

Vaak is er bij het laden van de auto de mogelijkheid om minder dan het maximale Amperage af te nemen. Sommige laders kunnen communiceren met een slimme meter. In zo'n geval zie ik wel iets in een slimme meter...

Perilex voor kooktoestellen is onveilig vanwege het duale gebruik 2x230V en 230/400V
evelo

Golden Member

Evengoed is het een teller van 32A of 40A maar is die teco stuk.

Ik heb al zo'n oude tellers gezien die tot 90A gaan. Dus die eigenlijk in de praktijk niet afschakelen op overbelasting maar enkel op kortsluiting.

Er worden hier wat termen verkeerd gebruikt. Een teller schakelt niet af op te veel stroom, die gaat hoogstens roken.

evelo

Golden Member

In België is de tellermodule en de beveiliging 1 geheel.

Op 15 maart 2020 14:48:25 schreef evelo:
In België is de tellermodule en de beveiliging 1 geheel.

niet bij installaties met vele jaren op de teller :-) Ik bedoel de Teco kan in apart verzegeld kastje zitten.

mvdk

Golden Member

Op 15 maart 2020 12:32:41 schreef Roetzen:
[...]
Vaak is er bij het laden van de auto de mogelijkheid om minder dan het maximale Amperage af te nemen.

Dat zou de beste oplossing zijn. Maar dan krijgt ts z'n batterij niet vol. Het moet altijd full speed, full power, en het mag niks kosten.

Dank voor alle suggesties. In principe is er niet echt een probleem want ik begin met opladen om middernacht en moet gewoon zorgen dat er geen andere stroomverbruikers aanstaan op dat moment, of, indien er toch moeten aanstaan, kan ik de laadstroom verminderen of later beginnen met opladen. Ik was gewoon benieuwd wat de betekenis was van de indicatie 20 - 60 A op de beveiliging van die oude meter.