Moederbord ue40d5000 in ue40d5700

Hallo,
ik heb een moederbord nodig voor ue40d5700 nu kan ik wel goedkoop een moederbord uit een ue40d5000 krijgen.

de bn94 nummers van die 2 modellen hebben 1 cijfer verschil namelijk

ue40d5700----bn94-05225d
ue40d5000----bn94-05221d

zou dat moederbord van de d5000 ook werken in de d5700? ik las dat het verschil tussen 5000 en 5700 smart tv is. Smart tv hoeft er van mij niet perse op namelijk.

Wat is het probleem met het originele mainboard?
Het andere mainboard plaatsen kan werken , kwestie van uitproberen.

Het probleem is dat het orginele moederbord niet meer krijgen is en/of het nieuwe orginele moederbord is veel te duur namelijk 200 euro dat is de tv niet waard.

Dan stel ik de vraag anders, wat is de reden dat je een ander mainboard zoekt, m.a.w. wat is de fout van het toestel?

maartenbakker

Golden Member

Het eerste bord wordt "X6 version" genoemd en het tweede bord "X5 version". Ik heb dus het vage vermoeden dat een bord uit een D6000-serie een betere match zou kunnen zijn maar ik heb geen verschillen gezocht.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hallo, nog bedankt voor de info, De tv werkt weer met een moederbord van d5000.

maartenbakker

Golden Member

En net nu heb ik een D5700 met een defecte LCD-aahechting binnengekregen voor de sloop...Maar mooi dat het alweer werkt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."